ضرر اقتصادی قابل توجه باشگاه اینتر پس از حذف از لیگ قهرمانان

به گزارش تایمر سرگرمی، حذف زودهنگام تیم فوتبال اینتر از مسابقات لیگ قهرمانان اروپا نه تنها از نظر ورزشی بلکه از نظر مالی هم به این باشگاه لطمه زد.

ضرر اقتصادی قابل توجه باشگاه اینتر پس از حذف از لیگ قهرمانان

به گزارش خبرنگاران، تیم فوتبال اینتر چهارشنبه شب با قبول تساوی بدون گل خانگی مقابل شاختار دونتسک در هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به عنوان تیم قعرنشین گروه B از این رقابت ها حذف شد و حتی به لیگ اروپا هم نرسید. به این ترتیب نراتزوری نه تنها از پاداش صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان محروم شد بلکه شانس کسب درآمد از حضور در لیگ اروپا را هم از دست داد. این اتفاق در حالی رخ داد که تمامی نمایندگان دیگر فوتبال ایتالیا، به مرحله حذفی رقابت های اروپایی راه پیدا نموده اند.

حذف اینتر از لیگ قهرمانان، علاوه بر لطمه ای که به اعتبار ورزشی این تیم زد، از نظر اقتصادی هم این تیم را از رقبای اصلی اش در سری A مانند یوونتوس، لاتزیو و آتالانتا و حتی میلان عقب انداخت.

اینتر به صرف صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا می توانست 9.5 میلیون یورو درآمد کسب کند، اما از این پاداش محروم شد و تنها 5.4 میلیون یورو درآمد کسب کرد، چون که فقط یکی از شش بازی اش را برد. این همان میزان درآمدی است که اینتری ها فصل گذشته نیز در همین مرحله از رقابت ها کسب کردند با این تفاوت که آنها فصل قبل به لیگ اروپا راه یافتند و از صعودشان تا فینال آن رقابت ها هم درآمد کسب کردند، اما سال جاری از لیگ اروپا نیز نمی توانند درآمدی داشته باشند.

حذف اینتر از رقابت های اروپایی، تمام سهم سری A از درآمدهای حاصل از فروش حق پخش بازی های لیگ قهرمانان را میان سه تیم یوونتوس، لاتزیو و آتالانتا تقسیم خواهد نمود. اینتر اگر به مرحله یک چهارم نهایی می رسید 10.5 میلیون یورو، اگر به مرحله نیمه نهایی می رسید 12 میلیون یورو و اگر فینالیست می شد 15 میلیون یورو کسب می کرد که مجموع کل پاداش هایش را به 50 میلیون یورو می رساند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 دی 1399 بروزرسانی: 26 دی 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1353

به "ضرر اقتصادی قابل توجه باشگاه اینتر پس از حذف از لیگ قهرمانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرر اقتصادی قابل توجه باشگاه اینتر پس از حذف از لیگ قهرمانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید