برانکو - تارتار: بازی های یک طرفه

به گزارش تایمر سرگرمی، رانکو ایوانکوویچ در 4 دیداری که در لیگ برتر با مهدی تارتار داشته، 3 بار او را شکست داده و یکی از نبردهای آنها هم با نتیجه مساوی به انتها رسیده است.

برانکو - تارتار: بازی های یک طرفه

برانکو - تارتار: بازی های یک طرفه

پیش از این هم تارتار و برانکو بارها با هم رودررو شده بودند اما هیچکدام از تقابل هایشان تا این اندازه مهم نبود. نخستین تقابل آنها در لیگ دوازدهم رقم خورد که گهر دورود با تارتار اولین حضور در لیگ برتر را تجربه می کرد و در هفته سوم میزبان پرسپولیس بود اما چون استادیوم خانگی اش شرایط میزبانی از یک بازی بزرگ را نداشت، در استادیوم آزادی با پرسپولیس دیدار کرد.

آن بازی یک - یک تمام شد اما قضاوت تورج حق وردی با اعتراض هر دو تیم همراه بود. او که مهرداد پولادی از پرسپولیس و هادی رکابی از گل گهر را با کارت زرد دوم اخراج نموده بود، در نیمه اول یک پنالتی برای پرسپولیس نگرفت. زمانی که کریم انصاری فرد در شرایط موقعیت مسلم گل مدافع حریف را از پیش رو برداشت و این مدافع با دست مانع عبور توپ او شد. در دقایق تلف شده هم محمد پروین یک شوت به سمت دروازه پرسپولیس زد که پس از برخورد با تیر افقی، پشت خط فرود آمد و یاری داور از اعلام گل برای گل گهر خودداری کرد تا گل صحیح شاگردان تارتار مقابل پرسپولیس گرفته نگردد.

در هفته بیست و چهارم لیگ سیزدهم پرسپولیسی ها بعد از تساوی بدون گل در دربی باید در تبریز به مصاف گسترش فولاد می رفتند که راهنمایی آن بر عهده مهدی تارتار بود و پیروز شد با یک گل از سد میهمان خود پرسپولیس بگذرد. با این شکست، شاگردان علی دایی در پرسپولیس به رده پنجم جدول سقوط کردند و مدیرعامل وقت باشگاه (محمد رویانیان) هم کناره گیری کرد. درست است که تیم دایی در خاتمه هفته بیست و چهارم پنجم بود اما در خاتمه فصل نایب قهرمان شد و سهمیه حضور در لیگ قهرمانان را به دست آورد.

در خاتمه هفته دوازدهم فصل گذشته لیگ برتر، پارس جنوبی با سرمربیگری تارتار و یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس صدرنشین بود و در هفته سیزدهم باید در جم از پرسپولیس پذیرایی می کردند. بازی دو تیم در جم تا دقیقه 65 کم برخورد دنبال می شد تا اینکه خطای علیرضا بیرانوند روی مهاجم پارس جنوبی را داور پنالتی اعلام نمود. محسن فروزان دروازه بان پارس پشت این توپ ایستاد اما ضربه او پس از برخورد به تیرک عمودی دروازه، گل نشد.

بازی تا ثانیه های خاتمهی با همان تساوی بدون گل دنبال می شد تا اینکه پرسپولیس با تعویض طلایی برانکو ایوانکوویچ به گل رسید. شایان مصلح که در دقیقه 90 به جای محسن مسلمان به زمین آمده بود، در دقیقه 96 روی پاس ارسالی کمال کامیابی نیا از سمت راست محوطه جریمه پیروز شد با پا دروازه پارس را باز کند تا پرسپولیسی ها ضمن پیروزی یک بر صفر مقابل میزبان خود به صدر جدول برسند.

بعد از آن باخت، پارس جنوبی که صدرنشینی را از دست داده بود در 9 بازی پیاپی خود در لیگ برتر فقط یک برد بدست آورد و در نهایت پنجم شد. پرسپولیسی ها اما آخر همان فصل دومین قهرمانی شان با برانکو را جشن گرفتند.

پرسپولیس در حالی پنجشنبه شب در خانه پارس جنوبی به دیدار این تیم می رود که قرمزها در تقابل هایش لیگ رجحان شان با مهدی تارتار عملکرد بهتری داشته اند. تارتار که اتفاقا سابقه مربیگری در پرسپولیس را هم دارد و زمانی در این تیم دستیار علی دایی بود، در 11 تقابل خود با پرسپولیس در لیگ برتر 5 بار باخته ، 2 بار برنده شده و 4 بازی اش با پرسپولیس هم بدون برنده به خاتمه رسیده است. در این 11 بازی پرسپولیسی ها 11 گل زده اند. یعنی به طور میانگین، یک گل در هر بازی. شاگردان تارتار اما 7 گل زده اند که میانگینش می گردد 0.63 گل زده در هر بازی.

برانکو ایوانکوویچ در 4 دیداری که در لیگ برتر با مهدی تارتار داشته، 3 بار او را شکست داده و یکی از نبردهای آنها هم با نتیجه مساوی به خاتمه رسیده است. تارتار در 5 بازی آخری که مقابل پرسپولیس ایستاده، در پیروزی ناکام بوده و این بار هم اگر نبرد، قرمزها قهرمان می شوند.

11 - 670

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 185

به "برانکو - تارتار: بازی های یک طرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برانکو - تارتار: بازی های یک طرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید