میز کار نجاری با قابلیت جمع آوری گردوغبار معلق چوب در دانشگاه بیرجند فراوری شد

به گزارش تایمر سرگرمی، پژوهشگران دانشکده هنر دانشگاه بیرجند پیروز شدند میز کار مخصوص نجاری با قابلیت جمع آوری گردوغبار معلق چوب را فراوری نمایند.

میز کار نجاری با قابلیت جمع آوری گردوغبار معلق چوب در دانشگاه بیرجند فراوری شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، پژوهشگران دانشگاه بیرجند پیروز به فراوری میزکار نجاری با قابلیت جمع آوری گرد وغبار معلق چوب شدند.

این میزکار در دانشکده هنر دانشگاه بیرجند طراحی و ساخته شده و می تواند گردوغبار های معلق حاصل از برش چوب و دیگر فعالیت های نجاری را با مکش قوی از قسمت زیرین دستگاه به کیسه های برزنتی خارج از محیط کارگاه راهنمایی کند.

اثرات ناشی از استنشاق گردوغبار چوب می تواند باعث خشکی بینی، سرفه و مسائل ریوی گردد و از طرف دیگر انباشت تراشه های چوب یا MDF روی قطعه، دقت کار را کاهش می دهد.

این میز ارتفاعی 90 سانتی متری دارد و طول و عرض آن 150 در 80 سانتی مرت است و سطح آن را صفحه ای مشبک تشکیل می دهد. زیر این صفحه مشبک سطوح شیب داری وجود دارد که تراشه ها را به یک لوله به قطر 10 سانتی متر راهنمایی نموده و از آن به کیسه ای بیرون از کارگاه ارسال می نماید.

همچنین این دستگاه مجهز به سه ورودی مکش گردوغبار است و از آنجایی که در سه فاز و با قدرت بالا گرد و غبار را به خود جذب می نماید، می تواند در چند دستگاه مورد استفاده قرار گیرد.

هزینه ساخت این دستگاه 12 میلیون تومان بوده و از سوی معاونت پژوهشی دانشگاه بیرجند تأمین شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1116

به "میز کار نجاری با قابلیت جمع آوری گردوغبار معلق چوب در دانشگاه بیرجند فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میز کار نجاری با قابلیت جمع آوری گردوغبار معلق چوب در دانشگاه بیرجند فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید