شرایط اتصال زیرمجموعه های وزارت جهاد به پنجره خدمات هوشمند چگونه است؟

به گزارش تایمر سرگرمی، سامانه یکپارچه جهاد کشاورزی به پنجره خدمات هوشمند متصل شده، اما خدمات مربوط به سازمان امور عشایر قابل دسترسی نیست.

شرایط اتصال زیرمجموعه های وزارت جهاد به پنجره خدمات هوشمند چگونه است؟

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سامانه ای است که به منظور دسترسی راحت و سریع تر عموم مردم به خدمات دستگاه ها و وزارت خانه ها ایجاد شده و اکنون در جهت آماده سازی و بهره برداری قرار گرفته است. در قانون بودجه سال جاری، تمامی دستگاه های اجرایی و وزارت خانه ها موظف شدند که پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی نمایند تا از رجوع دریافت نمایندگان خدمات به سامانه های مختلف و متعدد جلوگیری گردد.

دستگاه ها مکلف بودند پنجره خدمات خود را تا انتها شهریور ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل نمایند. طبق آخرین آمار، مجموع دستگاه های اجرایی که خدمات آن ها شناسنامه دار شده، 170 دستگاه است. از این تعداد، 136 دستگاه اجرایی مشمول گام اول اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هستند که تا به امروز 96 دستگاه به نوعی تکالیف اولیه خود را عمل نموده اند.

my.gov.ir آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که کاربران می توانند با مراجعه به آن نسبت به ثبت نام و احراز هویت اقدام نمایند. پس از اولین ورود، برای دفعات بعدی یک رمز یکبار مصرف کافی است تا به این سامانه دسترسی داشته باشید. با ورود به بخش سامانه های ملی و استانی می توانید دستگاه ها و وزارت خانه های مختلف را مشاهده کنید و سپس وزارت خانه مربوطه را انتخاب کنید.

به گفته معاون برنامه ریزی و امور مالی وزارت جهاد کشاورزی، طبق آخرین آمار 65 درصد از فرایند ها و خدمات زیرمجموعه های این وزارت خانه به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شده و به صورت الکترونیک ارائه می گردد. قربانی بعلاوه گفته بود که قبل از انتها سال تمامی زیرمجموعه های وزارت جهاد به پنجره خدمات هوشمند متصل خواهند شد.

902 خدمت برای وزارت جهاد تعریف شده که 283 مورد آن به سازمان دامپزشکی کشور تعلق دارد که این سازمان را به یکی از زیر مجموعه های مهم وزارت جهاد تبدیل می نماید. خدمات این سازمان عمدتا به پروانه ها مجوز های لازم دامی مرتبط می گردد که تعداد زیادی از این مجوز ها را در درگاه ملی مجوز ها می توان پیدا کرد. البته برخی مجوز ها را در این سامانه نمی توان پیدا کرد.

سازمان امور عشایر هم از دیگر زیرمجموعه های وزارت جهاد است که اگرچه گزینه آن در سامانه یکپارچه جهاد کشاورزی دیده می گردد، اما سامانه مربوط به آن فعال نیست و با این اوصاف خدماتی مثل ارائه خدمات به تشکل های عشایری، ارائه خدمات فنی - زیربنایی و حمایتی به عشایر، ارائه آمار و اطلاعات عشایر هم قابل انجام نیستند.

خبرنگاران مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 مهر 1401 بروزرسانی: 29 مهر 1401 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2131

به "شرایط اتصال زیرمجموعه های وزارت جهاد به پنجره خدمات هوشمند چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط اتصال زیرمجموعه های وزارت جهاد به پنجره خدمات هوشمند چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید