هنری که هوش از سر می بُرد!

به گزارش تایمر سرگرمی، یک هنرمند پیشکسوت در عرصه مینیاتور و نقاشی پشت شیشه بر این باور است که حمایت نکردن از هنر و هنرمندان و نبود شناخت کافی از سوی متولیان امر باعث شده است تا سطح کیفی آثار هنری کاهش پیدا کند.

هنری که هوش از سر می بُرد!

محمدعلی ذوالقدر، هنرمند پیشکسوتی که نزدیک به 30 سال است در عرصه هنر نقاشی پشت شیشه فعالیت می نماید، در گفت وگو با خبرنگاران درباره شرایط این رشته هنری، اظهار کرد: بی توجهی به هنر و هنرمندان، یک موضوع فراگیر است و تنها به رشته ما مربوط نمی گردد. نبود وسایل کافی، حمایت نکردن دولت و رسیدگی نکردن به هنرمندان از جمله مسائل اساسی است که فقط نقاشی پشت شیشه را دربرنمی گیرد و شامل بسیاری دیگر از رشته های هنری نیز می گردد.

او ادامه داد: همچنین متولیان امر شناخت کافی از رشته های هنری ندارند و از سوی دیگر امکانات کافی نیز وجود ندارد. من به شخصه به خاطر دل خودم و عشقی که به این کار دارم، فعالیت می کنم، اگر نه متاسفانه کوچکترین رسیدگی و توجهی و آینده ای وجود ندارد.

ذوالقدر که از سال 67، فعالیت در رشته نقاشی پشت شیشه را شروع نموده است، یادآور می گردد: در تمام این سال ها مسائل وجود داشته، اما الان نسبت به قبل بیشتر شده است . علاوه بر اینکه متولیان امر به درستی از این هنرها سر در نمی آورند، کسانی وارد این کار شده اند که عشق ندارند و آثاری خلق می گردد که از نظر هنری در سطح خوبی قرار ندارند.

او بار دیگر به نبود امکانات اشاره نمود و گفت: به عنوان مثال موزه پشت شیشه آنقدر از نظر اقتصادی ضعیف است که نمی تواند امکانات کافی را برای هنرمندان فراهم کند و نبود امکانات مسئله ای است که به شدت این حرفه را تحت شعاع قرار داده است. موزه باید پویایی داشته باشد تا هنرمندان آثار خوب فراوری نمایند و آثار خوبی را بخرد. آثاری در موزه پشت شیشه از گذشته به یادگار مانده اند که هوش از سر آدم می برند و این نشان می دهد که از این هنرمندان حمایت می شده و آنها را تشویق می کردند تا بتوانند چنین کارهایی خلق نمایند.

ذوالقدر در انتها درباره علاقه نسل جوان به فعالیت در زمینه نقاشی پشت شیشه، اعلام کرد: این هنر زیبا است و نسل جوان هم حتماً دوست دارد که وارد این رشته گردد، اما عوامل زیادی باید وجود داشته باشد تا کارهای فراوری گردد که قابل ارائه جهانی باشد و بتواند هنر ایران را به درستی معرفی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1404

به "هنری که هوش از سر می بُرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنری که هوش از سر می بُرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید