غار 3 مرد برهنه، عجیب ترین جاذبه ایران

به گزارش تایمر سرگرمی، با وجود اینکه گردشگران برای سفر به استان هرمزگان، بیشتر جزیره کیش را انتخاب می نمایند؛ اما تعدادی از مجذوب کننده ترین دیدنی های این استان در قشم جای گرفته اند. یکی از این جاذبه ها غار سه مرد برهنه است.

غار 3 مرد برهنه، عجیب ترین جاذبه ایران

غار سه مرد برهنه قشم که با نام های غار نمکی 3N و غار نمکدان قشم نیز شناخته می شود، مجموعه ای شگفت از قندیل های نمکی، استلاکتیت ها و استلاگمیت ها تماشای و دیگر سازه های مجذوب نماینده نمکی را به نمایش می گذارد. این غار در آغوش گنبد نمکی قشم واقع شده است و دارای 6.4 کیلومتر طول است. با 90 کیلومتر فاصله از قشم، این غار یکی از پربازدیدترین جاهای تماشای قشم به شمار می آید. با ما در مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا با غار سه مرد برهنه قشم آشنا شوید.

داستان سه مرد برهنه قشم

داستانی در این مورد وجود دارد که علت نام گذاری غار به سه مرد برهنه نیز به آن برمی شود. سه متخصص اهل چک برای نقشه برداری از غار ناچار بودند در آب نمک غلیظ شنا نمایند. آن ها می دانستند که با وجود لباس، پس از شنا لباس هایشان کاملا سفت می شود و قادر به پیشروی نخواهند بود. بنابراین لباس های خود را درآوردند و به صورت برهنه غار را نقشه برداری کردند.

تماشای های غار سه مرد برهنه قشم

دهانه غار

دهانه اصلی غار به سمت جنوب است. تا عمق حدود 20 متری دهانه نیازی به استفاده از چراغ قوه نیست و نور خورشید تا این فاصله را روشن می نماید. با وجود اینکه گردشگران عادی بدون تجهیزات مناسب تنها می توانند تا عمق 100 متری از این غار وارد شوند؛ اما همین اندازه نیز بسیار هیجان انگیز است و زیبایی های بسیاری در آن وجود دارد.

جریان آب

در بخش داخلی کوه نمکدان جریان آب دائمی وجود دارد که بعد از ترکیب با نمک های اطراف به شکل چشمه از غار خارج می شود و در دامنه کوه نمکدان حوضچه ای طبیعی را به وجود می آورد. به علت نمک آلود بودن این آب، حوضچه نیز رنگی سفید به خود گرفته است. ناگفته نماند که چشمه مذکور در تمام طول سال جریان دارد.

قندیل های سقفی

بخش بالایی یا همان سقف غار نیز ساختار زیبایی دارد و قندیل های بلورین با اشکال مختلف آن را پوشانده اند. هوای مرطوب و نفوذ آب به داخل غار باعث شده است که قطرات آب نمک اشباع شده روی قندیل های این غار جریان یابند. همین موضوع عامل تغییر شکل قندیل ها و ایجاد قندیل های تازه در آن می شود. برای تماشا جاذبه های دیگر از ایران، دره ای در ایران که لبریز عشق است! را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند 7 مکان از تماشای ترین منطقه ها گردشگری سنندج.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 فروردین 1402 بروزرسانی: 3 فروردین 1402 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2199

به "غار 3 مرد برهنه، عجیب ترین جاذبه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار 3 مرد برهنه، عجیب ترین جاذبه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید