سرمربی تیم ملی پینگ پنگ: شیوه غلط برگزاری قهرمانی آسیا مدال تیمی را از ما گرفت

به گزارش تایمر سرگرمی، سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ایران معتقد است، سیستم غلط برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا نگذاشت ایران به مدال تیمی برسد.

سرمربی تیم ملی پینگ پنگ: شیوه غلط برگزاری قهرمانی آسیا مدال تیمی را از ما گرفت

جمیل لطف اله نسبی در خصوص عملکرد پینگ پنگ بازان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا 2019 اعلام کرد: نحوه برگزاری مسابقات تیمی به این صورت بود که شش تیم سال قبل در مرحله مقدماتی بازی نکردند و بقیه تیم ها در هشت گروه تقسیم شدند و به صورت دوره ای بازی کردند. در نهایت از هر گروه یک تیم بالا آمد و این هشت تیم در جدول حذفی بازی کردند و تیم اول و دوم که هند و ایران بود با شش تیم سال قبل به رقابت پرداختند.

او ادامه داد: اگر شرایط برگزاری مسابقات به گونه دیگری بود و مثل مسابقات جهانی برگزار می شد که رقابت تیمی جدا و انفرادی هم جدا است و این فشردگی مسابقات وجود نداشت ما می توانستیم روی سکو برویم اما متاسفانه نشد.

لطف اله نسبی در خصوص شکست برابر چین تایپه در مرحله یک چهارم نهایی تاکید نمود: زمانی که تیم ایران برابر چین تایپه قرار گفت، پنجمین بازی خود را می خواست انجام دهد اما چین تایپه بازی اولش بود. همان روز قبل از چین تایپه با با بحرین و کره شمالی بازی نموده بودیم و بازیکنان از لحاظ جسمی و روحی بسیار خسته بودند. درواقع خستگی دو بازی قبلی نگذاشت با چین تایپه به نتیجه دلخواه برسیم و دلیل باخت به چین تایپه خستگی مفرط بود. اگر بازی روز بعد برگزار می شد قطعا نتیجه ای که رقم می خورد غیراز این بود و شانس کسب مدال را به دلیل شیوه غلط برگزاری بازی ها از دست نمی دادیم.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز ایران با رضایت از عملکرد پینگ پنگ بازان گفت: من از تیم راضی هستم و تیم جوان و با انگیزه ای داریم. در کل ملی پوشان عملکرد بسیار خوبی داشتند مخصوصا مقابل کره شمالی. زمانی ما از کره شمالی یاری می خواستیم اما اکنون مقابل آنها پیروز می شویم. این نشان می دهد پینگ پنگ ایران رشد پیدا نموده است.

او اضافه کرد: دربخش انفرادی هم برای اولین بارهر چهار بازیکن ایران به جمع 32 نفر راه یافتند. فقط ایران، ژاپن ، کره و چین بودند که همه بازیکنانشان درجمع سی و دوم قرار داشتند. خوشبختانه مجموع امتیازاتی که ملیپوشان در این مسابقات گرفتند قطعا رنکینگ آن ها را در سال قبل از المپیک ارتقا می دهد. اگر نتوانستیم از مراحل دیگر سهمیه المپیک بگیریم، امیدواری برای کسب سهمیه المپیک به وسیله رنکینگ زیاد است.

او در خصوص برنامه ملی پوشان تنیس روی میز ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک گفت: در نظر داریم قبل از سهمیه المپیک در تورنمنت آلمان، اتریش، بلاروس و لهستان شرکت کنیم. البته نیما ونوشاد به فرانسه می روند. هدایی و احمدیان هم به اتریش می روند و در لیگ اتریش بازی خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 381

به "سرمربی تیم ملی پینگ پنگ: شیوه غلط برگزاری قهرمانی آسیا مدال تیمی را از ما گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی تیم ملی پینگ پنگ: شیوه غلط برگزاری قهرمانی آسیا مدال تیمی را از ما گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید