نگاهی به جاذبه های تماشایی قصر یا کاخ الحمرا اسپانیا

به گزارش تایمر سرگرمی، کاخ الحمرا شکوه معماری بی نظیر دوران پس از اسلام است این کاخ مجلل در اسپاینا واقع شده است و یکی از جاذبه های مهم این منطقه محسوب می گردد واقع شدن این کاخ در ناحیه اندلس اسپانیا موجب شده تا به یکی از معروف ترین سازه های جهان تبدیل گردد و از معماری بسیار باشکوهی برخوردار است. این عمارت باشکوه یکی از مهم ترین دیدنی های اسپانیا است که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند و مورد توجه علاقه مندان و توریستان بسیار زیادی است. همانطور که اشاره شد این سازه یک سازه هنری متعلق به پس از اسلام است و به دلیل ویژگی های هنری اسلامی که در آن یافت می گردد با اهمیت است با توجه به اینکه اندلس در گذشته یک پایگاه فرهنگی ارزشمند در جهان بوده است و حلقه ارتباطی اسلام و غرب بوده است می توان پی برد که این سازه به چه دلیل ساخته شده است. جذابیت هار فرهنگی بسیار عمیق در این منطقه از اسپانیا موجب می گردد تا از سوی باستان شناسان زیادی مورد توجه باشد نوع معماری این بنا بسیار تحت تاثیر هنرهای اسلامی واقع شده است و از سوی تلفیق این بنا در کنار دیگر بناهای مدرن غرب موجب جذابیت آن گشته است.

نگاهی به جاذبه های تماشایی قصر یا کاخ الحمرا اسپانیا

آشنایی با کاخ باشکوه الحمرا:

این کاخ زیبا و مجلل در نزدیکی شهر گرانادا واقع شده است و یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی و بناهای باشکوه در اسپانیا است همانطور که اشاره شد این بنا به عنوان یک سازه ارزشمند نمونه ای شاخص از معماری هنرهای شمال آفریقا است این بنای مشهور می تواند از سوی گردشگران زیادی مورد توجه باشد و علاقه مندان زیادی را به خود جذب می نماید. ساخت این بنا در دوران حاکمیت اسلام در اسپانیا انجام شده است و امروزه نیز به عنوان یکی از زیباترین بناهای شهر شناخته می گردد که جاذبه تاریخی زیبایی است. معرفی مکان های تماشای اسپانیا در لینک می تواند اطلاعات گردشگری مهم ترین را درباره این کشور و جاذبه های آن در اختیار شما علاقه مندان قرار دهد.

این قصر یک شاهکار تمام عیار از معماری تاریخی در اندلس اسپانیا است این قصر یکی از بناهایی است که در لیست میراث جهانی سونسکو به ثبت رسیده است و از این حیث ارزش تاریخی بسیار بالایی برای علاقه مندان خود دارد. ساخته شدن کاخ الحمرا در ارتفاعات تپه ای منطقه موجب جذابیت بیشتر آن شده است و زیبایی و چشم اندازهیا طبیعی آن را نیز برای گردشگران دو چندان نموده است. این کاخ دارای بخش های مختلفی است کاخ اصلی، مسجد، قلعه، باغ و حمام از دیگر بخش های درونی این بنا هستند که می توانید از زیبایی های آن تماشا کنید.

تاریخچه کاخ:

مروری بر رویدادهای تاریخی این بنا و گذشته تاریخی آن می تواند اطلاعات گردشگری را درباره آن در اختیار شما عزیزان قرار دهد تاریخ ساخت این کاخ به دوران بازپس گیری حکومت به وسیله مسیحیان از مسلمین انجام شده است در حقیقت در سده 16 ساخت این بنا شروع شده است و یکی از قصرهایی است که برای کارلوس پنجم ساخته شده است. برج کمارس که در قسمت چپ این بنا واقع شده است از دیگر زیبایی های این منطقه برای گردشگران محسوب می گردد. در سمتی دیگر از کاخ الحمرا تالار سفرا را مشاهده می کنید این تالار باشکوه نیز ویژه سفرا بوده است و دارای معماری مجللی است.

در حقیقت این کاخ با وجود بخش های متعددی که دارد یک مجموعه قصر مجلل است هر یک از این مجموعه قصرها متعلق به یکی از حاکمان دوران بوده است ایده ای که این بنا بر اساس آن ساخته شده است ایده بازسازی بهشت بوده است در حقیقت سازندگان این بنا قصد داشته اند تا بهشت را بر روی زمین ترسیم نمایند. در پشینه تاریخی این بنا ذکر شده است که نهرها و چشمه هایی که اکنون در اطراف این کاخ می بینید ساخته دست بشری است در حقیقت در آن دوران مردم نیزا مبرمی به آب داشته اند و به همین منظور چشمه ها و رودها را ساخته اند که اکنون زیبایی بی حدی را به کاخ بخشیده است.

ویژگی های معماری بنای کاخ:

همانطور که می دانید این کاخ تنها به علت ویژگی های منحصر به فردی که در معماری خود دارد مورد توجه قرار می گیرد نمای بیرونی این کاخ دارای ویژگی های متعددی است اما جالب است بدانید در عین سادگی است که مورد توجه قرار می گیرد و تزئینات مختلفی از کاخ سازی های مراکشی در آن به کار رفته است. این بنا یکی از مهم ترین تماشای های اسپانیا است و با معرفی برترین تماشای های اسپانیا این امکان را در اختیار گردشگران قرار می دهیم تا با یکی دیگر از نقاط گردشگری جهان آشنا شوند.

از مهم ترین ویژگی های برجسته در معماری این بنا می توان به کاشی کاری های لعابی رنگ، نقاشی های هفت رنگ، نقاشی های هندسی و اسلامی، گچ بری های زیبا، نقوش اسلیمی، گل های زینتی، کتیبه ها و … اشاره نمود. این کاخ در بخش اندورین دارای سه بخش است قصر سلطنتی یکی از معروف ترین بخش های کاخ الحمرا است این قصر دارای بخش های بارگاه، شبستان و حرم سرا است. از زیبایی های محوطه این کاخ نیز می توان به آب نماهایی اشاره نمود که زیبایی آن را دو چندان نموده اند و بسیار مورد توجه هستند.

بخش های مختلف کاخ:

بارگاه یکی از بخش های قصر سلطنتی است که محل رسیدگی به امور تجاری بوده است این بخش دارای چندین تالار و اتاق است شبستان که در زمان یوسف اول و در قرن 14 ساخته شده است دارای تزئینات بسیار زیبایی است و ویژه سفرا بوده است این بخش نیز دارای اتاق های مختلفی است که به شیوه ای متنوع مجلل شده اند. در انتهای این شبستان ها نیز می توانید برج کمارس را شماهده کنید بعلاوه تالار کشتی از دیگر بخش های شبستان به شمار می آید.

حرم سراها و حمام ها نیز از دیگر بخش های اندرونی بنا هستند که هر یک از ویژگی های برجسته ای در معماری خود برخوردار می باشند با توجه به این جاذبه ها می توان گفت که ویژگی برجسته و شاخص کاخ الحمرا درون گرایی آن است زیرا همانطور که اشاره شد بنای بیرونی کاخ دارای سادگی خاصی است. دژهای مستحکم و مجللی که در هر یک از این بخش ها مشاهده می کنید موجب شده تا به خوبی این کاخ ویژگی مجلل بودنش را حفظ کند.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2085

به "نگاهی به جاذبه های تماشایی قصر یا کاخ الحمرا اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به جاذبه های تماشایی قصر یا کاخ الحمرا اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید