ساحل عجیبی که به معنای واقعی قرمز است!

به گزارش تایمر سرگرمی، ساحل قرمز پانجین در چین

زمانی که حرف از ساحل به میان می آید، احتمالا همه ما به یاد شن و ماسه ای می افتیم که در سواحل بیشتر دریاهایی که دیده ایم، وجود دارند. اما باید بدانید که در شرق دور و در کشور چین جاذبه ای بی نظیر وجود دارد که تصوراتمان را به هم می زند. ساحل قرمز پانجین در چین از آن دست دیدنی های طبیعی است که زیبایی اش شما را به وجد خواهد آورد. پانجین شهری در مرکز استان لیائوینگ است که حدود 4 هزار متر مربع مساحت دارد و 1.39 میلیون نفر در آن زندگی می کنند. اگر شما به پرنده نگری علاقه دارید، باید بهتان بگوییم که این تالاب ها یکی از بهترین مناطقی هستند که در آن می توان پرنده های مهاجر گوناگون را مشاهده کرد. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا ساحل قرمز پانجین را به شما معرفی کنیم.

ساحل عجیبی که به معنای واقعی قرمز است!

شکل گیری ساحل قرمز پانجین

شما با رفتن به این منطقه از قرمز بودن گیاهانی که در کنار آب ها شکل گرفته اند، شگفت زده خواهید شد. احتمالا با خودتان می گویید که این قرمز بودن ناشی از چیست؟ آب های این منطقه که شور هستند و خاک متفاوت آن باعث به وجود آمدن گیاهانی هستند که در فصل های مختلف، رنگ های گوناگونی به خود می گیرند. این گیاهان دلیل این منظره تاثیرگذار و نامتعارفی هستند که در این شهر دیده می شوند. آب های کم عمق و مرجان ها در ساحل قرمز پانجین هزاران پرنده مهاجر را به بزرگترین تالاب و نهر خلیج در جهان جذب می کنند.

در پاییز تقریبا 26 کیلومتر از این منطقه حفاظت شده به رنگ قرمز در می آید. این ساحل قرمز عجیب در کنارهای رودخانه لیائو دیده می شود. البته بازدید از کل این فرش قرمز رنگ به دلیل آن که جزو ذخایر ملی و بین المللی شناخته می شود، آزاد نیست و فقط بخش هایی از آن برای گردشگران باز می باشد که همان هم مبهوتتان خواهد کرد. این منطقه در میانه راستا 236 گونه پرنده مهاجر است که در حال سفر از آسیا به استرالیا هستند. گردشگران مجاز به بازدید از این منطقه توسط پل های خاصی هستند که برای صنعت گردشگری طراحی شده است و از آسیب دیدن به گیاهان جلوگیری می کند. اگر می خواهید از این جاذبه دیدن کنید، می توانید توسط وسایل نقلیه متفاوتی به این جا بیایید و برای یک بار هم که شده از ساحل قرمز پنجین در طول زندگی تان بازدید کنید.

گردشگری

از سال 1984 شهر پانجین، به عنوان یک مقصد بسیار خوب برای اکوتوریسم (انواع مختلف گردشگری) شناخته شد. این منطقه طبیعی حفاظت شده، بخشی دارد که برای بازدید عموم فراهم شده و منطقه ای را شامل می شود که دید خوبی از ساحل قرمز پانجین به شما ارائه می دهد. شما می توانید برای دیدن این منطقه ابتدا به شهر پنجین بروید که از نقاط مختلف چین توسط اتوبوس یا قطار قابل دسترس است. همچنین فرودگاه های مختلفی مانند Shenyang TaoXian، Dalian ZhouShuiZi و JinZhou XiaoLingZi برای پرواز از مکان های مختلف به این شهر وجود دارند. تورهای مختلفی در شهر پانجین نیز وجود دارند که می توانید از آن ها یک تور به مقصد ساحل سرخ به همراه حمل و نقل خریداری کنید. گزینه دیگر استفاده از مینی بوس ها، توک توک (سه چرخه های موتوری با ظرفیت حدود 4-5 نفر) و یا تاکسی در شهر پانجین است که شما را مستقیما به این ساحل می برند. البته مینی بوس و توک توک ها سرعت پایینی دارند که استفاده از آن ها نیازمند صبر است و البته بهتر است چانه زدن بر سر قیمت را نیز از قلم نیاندازید.

منحصر به فرد بودن

منحصر به فردترین ویژگی این منطقه همان گیاهان قرمز رنگی هستند که در سرتاسر منطقه پخش شده اند. با اینکه این نوع گیاهان جزو پوشش های معمولی مناطق ساحلی در جهان هستند اما رنگ خاص آن ها در پانجین، باعث شده است که این منطقه از دیگر مکان ها جدا شده و از آن با صفت خاص یاد شود. جوانه های آن در فصل بهار سبز هستند، در اوایل تابستان به رنگ سبز روشن دیده می شوند و در پاییز می توان زیباترین رنگ آن یعنی قرمز را مشاهده کرد. توجیه این منظره خاک قلیایی شور، و همچنین تنوع زیستی ذاتی تالاب است.

زیستگاه

ساحل قرمز پانجین در چین جایگاه بیش از 400 گونه جانوری است و همچنین مکانی است که بیش از 250 پرنده مهاجر در سفرشان از شرق آسیا به استرالیا در آن توقف دارند. برخی از این پرندگان مانند درنای قرمز و کاکایی ساندرز، به دلیل آنکه روی به انقراض می باشند، محافظت شده هستند. پرندگان به خاطر فرصت های خوبی که برای لانه زدن در اینجا موجود است و همچنین ماهی های متنوع، به این منطقه جذب می شوند. انسان ها نیز علاوه بر جذب شدن به زیبایی چشم گیر، می توانند از غذاهای محبوبی مثل برنج و ماهی که در این منطقه پخت می شوند لذت ببرند. برنج نیم دانه این منطقه بسیار با کیفیت است که در المپیک زمستانی پکن در سال 2008 به عنوان برنج رسمی شناخته شد.

تهدیدها

با اینکه ساحل قرمز پانجین برای گردشگران محل امنی برای بازدید است اما حیات وحش محلی و تنوع زیستی این منطقه در معرض انقراض هستند. سابقه اختلاف نظرهایی از سمت مسئولین مربوطه، میان حفاظت از تالاب ها و فعالیت های گردشگری درآمدزا در اینجا وجود داشته است. این تالاب ها، جایگاه میدان نفتی لیائو هستند که بزرگ ترین میدان نفتی چین محسوب می شود. این فعالیت های نفتی را می توان درآمد خوبی برای چین و مردم این منطقه دانست. همچنین از اختلافات این است که پرورش ماهی و مزارع برنج با حیات وحش این منطقه برای غذا و فضای اختصاصی رقابت می کنند. به هر حال حفاظت از این مناطق چه از نظر حیات وحش و چه از نظر درآمدزایی برای مردم در سال های اخیر بیشتر از پیش به موضوعی قابل بحث تبدیل شده است. شما نیز اگر به بازدید از ساحل قرمز پانجین علاقه مند هستید بهتر است در همین راستاها و پل هایی که برای بازدید از این منطقه فراهم شده قدم بگذارید و به نوبه خود به حفاظت از این طبیعت منحصر به فرد کمک کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 430

به "ساحل عجیبی که به معنای واقعی قرمز است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل عجیبی که به معنای واقعی قرمز است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید