گزارشی از دقت و امنیت در پلتفرم خبرنگاران در 9 ماه نخست سال 1400

به گزارش تایمر سرگرمی، سال 1400 برای پلتفرم خبرنگاران سال بسیار مهمی بود. شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که دستاوردهای اقتصادی و یا بالا رفتن تعداد کاربران علت اهمیت سال جاری بوده اما این واقعیت ماجرا نیست. چیزی که برای پلتفرم خبرنگاران و مدیران آن اهمیت ویژه ای داشت، این بود که در سال 1400 بتوانند امنیت کاربران را بالا ببرند و در راستای حفظ حقوق آن ها کوشش نمایند. در حال حاضر آمار و اطلاعات منتشر شده نشان می دهد، سایت خبرنگاران توانسته دقیق تر و با امنیت بیشتری کار خود را در سال 1400 پیش ببرد. اندازه امنیت در رابطه با آگهی های منتشر شده به صورت قابل توجهی بالا رفته و با همین رویه، خبرنگاران پیوسته می کوشد تا با افزایش امنیت در معاملات این پلتفرم برای کاربران خود معاملاتی خوشایندتر رقم بزند.

گزارشی از دقت و امنیت در پلتفرم خبرنگاران در 9 ماه نخست سال 1400

خانواده ای که بزرگ تر می گردد

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در خبرنگاران همواره مطرح بوده، کلاهبرداری هایی است که در رابطه با آن هشدارهای زیادی هم داده شده است. با وجود هشدارها و اطلاع رسانی زیاد اما باز کاربران دچار خطا می شوند و ممکن است قربانی کلاهبرداران شوند. از طرفی بعضی آگهی های غیرقانونی هم باعث شده تا کاربران گزارش های زیادی به خبرنگاران ارسال نمایند. طبق آماری که خبرنگاران منتشر نموده، در 9 ماه نخست امسال بیش از 220 میلیون آگهی در خبرنگاران آنالیز شده است. این آنالیز ها شامل تمام آگهی های منتشر شده و البته ویرایش شده می گردد. نکته قابل توجه اما این است که تعداد آنالیز های صورت گرفته نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است. این افزایش یعنی خانواده خبرنگاران بزرگ تر شده و مسئولیتی که این پلتفرم بر گردن دارد نیز سنگین تر شده است. به همین علت هم در 9 ماه نخست سال 1400، بیش از 604 هزار آگهی پس از دریافت گزارش از سوی کاربران دوباره آنالیز شده اند تا هیچ مورد مشکوکی در خبرنگاران وجود نداشته باشد. این تعداد نسبت به سال گذشته نزدیک 2.9 برابر شده است.

53 میلیون آنالیز منجر به رد آگهی در خبرنگاران

در راستای حفظ حقوق کاربران، آگهی های منتشر شده در خبرنگاران آنالیز می شوند تا این پلتفرم همچنان جای امنی برای کاربرانش باقی بماند. دلایل زیادی درباره رد آگهی های منتشر شده در خبرنگاران وجود دارد اما شاید به صورت کلی بتوان گفت هر آگهی که با قوانین کشور مطابقت نداشته باشد یا حقوق کاربر را از هر جهت، چه به لحاظ روانی و چه به لحاظ مالی به خطر بیاندازد در خبرنگاران جایی ندارد. بر همین اساس در 9 ماه نخست سال 1400 بیش از 53 میلیون از کل 220 میلیون آنالیز خبرنگاران روی آگهی ها، به نتیجه رد آگهی منجر شده است. این میزان 77 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال 99 بوده است. ریزبینی و دقیق تر شدن روی آگهی ها که منجر به رد آن می گردد وسواس و دقت کار اعضای خبرنگاران را ثابت می نماید.

در حال حاضر خبرنگاران با استفاده از نیروی انسانی و بعلاوه به یاری ربات هایی که طراحی نموده، سعی می نماید تا محتواهای نامناسب را رد کند. اما بخش دیگری از آنالیز ها که در نهایت به حذف آگهی می انجامد به علت گزارش هایی است که کاربران، به خبرنگاران اعلام می نمایند. بعد از گزارش کاربران، نیروی انسانی در خبرنگاران دست به کار می گردد تا بتواند تصویر دقیق تری از آگهی به دست آورد. در حال حاضر نرخ رد در آنالیز های پس از دریافت گزارش روی آگهی، 58 درصد است. این رقم نسبت به سال گذشته، بیش از سه برابر شده است که نشان می دهد تا چه میزان گزارش های مردمی در رابطه با هر آگهی حائز اهمیت و یاری نماینده است.

چند حساب کاربری به علت کلاهبرداری مسدود شد؟

رد و حذف آگهی اما اولین قدمی است که در خبرنگاران برداشته می گردد. این اما تمام ماجرا نیست. کاربرانی که خلاف قوانین خبرنگاران عمل نمایند به این راحتی رها نمی شوند. به خصوص آن هایی که ضرری به دیگر کاربران وارد کردند و یا خلاف قوانین کشور رفتار کردند. به همین علت است که در 9 ماه نخست سال 1400، بیش از 197 هزار حساب کاربری به دلایل مختلف مسدود شده است. از این میزان حدود 59هزار حساب کاربری به علت کلاهبرداری و حسابشان مسدود شده است. نکته دیگری که برای کاربران خبرنگاران بسیار اهمیت دارد این است که نیمی از کلاهبرداری های گزارش شده به خبرنگاران در در کمتر از یازده ساعت آنالیز شده است. سرعت عمل در پلتفرم خبرنگاران در رابطه با هر آگهی ای که برخلاف قوانین کشور است یا می توانند کلاهبرداری باشد یا به اجتماع آسیب وارد کند، موضوعی است که به طور جدی از سوی این پلتفرم دنبال می گردد. کاربر باید در این پلتفرم احساس امنیت کند به همین علت هم موارد مشکوک با سرعت زیادی در خبرنگاران آنالیز می گردد تا خبرنگاران خانه ای امن برای تمام کاربران آن باشد. در نهایت خبرنگاران اعلام نموده است پیوسته می کوشد با بهبود عملنمودهای فنی خود، این زمان را در سال آینده کوتاه تر کند.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2082

به "گزارشی از دقت و امنیت در پلتفرم خبرنگاران در 9 ماه نخست سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارشی از دقت و امنیت در پلتفرم خبرنگاران در 9 ماه نخست سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید