السیسی: اجازه نمی دهیم احدی بر لیبی مسلط گردد

به گزارش تایمر سرگرمی، رئیس جمهور مصر گفت که کشورش اجازه نخواهد داد کسی لیبی را تحت سلطه خویش در بیاورد.

السیسی: اجازه نمی دهیم احدی بر لیبی مسلط گردد

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر گفت: به هیچ کس اجازه نخواهیم داد که لیبی و سودان را تحت سلطه خویش در بیاورد.

وی اضافه نمود: سودان و لیبی از همسایگان مصر هستند و مصر دست از حمایت ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر بر نخواهد داشت.

اظهارات السیسی در حالی مطرح شده است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دهم دسامبر جاری اعلام نمود که کشورش در صورت درخواست یاری دولت لیبی، ممکن است که نیروهای نظامی به این کشور آفریقایی اعزام کند.

ژنرال حفتر که خود را فرمانده ارتش ملی لیبی می خواند با نیروهایش شرق این کشور را در دست دارند. غرب لیبی و شهر طرابلس نیز در کنترل دولت وفاق لیبی است که سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته است.

شبه نظامیان حفتر چند ماه پیش عملیات خود به سمت طرابلس را برای به گفته خود پاکسازی آن از تروریست ها شروع کردند، اما در حومه آن زمینگیر شدند. حفتر که مورد حمایت امارات و مصر و عربستان است چند روز قبل از حمله مجدد خود برای اشغال طرابلس اطلاع داد.

حمله دوباره حفتر به طرابلس با امضای توافقنامه امنیتی بین ترکیه و دولت الوفاق لیبی همزمان شده است؛ توافقی که خشم مصر همپیمان حفتر و بعضی کشورهای دیگر را برانگیخته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 617

به "السیسی: اجازه نمی دهیم احدی بر لیبی مسلط گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "السیسی: اجازه نمی دهیم احدی بر لیبی مسلط گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید