کره جنوبی و آمریکا برای هشدار به پیونگ یانگ، رزمایش هوایی برگزار می نمایند

به گزارش تایمر سرگرمی، منابع مطلع از برگزاری رزمایش هوایی مشترک کره جنوبی و آمریکا و در اقدامی هشداری به کره شمالی خبر دادند.

کره جنوبی و آمریکا برای هشدار به پیونگ یانگ، رزمایش هوایی برگزار می نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کره جنوبی و آمریکا از برگزاری یک رزمایش هوایی مشترک اطلاع دادند.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ در خبری در این زمینه نوشت، آمریکا و کره جنوبی در هشداری به کره شمالی قصد دارند یک رزمایش هوایی مشترک برگزار نمایند.

این منبع خبری به جزئیات بیشتر از این رزمایش هوایی از جمله نوع و تعداد هواپیماهای حاضر هیچ اشاره ای نکرد.

خبرگزاری یونهاپ چندی قبل از پرواز هوایپمای جاسوسی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره در بحبوحه شایعات منتشر شده درباره شرایط سلامتی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اطلاع داده بود.

هواپیمای RC-135W نیروی هوایی ارتش آمریکا چهارشنبه بر فراز آسمان کره جنوبی و در بالای استان گیونگی رصد و شناسایی شده است. پرواز این هواپیما با حضور هواپیمای نظارتی E8C نیروی هوایی و یک هواپیمای P-3C نیروی دریایی ارتش آمریکا همراه بوده است.

آمریکا در اقدامی که احتمالاً خشم کره شمالی را به همراه دارد، در روزهای گذشته چند فروند پهپاد آر کیو گلوبال هاوک خود را راهی کره جنوبی کرد.

به نوشته نشریه ژاپنی دیپلمات هری هریس سفیر ایالات متحده در کره جنوبی روز یکشنبه با انتشار تصاویری در توییتر از ورود چند پهپاد گلوبال هاوک به کره جنوبی اطلاع داد. این دیپلمات آمریکایی ارسال این پهپادهای تجسسی به کره جنوبی را روزی عظیم برای ارتش این کشور برشمرد.

در حالی است که کره جنوبی سعی می نماید به دلیل حساسیت موضوع کمتر به این گونه اخبار بپردازد، یک مقام آگاه کره ای در این باره گفت، گلوبال هاوک جنگ افزار مهمی در امور تجسسی است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 968

به "کره جنوبی و آمریکا برای هشدار به پیونگ یانگ، رزمایش هوایی برگزار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی و آمریکا برای هشدار به پیونگ یانگ، رزمایش هوایی برگزار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید