آیفون 13 پرو پردازنده گرافیکی قوی تری نسبت به آیفون 13 عادی دارد

به گزارش تایمر سرگرمی، اپل شب گذشته از گوشی های آیفون 13 رونمایی کرد و اگرچه هر 4 مدل از چیپست یکسانی بهره می برند، اما در حقیقت بین آن ها تفاوت اندکی وجود دارد. به طور معین، پردازنده گرافیکی موجود در مدل های پرو آیفون 13 قوی تر از پردازنده های گرافیکی تعبیه شده در مدل های معمولی آیفون 13 است.

آیفون 13 پرو پردازنده گرافیکی قوی تری نسبت به آیفون 13 عادی دارد

اپل برای تمام گوشی های سری آیفون 13 از چیپست A15 Bionic استفاده کرده که طبق اعلام این شرکت، پردازنده آن از 2 هسته قدرتمند و 4 هسته کم مصرف تشکیل شده است. با وجود اینکه پردازنده هر 4 مدل عملکرد یکسانی را ارائه می دهند، اما اوضاع برای پردازنده گرافیکی فرق دارد.

پردازنده گرافیکی استفاده شده برای آیفون 13 و آیفون 13 مینی از 4 هسته تشکیل شده که اپل می گوید نسبت به رقبا 30 درصد عملکرد بهتری را به ارمغان می آورد. اما چیپست A15 موجود در آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس دارای پردازنده گرافیکی 5 هسته ای است که در برابر همان رقبای موردنظر حدود 50 درصد عملکرد بهتری ارائه می کند.

به نظر می رسد مدل های پرو به علت پشتیبانی از قابلیت فیلمبرداری ProRes به توان پردازشی بیشتری نیاز دارند و به همین علت اپل از پردازنده گرافیکی قدرتمندتری برای آن ها استفاده کرده است. از طرف دیگر، اپل اعلام کرده که مدل های مبتنی بر 128 گیگابایت حافظه داخلی نمی توانند ویدیوهای 4K ProRes ثبت کنند و به ویدیوهای 1080p ProRes محدود می شوند.

این فرمت بیشتر مناسب فیلمبرداران حرفه ای است زیرا در ویدیوهای موردنظر فشرده سازی کمتری صورت می گیرد و به همین علت برای تدوین و اعمال ویرایش های مختلف به امکانات بیشتر دسترسی پیدا می کنند. اما در نهایت برای اظهارنظر دقیق در مورد اختلاف عملکرد پردازنده گرافیکی این گوشی ها باید تا عرضه آن ها صبر کنیم.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1775

به "آیفون 13 پرو پردازنده گرافیکی قوی تری نسبت به آیفون 13 عادی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 13 پرو پردازنده گرافیکی قوی تری نسبت به آیفون 13 عادی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید