مسئولان حوزه وقف برای احصاء مسائل موقوفات یزد اهتمام نمایند

به گزارش تایمر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، عباس حیدری صبح امروز در دیدار با مدیر و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد به مناسبت هفته وقف گفت: تعامل و ارتباط با پیشکسوتان به واسطه لزوم انتقال تجربیات به نسل جوان، باید همواره استمرار داشته باشد.

مسئولان حوزه وقف برای احصاء مسائل موقوفات یزد اهتمام نمایند

سرپرست فرمانداری یزد با قدردانی از خدمات 30 ساله کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان نمود: منافع وقف فراگیر و همگانی است و تلاش و تلاش خدمتگزاران این عرصه نزد مردم از صندلی والایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه نیت و عمل واقفان اغلب برای کل جامعه است، یادآور شد: انتظار می رود همتی مضاعف برای احصاء مسائل این حوزه به وجود آید و ضمن آسیب شناسی و شناخت دقیق، تصمیمات اصولی برای برطرف این موانع اتخاذ گردد.

حیدری با بیان اینکه منافع وقف به دلیل بروز مسائل مختلف عاید مردم نمی گردد، اعلام نمود: در این صورت، به نیات واقفان نیز عمل نمی گردد و این اتفاق، اعتماد مردم به سنت حسنه وقف را خدشه دار می نماید.

سرپرست فرمانداری یزد همچنین با تاکید بر ضرورت گسترش فرهنگ وقف در جامعه تاکید نمود: سنت حسنه وقف به دلیل پایش کاستی های جامعه انجام می گیرد و اکنون احتیاج به گسترش این فرهنگ به عنوان میراث حسنه ماندگار بیش از هر زمان دیگری احساس می گردد.

حیدری همچنین بر ضرورت احتیاجسنجی در زمینه وقف تاکید نمود و بیان داشت: در صورتی که واقفان قبل از انجام وقف خود، احتیاجهای جامعه را مورد سنجش قرار دهند و ضرورت ها را احصاء نمایند و از متولیان امور وقف در ادارات اوقاف مشاوره بگیرند، آنگاه وقف می تواند به شکل بسیار بهتری گره گشای مسائل جامعه باشد.

وی با اعلام آگاهی از وضعیت و مسائل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد ادامه داد: رسیدگی به امور موقوفات احتیاجمند هزینه است و تلاش می گردد با افزایش اعتبارات بخشی از مسائل این حوزه برطرف گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 75

به "مسئولان حوزه وقف برای احصاء مسائل موقوفات یزد اهتمام نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولان حوزه وقف برای احصاء مسائل موقوفات یزد اهتمام نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید