کاخ سلطنتی قصر العالم از زیباترین جاذبه های مسقط، تصاویر

به گزارش تایمر سرگرمی، این کاخ قصر تشریفاتی سلطان قابوس پادشاه عمان بوده و در منطقه مطرح که قلب محله قدیمی مسقط است، واقع شده است. کاخ قصر العالم در سال 1972 ساخته شده و جزو بهترین نمونه های معماری مدرن اسلامی به حساب می آید.

کاخ سلطنتی قصر العالم از زیباترین جاذبه های مسقط، تصاویر

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

سلطان قابوس از این کاخ سلطنتی به عنوان اقامتگاه و محلی برای پذیرایی از مهمانان سرشناس کشورش استفاده می کرد. ازجمله مهم ترین افرادی که در کاخ سلطنتی قصرالعالم استقبال شده اند، ملکه الیزابت از انگلیس و ملکه بئاتریس از هلند بوده اند. سلطان قابوس اقامتگاه های دیگری نیز داشت، اما زمانی که پرچم کاخ سلطنتی قصرالعالم برافراشته می شد، به این معنا بود که سلطان در کاخ حضور دارد. پیشنهاد می گردد چنانچه بلیط هواپیما مسقط را خریداری کنید، حتما به بازدید از کاخ سلطنتی قصرالعالم بروید و از معماری باشکوه آن لذت ببرید.

معرفی کاخ سلطنتی قصرالعالم

کاخ سلطنتی قصرالعالم در منطقه زیبای مطرح در طول یک پیاده رو طولانی واقع شده و اطرافش با باغ های سرسبز و زیبا و ساختمان های عظیم دولتی و دیوارهای سفید مرمری محاصره شده است. برای دسترسی به قصرالعالم باید در این پیاده روی زیبا پیاده روی کنید.4 ستون آبی و طلایی همراه با طاق های زیبای تزئین شده در نمای مقابل کاخ وجود دارند. کاشی کاری ها و حکاکی هایی که روی آن ها صورت گرفته، از آن دورادورها نظر شما را به خود جلب خواهند کرد. درخشش این ستون های آبی و طلایی زیر نور آفتاب و با همراهی مناظر بی نظیر خلیج بسیار تماشایی است.

اگرچه بازدید نمایندگان اجازه دارند تنها از بیرون دروازه ها کاخ سلطنتی قصرالعالم را تماشا نمایند، اما باز هم بازدید از معماری بیرونی این بنای باشکوه و زیبا ارزش دارد و حائز اهمیت است. با بازدید از این کاخ و باغ و بناهای دولتی اطراف آن به خوبی می توانید با سبک معماری عربی آشنا شوید. زمانی که به کاخ سلطنتی قصرالعالم می رسید، در سمت راستتان برج های مراقبت و دیوارهای قدیمی شهر در طول تپه وجود دارند. دژهای المیرانی و الجلالی از بناهای یادگاری قرن شانزدهم و حمله پرتغالی ها به مسقط هستند.

تاریخچه کاخ سلطنتی قصرالعالم

قصرالعالم یکی از شش اقامتگاه سلطنتی در عمان است که به وسعت دوهزار سال تاریخچه دارد و با دستور سلطان احمد (هفتمین پدرعظیم سلطان قابوس) ساخته شده است. کاخ سلطنتی قصر العالم نمای خارجی آبی و طلایی رنگ دارد و در سال 1972 مورد بازسازی نهاده شد تا اقامتگاه سلطنتی سلطان باشد. بازدید از قسمت داخلی کاخ سلطنتی قصرالعالم امکان پذیر نیست و خارج از محدوده است. اما بازدید نمایندگان می توانند نزدیک در ورودی کاخ بایستند و عکاسی نمایند. همانطور که گفتیم دو دژ تاریخی میرانی و جلالی اطراف کاخ را احاطه نموده اند. وظایف رسمی و پذیرش میهمانان برجسته در کاخ سلطنتی قصرالعالم انجام می گرفت.

معماری کاخ سلطنتی قصرالعالم

پیتر اوکس، نویسنده ای بود که درباره کاخ سلطنتی قصرالعالم چنین نوشت: وقتی از دروازه اصلی کاخ العالم بازدید می کنید، به این پی می برید که این پایتخت، شبیه هیچ کدام از پایتخت هایی که تا به امروز دیده اید، نیست. طراحی این کاخ بسیار زیباست و مانند ساختارهای باشکوه دیگر پایتخت ها نیست. سطوح مرمری کاخ سلطنتی قصرالعالم بر زیبایی و درخشش آن می افزاید و بناهای دولیت اطراف نیز با ایوان های چوبی، پشت بام های هلالی و رنگ های سفید که سبک معماری سنتی عمانی دارند، در جذاب و زیبا جلوه دادن کاخ سلطنتی قصر العالم بی تاثیر نیستند. تمامی این بناها در کنار یکدیگر مجموعه ای بی نظیر و متحیر نماینده به وجود آورده اند. اگرچه، کاخ سلطنتی قصرالعالم یک کاخ تشریفاتی است، اما یک ویلای مهمان، استخر خصوصی، آبگرم و باغ های حصور شده دارد که برای میهمانان خاص و افراد سلطنتی هستند.

بهترین زمان بازدید از کاخ سلطنتی قصرالعالم

در کل سال می توانید از کاخ سلطنتی قصرالعالم بازدید کنید، اما زیبایی کاخ در روزهای روشن آفتابی چندین برابر نمایان می گردد و درخشش خاصی دارد. اگر در شب هنگام به بازدید از کاخ العالم بروید، با نورپردازی های زیبا و جلوه های خاص روبرو می شوید که جذابیت خاصی دارند.

در نزدیکی کاخ سلطنتی قصرالعالم چه جاذبه های دیگری وجود دارند؟

قلعه جلالی: 800 متر

موزه فرهنگ و تاریخ عمان: 850 متر

دروازه الباب الکبیر: 1.8 کیلومتر

موزه بیت الزبیر: 1.8 کیلومتر

موزه عمانی و فرانسوی: 2 کیلومتر

قلعه میرانی: 2.2 کیلومتر

در نزدیکی کاخ سلطنتی قصرالعالم چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟

هتل Mutrah Hotel فاصله: 8.8 کیلومتر

هتل Al Shorouq Hotel Apartments فاصله: 9 کیلومتر

هتل Al Falaj Hotel فاصله: 9.1 کیلومتر

هتل Sheraton Oman Hotel فاصله: 10 کیلومتر

در نزدیکی کاخ سلطنتی قصرالعالم چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟

رستوران Bait Al Luban Restaurant فاصله:6 کیلومتر

رستوران Hot Plate Restaurant فاصله: 12 کیلومتر

رستوران Sombrero Restaurant فاصله: 13.3 کیلومتر

رستوران Shandiz Restaurant فاصله: 16.6 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1064

به "کاخ سلطنتی قصر العالم از زیباترین جاذبه های مسقط، تصاویر" امتیاز دهید

2 کاربر به "کاخ سلطنتی قصر العالم از زیباترین جاذبه های مسقط، تصاویر" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سلطنتی قصر العالم از زیباترین جاذبه های مسقط، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید