همکاری سامسونگ و آرم روی 6G با سرعت یک ترابایت

به گزارش تایمر سرگرمی، سامسونگ و آرم دارند ایده های جدیدی برای شبکه های 6G تست می نمایند تا به سرعت واقعی 1 ترابایت بر ثانیه؛ یعنی انتقال 30 فیلم بلو ری در یک ثانیه برسند.

همکاری سامسونگ و آرم روی 6G با سرعت یک ترابایت

عصر گوشی های هوشمند به سرعت در حال پیشرفت است. شاید ما و شما هنوز به اینترنت 5G نرسیده باشیم ولی جهان به فکر 6G است و قصد متوقف شدن یا منتظر ماندن را ندارد.

ظهور 6G اجتناب ناپذیر است؛ حتی اگر مردم عادی به سرعت آن نیازی نداشته باشند و رفتن به سوی نسل ششم شبکه های موبایل را ضروری ندانند.

هنوز در 6G هیچ استاندارد و پروتکل و مشخصات واحدی تصویب نشده است ولی بیشتر توسعه دهندگان شبکه های موبایل روی منظره رسیدن به سرعت 1 ترابایت بر ثانیه، اتفاق نظر دارند.

علاوه بر اینکه باید شبکه بتواند چنین سرعتی را ارائه دهد؛ نرم افزارها و سرویس های پردازش دیتا نیز باید بتوانند با این سرعت کار نمایند؛ مسئله ای که اکنون قرار است با همکاری دو شرکت سامسونگ و آرم، حل گردد.

پردازش موازی در 6G

به گفته سایت ، این دو شرکت دارند روی تئوری به نام parallel packet processing کار می نمایند. اساسا، توان عملیاتی داده ها در 6G به قدری بالا است که فقط راه چاره های پردازش موازی می تواند پاسخگو باشد.

سامسونگ و آرم دارند یک پروژه متن باز راه اندازی می نمایند که همه دانشمندان هم بتوانند در آن شریک باشند و تا ابد رایگان باشد.

گفته می گردد 6G در اواخر همین دهه ظهرو خواهد نمود ولی این دو شرکت امیدوار هستند با کار روی پردازش موازی دیتاها، این جدول زمانی را جلوتر بکشند.

هنوز هیچ راهی برای دانستن اینکه دقیقا 6G چه سرعت و مشخصاتی دارد؛ در دست نداریم اما واضح است در نسل ششم موبایل از هوش مصنوعی و ایده هایی مشابه پردازش موازی بهره خواهیم برد.

6G می تواند هوش مصنوعی مبتنی بر ابر با سرعت 1 ترابایت بر ثانیه و تاخیر میکروثانیه ای را ممکن سازد؛ آن هم در جهانیی که تجهیزات اینترنت اشیا بیشتری داریم؛ خودران ها به وفور در خیابان ها هستند و با یکدیگر صحبت می نمایند؛ ربات ها یک شبکه میان خودشان ساختند و ما آنلاین تر هستیم.

منبع: شبکه چی
انتشار: 3 خرداد 1403 بروزرسانی: 3 خرداد 1403 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2283

به "همکاری سامسونگ و آرم روی 6G با سرعت یک ترابایت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری سامسونگ و آرم روی 6G با سرعت یک ترابایت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید