گوپرو هیرو 8 بلک معرفی شد

به گزارش تایمر سرگرمی، روز گذشته شرکت گوپرو جدیدترین دوربین خود را معرفی کرد و جای تعجبی نیست که این دوربین گوپرو هیرو 8 بلک نام دارد. این شرکت دوربین سازی کالیفرنیایی، این بار توانسته ویژگی های جذابی را در این دوربین پرچمدار 399 دلاری خود قرار دهد. برای مثال سیستم اتصال یا مانت این دوربین حالا بهبود یافته و رابط کاربری دوربین هم تغییر کرده تا راحت تر بتوان از آن استفاده کرد. فیلم برداری تا رزولوشن 4K و سرعت 60 فریم در ثانیه در کنار بهبود لرزشگیر دیجیتال نیز در این دوربین حاضر هستند. گوپرو می گوید ویژگی HyperSmooth که همان لرزشگیر دیجیتال است، تا حد بسیار خوبی در گوپرو هیرو 8 بلک بهبود یافته که خبر خوبی برای علاقه مندان به این دوربین است.

گوپرو هیرو 8 بلک معرفی شد

دوربین گوپرو هیرو 8 بلک از روز گذشته برای فروش عرضه شده و اولین خریداران آن، دوربنی خود را در تاریخ 23 مهر دریافت می کنند. همچنین علاوه بر این دوربین جدید دوربین گوپرو مکس هم با قیمت 499 دلار معرفی شده که قابلیت فیلم برداری 360 درجه دارد. در حال حاضر، جداز از دو دوربین جدید، دوربین های گوپرو هیرو 7 بلک با قیمت 299 دلار و گوپرو هیرو 7 سیلور هم با قیمت 199 دلار عرضه می شوند تا از 199 دلار تا 499 دلار، بتوان از بین محصولات گوپرو انتخاب کرد.

اگرچه گوپرو هیرو 8 بلک از نظر ظاهری شباهت زیادی به نسل های قبلی دارد اما لوازم جانبی جدیدی که به صورت اختصاصی و تحت نام Mods برای این دوربین ساخته شده اند، هیرو 8 بلک را از تمام گوپروهای قبلی متمایز می کنند. این لوازم جانبی شامل چیزهایی مثل نور LED، نمایشگر چرخان دوم و میکروفون اختصاصی گوپرو می شود. این لوازم جانبی یا همان Mods، بیش از همه می تواند ولاگرها را خرسند کند.

بزرگترین تغییر ظاهری دوربین امسال این است که حالا زبانه های گوپرو مانت روی بدنه خود دوربین قرار گرفته اند. این یعنی برای اینکه بخواهید هیرو 8 بلک را به وسایلی مثل دوچرخه وصل کنید، دیگر نیازی به قاب برای خود دوربین ندارید. وقتی بخواهید از این زبانه ها استفاده کنید، می توانید آن ها را از روی بدنه خارج کنید و وقتی هم که کاری با آن ها نداشته باشید، می توانید آن ها را روی بخش زیرین گوپرو هیرو 8 بلک بخوابانید.

لنز گوپرو هیرو 8 بلک نیز به اندازه نسل قبلی از بدنه بیرون نزده است. البته متاسفانه پوشش این لنز دیگر قابل جداسازی نیست اما گوپرو می گوید شیشه رویی لنز، دو برابر قوی تر از هیرو 7 بلک است و نیازی به جدا شدن و یا تعویض نخواهد داشت.

جدا از این موارد، هیرو 8 بلک از باتری جدید هم پشتیبانی می کند که در طول این سال ها، اولین بار است که می بینیم گوپرو باتری دوربین را بهبود بخشیده است. باتری پرظرفیت تر به دوربین کمک می کند تا برای برخی حالت های عکاسی و فیلم برداری جدید، بتواند انرژی بیشتری را دریافت کند.

از نظر نرم افزاری، گوپرو توانسته چندین بهبود مختلف را ایجاد کند. در مرکز آن ها نیز HyperSmooth یا همان لرزشگیر دیجیتال است که حالا بسیار بهتر از نسل قبلی آن در هیرو 7 بلک، کار می کند. آنطور که در بررسی ها مشاهده شده، ویدیو های ثبت شده به کمک این ویژگی، ثبات بالایی دارند و لرزش به ندرت در آن ها دیده می شود. درواقع گوپرو آنقدر این ویژگی را بهبود بخشیده که دیگر نیازی به لرزشگیر جداگانه برای این دوربین نخواهید داشت.

پردازنده استفاده شده در این دوربین، GP1 است که به صورت اختصاصی توسط گوپرو ساخته شده است. دلیلی که این پردازنده می تواند HyperSmooth را به شکل بهتری در هیرو 8 بلک اجرا کند، بهبود نحوه ارتباط سنسور با این پردازنده است.

جدا از بهبود این ویژگی ، گوپرو یک ویژگی دیگر به نام Live Burst در این دوربین قرار داده که تا حد زیادی شبیه به ویژگی Live Photos در گوشی های آیفون است. در این حالت، دوربین 1.5 ثانیه قبل و بعد از ثبت هر عکس را با تعداد فریم های زیاد عکاسی می کند به نحوی که یک فیلم سه ثانیه ای برای هر عکس به وجود می آید. سپس کاربر می تواند اگر عکسی که گرفته را دوست ندارد، از بین تمام عکس های دیگری که در این 3 ثانیه وجود دارد، استفاده کند.

گوپرو هیرو 8 بلک تقریبا هر چک باکسی که یک اکشن کم نیاز دارد را تیک می زند. فیلم برداری با رزولوشن 4K در حداکثر سرعت 60 در ثانیه با بیت ریت 100 Mbps از جمله آن ها است. همچنین این دوربین می تواند با رزولوشن 1080P و با سرعت 240 فریم در ثانیه فیلم برداری داشته باشد. قابلیت استریم زنده با رزولوشن 1080P هم در این دوربین وجود دارد که در نسل های قبلی، محدود به 720P بود.

البته اگر قرار باشد صرفا این اعداد و ارقام را به عنوان ویژگی های جدید دوربین بدانیم، احتمالا بسکمک از خرید این دوربین منصرف می شوند. در همین رابطه، گوپرو تصمیم گرفته در رابط کاربری این دوربین یک بخش برای پریست ها هم قرار دهد که کاربر می تواند تا 10 پریست را در آن ها نگهداری کند.

جدا از این مورد، گوپرو ویژگی دیگری در رابط کاربری این دوربین قرار داده که درواقع می تواند لنزهای مختلف را به این دوربین بیاورد. این کار به صورت زوم دیجیتالی انجام می شود و حالت هایی مثل لنز اولترا واید و یا لنز زوم تر، در اختیار کاربر قرار دارند.

در بخش عکاسی، دوربین گوپرو هیرو 8 بلک می تواند عکس هایی با رزولوشن 12 مگاپیکسل ثبت کند. همچنان عکاسی تایم لپس حالا با عکس های RAW هم امکان پذیر است که خبر خوب دیگری برای کاربران این دوربین ها است. گوپرو می گوید عکس های HDR ثبت شده توسط دوربین جدید حتی از نسل های قبلی هم بهتر خواهد بود.

در پایان، گوپرو یک بار دیگر درباره اپلیکیشن موبایلی خود هم صحبت کرده است. اخیرا این شرکت اپلیکیشن ادیت عکس Quik را با اپلیکیشن اصلی دوربین میکس کرده تا کاربران همه کارها را بتوانند تنها در یک اپلیکیشن انجام دهند. در مجموع فکر می کنیم گوپرو در این سال های درس های زیادی آموخته و حالا شاهد نتیجه آن ها هستیم. فروش چشم گیر دوربین هیرو 7 بلک که لقب سریع ترین دوربین فروخته شده توسط گوپرو را هم گرفته، قطعا در این راستا به رشد گوپرو و رسیدن ما به هیرو 8 بلک تاثیر گذار بوده است.

در چنین شرایطی که گوپرو یاد گرفته که باید چه اکشن کم هایی بسازد، حالا این شرکت می خواهد جاه طلبی های خود را با دوربین جدید گوپرو مکس که فیلم برداری 360 درجه دارد نیز ادامه دهد. شما درباره این دوربین و به طور کل محصولات گوپرو چه فکر می کنید؟

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 406

به "گوپرو هیرو 8 بلک معرفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوپرو هیرو 8 بلک معرفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید