برگزاری نمایشگاه ها در محل نمایشگاه بین المللی ممنوع گردد

به گزارش تایمر سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- نمایشگاه بین المللی تهران مسائل زیادی را در منطقه ایجاد نموده است و باید برگزاری هرگونه نمایشگاه ممنوع گردد.

برگزاری نمایشگاه ها در محل نمایشگاه بین المللی ممنوع گردد

به گزارش خبرنگاران؛ خانم سوده نجفی، عضو شورای شهر تهران هم در جریان آنالیز یک فوریت طرح الزام انتقال نمایشگاه بین المللی به نمایشگاه شهر آفتاب در سی امین جلسه شورا گفت: برگزاری نمایشگاه ها موجب اختلال در جهت وسیله های نقلیه عمومی شده است.

نجفی اضافه کرد: نبود ایستگاه قطار شهری یکی از دلایل حجم بالای اختلال در تردد وسایل نقلیه است که باید مانع از برگزاری نمایشگاه در این مکان شد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نمایشگاه بین المللی تهران خسارت زیادی به این منطقه تحمیل نموده است، گفت: بار ها مسائل حاصل ار برگزاری نمایشگاه ها در رسانه ها منتشر شده است.

به گفته وی برگزاری نمایشگاه ها باید در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار گردد و این مکان ظرفیت برگزاری را دیگر ندارد.

سوده نجفی با اعتقاد بر اینکه انتقال برگزاری نمایشگاه به شهر آفتاب مسائل این منطقه را کم می نماید، تأکید کرد: هیچ نمایشگاهی نباید در این محل برگزار گردد.

در ادامه جلسه بعد از ذکر این موضوع یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به انتقال نمایشگاه بین المللی تهران به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با 21 رای تصویب شد.

سه شنبه گذشته هم سوده نجفی عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در کمیته اضطرار آلودگی هوا که در استانداری تهران برگزار گردید، این تذکر را بیان و بر انتقال نمایشگاه بین المللی به شهر آفتاب تأکید کرد.

پادگان نیروهوایی را ساماندهی کنید

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران هم نسبت به توجه بیشتر شهرداری تهران به مسائل شهرسازی، وجود بافت فرسوده و ریزدانه، ساماندهی پادگان نیروی هوایی و فقر سرانه های خدماتی و رفاهی منطقه 13 به معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تذکر داد.

جعفر شربیانی در سی امین جلسه شورای شهر در تذکری، اضافه کرد: با توجه به نشست هم اندیشی با کارشناسان و مدیران شهرسازی و معماری منطقه 13 در قالب طرح یک چالش یک راه چاره با هدف برطرف چالش ها و مسائل این منطقه تذکر می دهم این منطقه کلانشهر تهران دارای بافت ریزدانه و ناکارآمد شهری است.

وی ادامه داد: ما به عنوان مدیریت شهری باید فرایند نوسازی و بازآفرینی بافت اینگونه منطقه ها را تسهیل کنیم.

عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: علاوه بر چالش های بودجود آمده برای ساکنان و عدم معین تکلیف شرایط پادگان نیروی هوایی و صنایع جنگ افزارسازی ساصد، کمبود سرانه های خدماتی و رفاهی مطلوب در این منطقه محسوس است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران تذکر داد: با توجه به رویکرد انقلابی شورای ششم انتظار می رود معاونت محترم شهرسازی و معماری شهرداری تهران با حضور پررنگ تر در منطقه ها و نواحی شهر تهران نسبت به تصمیم سازی و تصمیم گیری با مشارکت مردمی به برطرف چالش های اجرایی با هدف ارائه خدمت مناسبتر به شهفرایندان اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم امید این رویکرد بستری برای رضایتمندی شهفرایندان باشد، پیشنهاد کرد: اولویت های اجرایی از منظر کارشناسان و مدیران حوزه معاونت شهرسازی و معماری منطقه 13 در 4 محور است. نخست اعمال بسته های تشویقی ویژه بازآفرینی بافت های ناکارآمد منطقه با هدف تسریع در نوسازی بافت و فعال کردن دفاتر توسعه محله ای در امر تسهیل گری و اصلاح پهنه بندی محور خیابان دماوند و بازارچه شهرستانی با اخذ نظرات کسبه و مردم محلی است.

شربیانی تاکید نمود: تدقیق محدوده حریم امنیتی پادگان نیروی هوایی با هدف برطرف محدودیت برای 200 ملک به جا مانده در شمال شرقی طرح مذکور و پیگیری تفاهم نامه پیرامون ساماندهی بافت بلافصل صنایع جنگ افزارسازی ساصد لازم است.

وی بعلاوه گفت: ساماندهی محیطی پادگان نیروی هوایی و صنایع جنگ افزارسازی ساصد با رویکرد حفاظت در جهت تامین سرانه خدمات هفتگانه بصورت منطقه ای و فرا منطقه ای و در نهایت جلوگیری از ابلاغ بخشنامه های متعدد و متنوع در زمینه ضوابط و مقررارت شهرسازی و عوارض ساختمانی از دیگر اقدامات مورد احتیاج برای کاهش مسائل شهرسازی در منطقه 13 است.

شربیانی در پایان یادآور شد: برگزاری دوره های آموزشی ویژه کارشناسان بازدید نواحی و دفاتر خدمات الکترونیک شهر به منظور ارتقای دانش تخصصی نیز یکی از احتیاج های لازم است که باید به آن توجه ویژه گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1915

به "برگزاری نمایشگاه ها در محل نمایشگاه بین المللی ممنوع گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاه ها در محل نمایشگاه بین المللی ممنوع گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید