نامه 44 دادستان کل آمریکا برای توقف اینستاگرام بچه ها

به گزارش تایمر سرگرمی، چهل و چهار دادستان کل ایالتی آمریکا از مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک خواستند از طرح ساخت نسخه ویژه اینستاگرام برای بچه ها دست بکشد.

نامه 44 دادستان کل آمریکا برای توقف اینستاگرام بچه ها

گروهی از دادستانهای کل ایالتی آمریکا در نامه ای به فیس بوک گفتند استفاده از شبکه اجتماعی می تواند به سلامت روانی بچه های که قادر به پشت سر گذاشتن چالشهای داشتن یک حساب شبکه اجتماعی نیستند آسیب وارد کند. فیس بوک از نظر تاریخی در حمایت از سلامت روانی بچه ها در پلتفرمهایش پیروز نبوده است.

فیس بوک در بیانیه ای گفت ایمنی و حریم خصوصی را در اولویت قرار خواهد داد و در ساخت این سرویس، با رگولاتورها و کارشناسان همکاری می کند. این شرکت متعهد شده است در نسخه ویژه بچه ها اپلیکیشن اینستاگرام تبلیغاتی نمایش ندهد.

این نامه به مخالفت عمومی با برنامه فیس بوک برای ساخت اینستاگرام ویژه بچه ها پایین 13 سال اضافه می شود. قانونگذاران آمریکایی در جلسه کنگره که در مارس برگزار شده بود، از زاکربرگ درباره این پروژه سوال کرده و وی را برای تضمین این که شرکتش اقدامات بیشتری برای حمایت از بچه ها انجام می دهد، تحت فشار قرار داده بودند. فعالان سلامت روانی و حریم خصوصی بچه ها اعلام کرده اند که اپلیکیشن جدید ممکن است عامل افسردگی، تنهایی و اضطراب در بچه ها خردسال شود.

فیس بوک هنوز در مراحل اولیه ساخت این اپلیکیشن است. مدیران فیس بوک اعلام کرده اند این شرکت قصد دارد عمده قابلیتهایی که اکنون در اینستاگرام وجود دارد را برای کاربران خردسال خود فراهم کند؛ البته این دسترسی با کنترل و امکان مشاهده توسط والدین فراهم می شود. فیس بوک می گوید بچه ها پایین 13 سال اکنون از اینستاگرام استفاده می کنند و به جای این که درباره سنشان دروغ بگویند، می توانند از این اپلیکیشن ویژه استفاده کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فیس بوک هنوز به زمان عرضه این برنامه یا نهایی کردن امکانات آن اشاره نکرده است. پیش از این فیس بوک مسنجر کیدز را عرضه کرده بود که به والدین امکان می دهد ارتباطات فرزندانشان را کنترل کرده و برای آنها محدودیت زمانی تعیین کنند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1617

به "نامه 44 دادستان کل آمریکا برای توقف اینستاگرام بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه 44 دادستان کل آمریکا برای توقف اینستاگرام بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید