اعلام بازسازی اضطراری 10 اثر تاریخی خوزستان

به گزارش تایمر سرگرمی، ایرنا/ براساس سخنان معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، بازسازی اضطراری 10 اثر تاریخی خوزستان صورت می گیرد.

اعلام بازسازی اضطراری 10 اثر تاریخی خوزستان

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

داستان چیست؟

احمدرضا حسینی بروجنی اعلام کرد: در راستای آنالیز طرحهای بازسازیی تهیه شده در حوزه معاونت میراث فرهنگی استان، نشست شورای فنی با حضور سید حکمت الله موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی استان و اعضای شورای فنی برگزار گردید که در این نشست طرح بازسازی اضطراری و برطرف خطر 10 اثر تاریخی در سطح استان آنالیز و در نهایت موارد مرتبط با موضوع به منظور بازسازی این آثار و صدور حکم بازسازی تصویب شد.

وی اضافه نمود: بازسازی بقعه عبدالله بانو، ساباط های شوشتر و تعیین التجار این شهرستان از طرحهایی بودند که در این شورا مورد نقد و آنالیز نهاده شد. همچنین، پس از آنالیز طرحهای بازسازیی شوشتر، بازسازی 2 اثر تاریخی شهر اهواز به نامهای سرای دادرس و هتل قو نیز در شورای فنی آنالیز شد.

در ادامه طرح ساماندهی محوطه طاق طویله ایذه که توسط شهرداری تهیه شده بود نیز در این نشست مورد بحث نهاده شد و مقرر شد کارشناسان حوزه معاونت میراث فرهنگی خوزستان و دفتر فنی شهرداری ایذه نسبت به اصلاح طرح ساماندهی اقدام و این طرح بار دیگر در جلسه شورای فنی مطرح گردد.

معاون میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد: در این شورا، طرحهای دیگری از قبیل طرح بازسازی اضطراری و برطرف خطر قلعه جایزان، خانه اخوان و خانه نجف خان بهبهان و باغ امیر مجاهد رامهرمز هم آنالیز و در نهایت با رای اکثریت اعضای شورا، طرحهای بازسازی اضطراری و برطرف خطر تصویب و به منظور صدور احکام بازسازیی به معاونت میراث فرهنگی وزارتخانه ارسال شد.

منبع: همگردی
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1098

به "اعلام بازسازی اضطراری 10 اثر تاریخی خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام بازسازی اضطراری 10 اثر تاریخی خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید