ادامه بحران برگزیت؛ اتحادیه اروپا علیه انگلیس اقدام قانونی می نماید

به گزارش تایمر سرگرمی، اتحادیه اروپا بنا دارد به دلیل نقض توافق برگزیت از سوی لندن، اقدام قانونی علیه انگلیس را شروع کند.

ادامه بحران برگزیت؛ اتحادیه اروپا علیه انگلیس اقدام قانونی می نماید

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا پاییز از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از یورونیوز، اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا خاطرنشان کرد که به دلیل طرح لایحه ای جنجالی در مجلس بریتانیا، اتحادیه اروپا پیگیری پرونده های تخلف دولت بریتانیا از لایحه توافق برگزیت را شروع می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس کمیسیون اروپا روز پنجشنبه یکم اکتبر (10 مهر) گفت: امروز صبح کمیسیون تصمیم گرفت نامه ای را به دولت بریتانیا ارسال کند. این اولین قدم در اقدام قانونی علیه تخلف آنهاست.

اروپایی ها تا خاتمه سپتامبر، یعنی روز چهارشنبه گذشته به دولت بریتانیا مهلت داده بودند تا لایحه جنجالی خود را که حاوی عدول از مفاد توافق برگزیت است، از دستور خارج نمایند.

اکنون با سپری شدن این موعد، شروع اقدام اتحادیه در حالی اعلام می گردد که نمایندگان دو طرف از روز سه شنبه در بروکسل، پایتخت بلژیک دور معین نماینده ای از مذاکرات را درباره آینده روابط تجاری خود را کلید زده اند، مذاکراتی که تا آدینه به طول خواهد انجامید.

رهبران اروپا نیز در نشست سران که امروز پنج شنبه در مقر اتحادیه برگزار می گردد در جریان شرایط مذاکرات با لندن آگاه می شوند.

کمیسیون اروپا روز پنجشنبه با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی در زمینه شروع اقدام اتحادیه علیه بریتانیا خاطرنشان کرد که این کشور یک ماه فرصت دارد تا به نامه اروپا پاسخ دهد. در این بیانیه آمده است: کمیسیون پس از آنالیز پاسخ یا در صورت نبودن پاسخ، با صلاحدید خود در خصوص اقدام بعدی تصمیم گیری خواهد نمود و پرونده ممکن است به دیوان عدالت اروپا ارجاع داده گردد.

لایحه مورد بحث که روز سه شنبه به دست نمایندگان مجلس عوام بریتانیا تصویب شد و قرار است در هفته های آینده در مجلس اعیان مورد آنالیز قرار گیرد، بعضی تعهداتی را که دولت بریتانیا در توافق نامه خروج از اتحادیه اروپا در تاریخ 31 ژانویه سال گذشته (11 بهمن 97) پذیرفته، زیر سؤال برده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1215

به "ادامه بحران برگزیت؛ اتحادیه اروپا علیه انگلیس اقدام قانونی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه بحران برگزیت؛ اتحادیه اروپا علیه انگلیس اقدام قانونی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید