چرا ویندوز 11 اپ های اندرویدی را بهتر از شبیه سازها اجرا می کند؟

به گزارش تایمر سرگرمی، یکی از مهم ترین ویژگی های ویندوز 11 امکان اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در آن است. اما دقیقا چرا این ویژگی اهمیت دارد؟ همان طور که احتمالا می دانید، برای اجرای این اپلیکیشن ها در محیط ویندوز چندین برنامه وجود دارد که BlueStacks مشهورترین گزینه محسوب می شود. اما در ویندوز 11، روش متفاوتی برای اجرای این اپلیکیشن ها استفاده شده و به همین علت عملکرد آن ها هم با بهبود چشمگیری روبه رو شده است. در ادامه به جزئیات این تفاوت می پردازیم.

چرا ویندوز 11 اپ های اندرویدی را بهتر از شبیه سازها اجرا می کند؟

شبیه سازهای اندروید چگونه کار می کنند؟

BlueStacks و دیگر شبیه سازها همان طور که از نامشان پیداست، محیط اندروید را در یک سیستم عامل دیگر شبیه سازی می کنند. در همین زمینه می توانیم به مفهوم ماشین مجازی (virtual machine) اشاره کنیم که امکان نصب سیستم های مختلف را در سیستم شما مهیا می کند. به همین علت قبل از ویندوز 11 کاربران برای اجرای اپلیکیشن های اندروید باید از چنین شبیه سازهایی استفاده می کردند که البته مسائل و چالش هایی هم به همراه دارند.

چرا راهکار ویندوز 11 برای این کار بهتر است؟

مشکل شبیه سازها و ماشین های مجازی این است که به بخش قابل توجهی از منابع سیستم نیاز دارند. زیرا این برنامه ها در کنار ویندوز سیستم، یک سیستم عامل کامل دیگر را اجرا می کنند و همین فرایند فشار زیادی به کامپیوتر وارد می کند. همین موضوع بزرگ ترین نقطه ضعف شبیه سازها به شمار میرود. چنین راهکاری تجربه کاربری چندان ایدئالی را ارائه نمی کند و همچنین باید به افت عملکرد سیستم هم اشاره کنیم.

اپلیکیشن های اندرویدی برای اجرا در ویندوز 11 نیازی به استفاده از شبیه ساز ندارند. ویندوز 11 از یک تکنولوژی شرکت اینتل موسوم به Intel Bridge Technology استفاده می کند که یک نوع کامپایلر محسوب می گردد و به اپلیکیشن های اندروید اجازه می دهد به صورت نیتیو (Native) در ویندوز اجرا شوند. باید خاطرنشان کنیم اهمیت این فناوری به همین اصطلاح نیتیو برمی گردد.

به زبان بسیار ساده، فناوری IBT به ویندوز 11 اجازه می دهد اپلیکیشن های اندروید را به عنوان اپلیکیشن های ویندوز اجرا کند. به همین علت بدون اینکه توسعه دهندگان کاری انجام دهند، این اپلیکیشن ها بدون فشار زیاد بر سیستم ویندوزی اجرا می شوند.

سخن آخر

روی هم رفته اپلیکیشن هایی که به صورت نیتیو اجرا می شوند، فشار بسیار کمتری به سیستم وارد می کنند و می توانند از امکانات ویندوز هم بهره ببرند. بنابراین اگر دنبال بهترین راهکار برای اجرای اپلیکیشن های اندروید در سیستم خود هستید، باید از ویندوز 11 استفاده کنید.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1869

به "چرا ویندوز 11 اپ های اندرویدی را بهتر از شبیه سازها اجرا می کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ویندوز 11 اپ های اندرویدی را بهتر از شبیه سازها اجرا می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید