کشف 750 هزار نسخه کتاب تکثیر غیرمجاز در سال 97

به گزارش تایمر سرگرمی، مدیر نشر ثالث گفت: طی سال گذشته (97) 750 هزار جلد کتاب تکثیر غیرمجاز توسط کمیته صیانت از نشر کتاب کشف شد. این آمار کم نیست. وزارت ارشاد و قوه قضائیه به جد باید این مسئله را مورد توجه قرار دهند.

کشف 750 هزار نسخه کتاب تکثیر غیرمجاز در سال 97

جهت دریافت مشاوره خدمات تعرفه طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، یکی از موارد مهم مطرح شده در جلسه شب گذشته کارگروه کاغذ وزارت ارشاد موضوع کتابسازی و قاچاق کتاب بود که اعضا بر این مهم تاکید داشتند که این مسئله در قانون مورد توجه نیست.

سه تن از اعضای کارگروه تخصیص کاغذ دولتی در این نشست، یعنی محمدعلی جعفریه، مدیر نشر ثالث، احمد کمالی نژاد، نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی اسماعیلی راد، دبیر کارگروه بوند که از بعضی تخلفات خبر داده و مواردی را هم مستند به اهالی رسانه نشان دادند.

* دست ناشر نما ها از کاغذ دولتی کوتاه شد

این گروه اعلام کردند، ناشرنما ها در سال 97 کاغذ دریافت نموده اند و آن را در بازار به قیمت بالاتر فروختند. پس دیگر نمی توانند کاغذ مطالبه نموده و دریافت نمایند.

* طی سال گذشته 750 هزار جلد کتاب قاچاق توسط کمیته صیانت از نشر کتاب کشف شد

محمدعلی جعفریه مدیر نشر ثالث در این باره شرح داد: طی سال گذشته 750 هزار جلد کتاب تکثیر غیرمجاز توسط کمیته صیانت از نشر کتاب کشف شد. این آمار کم نیست. وزارت ارشاد و قوه قضائیه به جد باید این مسئله را مورد توجه قرار دهند، اما ما در این میان به اطلاع رسانی اهالی رسانه هم نیازمندیم. این ارز که به کاغذ تخصیص یافته با هزار ادله از سوی وزارت ارشاد دریافت شده. در واقع این ارزی است که بخشی از آن باید به دارو تعلق می گرفت. درست نیست که این ارز در اختیار کسانی قرار گیرد که اقدام به کتاب سازی و قاچاق کتاب می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 667

به "کشف 750 هزار نسخه کتاب تکثیر غیرمجاز در سال 97" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 750 هزار نسخه کتاب تکثیر غیرمجاز در سال 97"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید