استفاده از راهکارهای غیر قیمتی برای افزایش بازدهی انرژی

به گزارش تایمر سرگرمی، وزیر نفت با اشاره به شدت مصرف انرژی بالا در کشور گفت: افزایش بازدهی انرژی بدون ایجاد خلل در رفاه مردم لازم است و راهکارهای غیرقیمتی مؤثر در این زمینه از جمله بهره مندی از سامانه های فراوری هم زمان برق و حرارت (CHP) مورد توجه واقع شده است.

استفاده از راهکارهای غیر قیمتی برای افزایش بازدهی انرژی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، بیژن زنگنه در بازدید از پردیس انرژی و محیط زیست پژوهشگاه و در حاشیه امضای قرارداد تجاری سازی محصولات میکروسی اچ پی در این مجموعه، اضافه نمود: گازی که فراوری می گردد، به سادگی قابل افزایش نیست و از سوی دیگر، هم اکنون با راهکار های قیمتی که از مؤثرترین روش ها برای مدیریت مصرف انرژی است نمی توان پیش رفت و باید به دنبال راهکار های غیرقیمتی بود که سامانه های فراوری هم زمان برق و حرارت (CHP) و استانداردسازی موتورخانه ها و بخاری های منازل مسکونی از جمله آنهاست.

وی تفاوت مصرف انرژی را در دو فصل زمستان و تابستان بالغ بر 350 میلیون مترمکعب گاز در روز بیان کرد و گفت: این مقدار افزایش مصرف در ایام سرد سال، فشار زیادی بر شبکه گازی کشور وارد می نماید. به همین منظور باید بدون آنکه رفاه مردم آسیب ببیند، مصارف گرمایشی کنترل گردد.

زنگنه ادامه داد: در مورد چگونگی فعالیت ها در حوزه سامانه های فراوری هم زمان برق و حرارت (CHP) با چند شرکت دانش بنیان مذاکراتی داشته ایم و امیدواریم زمینه پیشبرد این مذاکرات فراهم گردد.

وزیر نفت به بعضی دستاوردهای پژوهشگاه صنعت نفت نظیر سیستم های اندازه گیری آلاینده ها و برطرف آلایندگی خاک نیز اشاره نمود و پس از بازدید از پردیس انرژی و محیط زیست گفت: شاهد دستاوردهای خوبی در پژوهشگاه هستیم و امیدوارم در سال جدید که سال جهش فراوری نامگذاری شده است، فعالیت ها با اراده و امید بیشتر دنبال گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 915

به "استفاده از راهکارهای غیر قیمتی برای افزایش بازدهی انرژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از راهکارهای غیر قیمتی برای افزایش بازدهی انرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید