مقرون به صرفه ترین سدان های مونتاژی در بازار خودروی ایران

به گزارش تایمر سرگرمی، سال 1401 با حضور سه خودروی سدان مونتاژی تازه در سبد مصرف کنندگان ایرانی همزمان شده است. سدان های مدرن و با آپشن های متنوع جزو خودروهای محبوب خانواده ها شده اند.

مقرون به صرفه ترین سدان های مونتاژی در بازار خودروی ایران

این دسته از خودرو در مقایسه با SUVها جمع وجورتر هستند و بازار خوبی دارند. در سال های اخیر شرکت های خودروساز به فراوری سدان های روز جهان علاقمند شده اند و به همین ترتیب طیف متنوعی از خودروهای سدان با آپشن های متنوع وارد بازار شده که توانسته اند سهم مهمی از فروش خودرو داشته باشند.

این خودروها از نظر تکنولوژی با یکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند و می توانند به سرعت بازار یکدیگر را تصاحب نمایند. آریزو6 ساخت شرکت مدیران خودرو، ریسپکت برای شرکت بهمن و J7 از محصولات کرمان موتور جمله سدان هایی هستند که در داخل کشور مونتاژ می شوند. اما این خودروها با چه قیمتی در وارد بازار می شوند و کدامشان در مقایسه مقرون به صرفه تر هستند؟

چری آریزو6

آریزو6 خودرویی 909 میلیون تومانی است. این خودرو با گیربکس CVT بسیار شبیه آریزو5 است و با موتور توربو می تواند شتاب بالایی بگیرد. البته این ویژگی می تواند با کیفیت سوختی فعلی ایران یک نقطه ضعف باشد و منجر به افزایش هزینه های نگهداری خودرو گردد. سایر ویژگی های این خودرو عبارتند از:

  • گارانتی 5 سال (یا 150 هزار کیلومتر)
  • مصرف سوخت 6.9 لیتر در صد کیلومتر
  • 1500سی سی حجم موتور
  • کم مصرف

یکی از انتقادهای وارد شده به این خورو، الکترونیکی نبودن آیینه وسط یا تهویه تک کاناله آن است. نقد وارد شده دیگر به این خودرو کاهش تعادل و کنترل پذیری آن در پیچ های شدید یا سرعت بالا است. اما در هر صورت این خودرو جزو خودروهای مجذوب کننده بازار ایران شده است.

چری آریزو 6

جک جی 7 کرمان موتور

قیمت جک جی 7 یا همان کی ام سی J7 از سوی کرمان موتور یک میلیارد و سیصد میلیون تومان اعلام شده است. گفته می گردد این خودرو در نیمه دوم سال 1401 یا ابتدای سال 1402 از سوی کرمان موتور جهت فروش به مشتریان ایرانی تحویل داده خواهد شد.

  • موتور 1.5 لیتری توربو GDI
  • توان خروجی موتور 172 اسب بخار
  • گیربکس 6 کلاچه DCT
  • شتاب صفر تا صد کیلومتر 7.6 ثانیه
  • مصرف سوخت 7 لیتر در 100 کیلومتر

پیشرانه قدرتمند این خودرو با گشتاور عالی از خصلت های مهم جی7 است. این خودرو از نظر خودرونویسان شتاب مقبولی دارد و آنها معتقدند نباید از طراحی اسپرت و مجذوب کننده این خودرو غافل شد که در سطح طراحی خودروهای لوکس جهان است و همین ویژگی این خودرو را جوان پسند نموده است.

جک جی 7 کرمان موتور

ریسپکت بهمن موتور

خودرو رسپکت بهمن موتور در واقع همان کوین ژوآندو (cowin xuandu) بازار چین است که در سال 2021 روی پلت فرم چری آریزو 7 معرفی و به بازار عرضه شد. قیمت این خودرو 737 میلیون تومان اعلام شده و قرار است در اواخر مهر 1401 وارد بازار گردد. این خودرو از نظر تکنولوژی بسیار شبیه دو رقیب خودش است.

  • پیشرانه 1.5 لیتری توربو
  • حداکثر قدرت 154 اسب بخار
  • حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر
ریسپکت بهمن موتور

روش های متنوع فروش

خودروسازان خصوصی روز به روز تنوع بیشتری به روش های فروش خود می دهند و کوشش می نمایند با پیشنهادهای متنوع، مصرف نمایندگان با سطوح درآمدی مختلف را راضی نگه دارند و آنها را مجاب نمایند که خریدار فراوریات آنها باشند.

در این میان برخی از شرکت هایی که تازه ترین محصول آنها معرفی گردید، تنوع بیشتری در روش های فروش خود دارند اما برخی دیگر همچنان به روش های سختگیرانه فروش نقدی متکی هستند؛ حالا باید دید آیا این روش های فروش متنوع می تواند رقبایشان را وادار کند تا از سنت های پیشین خود دست بکشند یا خیر!

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2116

به "مقرون به صرفه ترین سدان های مونتاژی در بازار خودروی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقرون به صرفه ترین سدان های مونتاژی در بازار خودروی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید