آخرین رده بندی ارزش پاسپورت کشورها؛ ایران در رتبه 89 جهانی در کنار نپال، سودان و سریلانکا

به گزارش تایمر سرگرمی، در آخرین رده بندی منتشر شده از ارزش پاسپورت (گذرنامه) کشورهای مختلف جهان ایالات متحده آمریکا سقوط رتبه داشته و در اتفاقی کم سابقه یک کشور کوچک آسیایی در صدر لیست ارزشمندترین پاسپورت جهان قرار گرفته است.

آخرین رده بندی ارزش پاسپورت کشورها؛ ایران در رتبه 89 جهانی در کنار نپال، سودان و سریلانکا

به گزارش انتخاب به نقل از وب سایت شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا، بر اساس آخرین گزارش شرکت مشاوره دنیای آرتون کاپیتال - دفتر مرکزی آن در مونترال کاناداست - که روز چهارشنبه (امروز) منتشر شده، دولت شهر کوچک آسیایی سنگاپور معتبرترین پاسپورت را در دنیا داراست و شهروندان سنگاپوری می توانند با پاسپورت این کشور به 159 کشور دنیا بدون اخذ ویزا سفر نمایند.

پس از سنگاپور آلمان در رتبه دوم قرار گرفته و با پاسپورت آلمانی می توان به 158 کشور بدون ویزا سفر کرد.

در رده سوم دو کشور سوئد و کره جنوبی قرار گرفته اند که با پاسپورت این دو کشور می توان بدون اخذ ویزا به 157 کشور دنیا سفر کرد.

اعتبار پاسپورت ایالات متحده آمریکا در یک سال گذشته و همزمان با روی کار آمدن دونالد ترامپ نزول داشته و هم اینک و در رتبه بندی جدید، اعتبار پاسپورت ایالات متحده آمریکا در کنار کشورهای ایرلند، کانادا و مالزی در رتبه ششم طبقه بندی شده و دارندگان پاسپورت این چهار کشور می توانند بدون احتیاج به اخذ ویزا به 154 کشور دنیا سفر نمایند.

در بیانیه شرکت مشاوره دنیای آرتون کاپیتال تاکید شده اعتبار پاسپورت آمریکا در یک سال گذشته و پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ شاهد نزول بوده است. اخیرا دولت ترکیه در پی یک تنش دیپلمتیک با ایالات متحده آمریکا، شهروندان آمریکایی را از نظام لغو ویزا خود مستثنی نموده است.

در رتبه بندی جدید پاسپورت جمهوری اسلامی ایران در رده 89 دنیای و در کنار کشورهای نپال، سریلانکا و سودان قرار گرفته و شهروندان این چهار کشور با پاسپورت هایشان تنها می توانند 36 کشور دنیا بدون ویزا سفر نمایند.

پس از ایران به ترتیب کشورهای بنگلادش و یمن در رتبه 90، سومالی در رتبه 91، سوریه در رتبه 92، پاکستان و عراق در رتبه 93 و در نهایت کشور افغانستان در انتهای لیست و در رتبه 94 قرار گرفته است.

منبع: انتخاب
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 496

به "آخرین رده بندی ارزش پاسپورت کشورها؛ ایران در رتبه 89 جهانی در کنار نپال، سودان و سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین رده بندی ارزش پاسپورت کشورها؛ ایران در رتبه 89 جهانی در کنار نپال، سودان و سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید