18 اقامتگاه بوم گردی در شهرستان طبس فعال است

به گزارش تایمر سرگرمی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس گفت: در حال حاضر 18 اقامت گاه بوم گردی پروانه دار در این شهرستان فعال است که 15مورد دیگر نیز در حال احداث و مجوز دریافت است.

18 اقامتگاه بوم گردی در شهرستان طبس فعال است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی، رسول بهبهانی در جمع گردشگران از بناهای تاریخی این شهر با بیان اینکه بیشترین اقامتگاههای بومگردی خراسان جنوبی در این شهرستان فعال است گفت: سالانه 5 تا 6 هزار نفر مسافر با میانگین دو شب در اقامتگاه های بومگردی شهرستان طبس اقامت می نمایند.

مسوول میراث فرهنگی شهرستان طبس گفت: میراث فرهنگی شهرستان طبس آماده هر نوع حمایت از سرمایه گذارانی است که می خواهند در این حوزه سرمایه گذاری نمایند.

بهبهانی اضافه کرد: سرمایه گذاران اقامتگاه های بومگردی طبس از شروع سال جاری بیش از 2 میلیارد و 500میلیون تومان تسهیلات از طریق سامانه کارا برای راه اندازی و توسعه این اقامتگاهها دریافت کردند.

ی به حمایت بیشتر بانکها از این سرمایه گذاران اشاره نمود و گفت: تفاهمنامه ای هم با بعضی از بانکهای این شهرستان منعقد شده است و از محل آن، سال جاری بیش از 2 میلیارد تومان تسهیلات از این طریق به سرماه گذاران این حوزه یاری شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس توضیح داد: باید بانکها بیشتر از این طریق، به یاری سرمایه گذاران این حوزه بیاند.

وی با بیان انکه بومگردی مفهوم جدیدی در گردشگری است که نخستین جرقه آن از طریق ایده همسازی دوباره با طبیعت واقعی شکل گرفت اضافه کرد: از نظر جامعه بومگردی، گردشگری طبیعی، سفر به طبیعت است که حفاظت محیط طبیعی و تقویت رفاه جامعه محلی را به همراه دارد.

بهبهانی بیان نمود: بومگردی به عنوان یکی از شاخه های صنعت گردشگری تقرباً27 درصد سفرهای بین المللی را در برمی گیرد و چنانچه به صورت مناسب مدیرت گردد، می تواند به اشتغال محلی، فرصت های توسعه بومی و حفظ محیط طبیعی گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 260

به "18 اقامتگاه بوم گردی در شهرستان طبس فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 اقامتگاه بوم گردی در شهرستان طبس فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید