هزینه 675 میلیونی بنیاد فارابی برای چتر سینمای ایران و سفر مدیرانش به جشنواره کن

به گزارش تایمر سرگرمی، آی سینما: بنیاد سینمایی فارابی خلاصه عملکرد اقتصادی خود در چهار ماه ابتدایی سال 98 را منتشر نموده که در آن موارد جالبی به چشم می خورد، از جمله هزینه 675 میلیون تومانی برای برپایی چتر سینمای ایران در جشنواره کن و سفر مدیران و کارمندان این بنیاد به کن و پرداخت بودجه به بعضی پروژه های سینمایی.

هزینه 675 میلیونی بنیاد فارابی برای چتر سینمای ایران و سفر مدیرانش به جشنواره کن

این گزارش عملکرد، پیوست هایی دارد که جزئیات هزینه ها را نشان می دهد. یکی از آنها با عنوان حمایت از حضور در بازارهای جهانی مبالغ صرف شده برای برپایی چتر سینمای ایران در بازار جشنواره کن 2019 را نشان می دهد.

بر اساس این پیوست، مبلغ 227 میلیون تومان برای برپایی چتر سینمای ایران در بازار فیلم کن قید شده است. هزینه بسته های فرهنگی و بروشورهای ارسالی و… برای عرضه در چتر سینمای ایران بیش از 85 میلیون تومان ذکر شده است.

اما در ردیف دوم هزینه صرف شده برای سفر 7 تن از مدیران و کارمندان بنیاد فارابی آمده که شامل عوارض خروج، بیمه مسافرتی، بلیت، اقامت و یاری هزینه سفر می گردد و بیش از 344 میلیون تومان از بودجه بنیاد فارابی صرف آن شده است.

یعنی در مجموع بیش از 675 میلیون تومان صرف برگزاری چتر سینمای ایران شده که نتیجه و خروجی آن معین نیست.

در پیوست شماره 1 این گزارش عملکرد مبالغی که با عنوان حمایت از تحقیق و نگارش فیلمنامه و فراوری فیلمنامه سینمایی از سوی بنیاد فارابی پرداخت شده، آمده است.

بیشترین مبلغ به بهرام توکلی و سعید ملکان برای فیلم غلامرضا تختی تحت عنوان مشارکت داده شده که قرارداد آن 3 میلیارد و 900 میلیون تومان است اما بر اساس جدول پیوست با پرداخت 2.5 میلیارد تومان تسویه شده است.

همچنین برای تحقیق و نگارش فیلمنامه پروژه ای به نام هفت قانون خردمندی که اپیزودیک است، بیژن میرباقری، نیما عباس پور و سیدنوید سیدعلی اکبری هریک قراردادی به مبلغ 70 میلیون تومان با فارابی منعقد نموده اند.

به علاوه فارابی 100 میلیون تومان در پروژه سینمایی آنجا همان ساعت ساخته سیروس الوند مشارکت نموده است.

پیوست شماره 3 این گزارش عملکرد به اعزام سینماگران به جشنواره ها و مجامع بین المللی اختصاص دارد. رسول صدرعاملی برای شرکت در جشنواره فیلم مسکو برای نمایش فیلم سال دوم دانشکده من مبلغ 7 میلیون تومان با عنوان هزینه ویزا، یاری هزینه سفر و بیمه مسافرتی دریافت نموده و با همین عنوان مازیار میری برای حضور فیلم سارا و آیدا در جشنواره فیلم های خانوادگی روسیه 8 میلیون و 700 هزار تومان از فارابی یاری هزینه دریافت نموده است.

گزارش کامل عملکرد اقتصادی بنیاد سینمایی فارابی را اینجا ببینید.

9410

منبع: آی سینما
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 320

به "هزینه 675 میلیونی بنیاد فارابی برای چتر سینمای ایران و سفر مدیرانش به جشنواره کن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه 675 میلیونی بنیاد فارابی برای چتر سینمای ایران و سفر مدیرانش به جشنواره کن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید