روش های دوستیابی و آشنایی با دیگران در سفر

به گزارش تایمر سرگرمی، یکی از معمول ترین سوالاتی که گردشگران تازه کار از باتجربه ها می پرسند این است که: آیا آشنایی با افراد نو در طول سفر سخت است!؟ سوال خوبیست. زیرا همه اجتماعی، برونگرا و در موقعیت های اجتماعی، با اعتماد به نفس و راحت نیستند. بخصوص وقتی شروع به سفر کردن می کنید، اگر انسان درونگرایی باشید، احتیاج خواهید داشت که برای ارتباط برقرار کردن و آشنایی با دیگر گردشگران و مردم نوی که با آنها دیدار می کنید، سخت تر کوشش کنید. بسیاری از افراد هستند که از همان کودکی از ارتباط برقرار کردن هراس دارند. آنها نمی توانند دوستی در سفر را تجربه نمایند و دیگران نیز به آنها توجهی نمی نمایند. اما وقتی علاقمند می شوند سفر های خود را به دور جهان شروع نمایند، تردید دارند که آیا می توانند این کار را به تنهایی انجام دهند و آیا سفر قادر خواهد بود اضطراب و مسائل ارتباطی آنها را از بین ببرد. آنها می خواهند از طریق سفر کردن از گذشته خود فرار نمایند و به شخص نوی تبدیل شوند. از طرفی هم، دوست پیدا کردن برای همه آسان نیست و این که بدانیم به غریبه ها، بخصوص افرادی از یک فرهنگ و گذشته دیگر، چه بگوییم کار سختی است. ارتباط برقرار کردن با دیگران و دوستی در سفر با آنها به آن آسانی که بعضی از ما تصور می کنیم نیست. اما تحقیقات نشان می دهد این کار به آن سختی هم که ما خیال می کنیم نیست و نکات و راهکار هایی وجود دارند که می توانند به ما یاری نمایند در این راه قدم برداریم. در این مطلب خبرنگاران قصد داریم در خصوص نکات رفتاری و راهکار هایی برای آشنایی بهتر با افراد دیگر و جالب تر بودن در هنگام سفر (و یا بطور کل) اطلاعات مفیدی را در اختیار شما بگذاریم. اطلاعاتی که در این مطلب ذکر می شوند، روش ها و حقه هایی برای دوستیابی در سفر، شروع کردن مکالمات طی مسافرت، آشنایی با دیگران در سفر و جالب تر بودن در هنگام سفر است. با ما همراه باشید:

روش های دوستیابی و آشنایی با دیگران در سفر

برای دوستیابی در سفر از نقاط مشترک و نکات شخصیتی جالب بهره ببرید

شاید هرگز متوجه نشوید؛ اما صد ها و هزاران فرصت برای آشنایی با دیگران در سفر وجود دارد؛ چه با گردشگران دیگر در اتوبوس، قطار و هواپیما و چه با مردم محلی در سوپرمارکت، موزه و مرکز خرید. برترین کار برای استفاده از این فرصت ها و ارتباط برقرار کردن با دیگران، این است که دنبال راهی بگردید تا به آنها علتی برای صحبت کردن با خود بدهید. در اینگونه مواقع، نبرای دوستیابی در سفر از نقاط مشترک و نکات شخصیتی جالب بهره ببرید، اینها می توانند به کارتان بیایند. برای مثال، اشیاء، لباس ها یا مکان هایی که نشان دهنده تفاهم و نقاط مشترک بین شما و آنها هستند. اینها چیز هایی هستند که ممکن است توجه دیگران را جلب نمایند و به آنها علتی بدهد که صحبت کردن با شما را آغاز نمایند. برای مثال می توانید این کارها را انجام دهید: تیشرتی بپوشید که تصویر گروه موسیقی مورد علاقه تان روی آن چاپ شده؛ کلاهی به سر بگذارید که روی آن کلمه یا جمله جالب و بامزه ای نوشته شده؛ پرچم یا پرچم های کوچکی روی کوله پشتی خود بچسبانید؛ از جواهرات منحصر به فرد یا قدیمی که از کسی به شما ارث رسیده اند بهره ببرید؛ سوییت شرتی بپوشید که لوگوی یک تیم خاص روی آن حک شده باشد؛ یک کتاب یا رمان مشهور را در جیب پشتی یا جیب کوله پشتی تان بگذارید که روی جلد آن معین باشد و دیده شود. این اشیاء باعث می شود صحبت کردن دیگران با شما آسان تر شود؛ چه آن شخص غریبه ای باشد که در خیابان به شما نزدیک می شود و چه کسی که روی یک صندلی اتوبوس در کنار شما نشسته است. زیرا اینها می توانند آغاز یک مکالمه باشند. این اشیاء به شما و دوستان تازهتان وسیله ای می دهند که با آن یخ را بشکنید و صحبت کردن را آغاز کنید. و وقتی که آغاز به صحبت کردن نمودید، ادامه صحبت بسیار آسان تر است. برای مثال، یکی از نکات هویتی معین که من از آن استفاده می کنم، چکمه های کابویی ام هستند. همواره در سفر آنها را می پوشم و بدین گونه کسانی که عاشق موسیقی کانتری (موسیقی سبک کابوی آمریکایی) و سوارکاری هستند در خصوص آنها از من سوال می نمایند و به این وسیله صحبت ما با هم آغاز می شود.

برای آشنایی با دیگران در سفر، پذیرا و دست یافتنی باشید

اگر می خواهید دوستی در سفر را تجربه کنید، می بایست دست یافتنی باشید. بخاطر می آورم که در گذشته همواره با بازو های در هم قفل شده، به صورت دست به سینه می نشستم و کوله پشتی ام را روی پایم می گذاشتم. سپس یک روز با سارا در یک میهمان خانه در نیوزیلند آشنا شدم. وقتی که این دختر مهربان استرالیایی به سمت میز من در سالن نشیمن میهمان خانه نزدیک شد، سه روزی می شد که در کرایست چرچ (شهری در نیوزیلند) به سر می بردم. او به من گفت: هی سلام. من کیف پولت رو دیدم که روی آن تصویر هلو کیتی نقش بسته بود. خیلی دوستش داشتم. حق با سارا بود. من هنوز هم گاهی از هلو کیتی به عنوان نماد هویتی استفاده می کنم تا افراد مهربان و خوش برخورد که قلب گرمی دارند را جذب کنم. همین جمله باعث شد ما یک مکالمه محبت آمیز را آغاز کنیم و سپس او چیزی گفت که من هرگز فراموش نخواهم کرد. او گفت: من روز اول تو را هنگام صرف صبحانه دیدم و سپس روز بعدی هنگام صرف ناهار و البته امروز صبح. اما همواره طوری به نظر می رسیدی که انگار نمی خواهی کسی به تو نزدیک شود یا با تو صحبت کند. به همین علت من هیچ وقت جلو نیامدم و سلام نکردم. اگر می خواهی دیگران با تو آغاز به صحبت نمایند، می بایست طوری به نظر برسی که انگار می خواهی آنها این کار را بنمایند. این بار هم حق با سارا بود. من همواره طوری به نظر می رسیدم که انگار همه راه ها را به سمت خود بسته بودم. زیرا واقعا اینطور احساس می کردم.

زبان بدن شما، علامت های متعددی در خصوص قصد و نیت و تفکر شما به افراد دیگر می فرستد. این علامت ها حتی گاهی از آنچه که به زبان می آورید مهم تر هستند. تحقیقات نشان می دهند که حداقل 60 درصد ارتباطاتی که ما با دیگران برقرار می کنیم، غیر زبانی هستند. ما با زبان بدن، حرکات صورت و تن صدایمان علامت می فرستیم. بنابراین سعی کنید زبان بدن شما پذیرا و دست یافتنی باشد؛ چه زمانی که در سالن نشیمن یک هتل یا مسافرخانه یا در یک بار یا رستوران هستید و چه در فرودگاه در انتظار چمدان های خود ایستاده اید. جوری رفتار کنید و جوری به نظر برسید که برای دیگران، آسان باشد که به شما سلام نمایند. پیشنهاد می شود این روش ها را به کار بگیرید:

پیشنهاد اول: طوری بنشینید یا بایستید که دستان شما معلوم باشند. مغز انسان ها احتیاج دارد دستان دیگران را به طور کامل ببیند تا بتواند به آنها به طور کامل اعتماد کند. این موضوع مربوط به امروزه نیست و از زمان انسان های غارنشین تا به امروز همین گونه بوده است. در آن موقع انسان ها احتیاج داشتند تا دستان یکدیگر را ببینند تا مطمئن شوند اسلحه ای در دستان شخص مقابل نیست و قرار نیست مورد حمله واقع شوند. از آن موقع تا به امروز، دستان ما به عنوان نشانگر های اعتماد ما عمل نموده اند؛ بنابراین آنها را ازجیبتان یا درون کیفتان در بیاورید تا دیگران آنها را ببینند.

پیشنهاد دوم: پاهایتان را روی هم نیاندازید. زمانی که با پاهای مستقیم می ایستید یا می نشینید و بازوهایتان در دو طرف بدنتان قرار گرفته اند، به نظر می رسد آرامش و اعتماد به نفس دارید. بعلاوه تحقیقات نشان می دهند که وقتی یک نفر یا هر دو نفر پاهایشان را روی هم انداخته اند، برای نزدیک شدن به هم و برقراری ارتباط مشکل پیدا می نمایند. خودتان به معنی آن فکر کنید: بدن بسته ، فکر بسته.

پیشنهاد سوم: با غریبه ها ارتباط چشمی برقرار کنید. وقتی دو نفر با هم ارتباط چشمی برقرار می نمایند، باعث ترشح اوکستسین ، هورمون برقراری ارتباط، می شود. اگر شخص مقابل نیز برای برقراری ارتباط آماده باشد، همین ارتباط چشمی باعث می شود جلو بیایند و با شما صحبت نمایند.

حتی برای این که تشخیص بدهید به چه کسی می توانید نزدیک شوید هم بهتر است به علائمی که ذکر شد در شخص مقابل توجه کنید. زیرا این علائم نشان دهنده قابل اعتماد بودن، محبت آمیز بودن و داشتن فکر باز است.

برای دوستی در سفر از دیگران درخواست کنید در خصوص سفر، شما را نصیحت نمایند

سفر کردن به نقاط تازه، باعث می شوند هزاران سوال در فکر شما به وجود بیاید: برترین جا برای غذا خوردن کجاست!؟ برای این که این شهر و مردم آن را به طور کامل درک کنم چه کاری باید انجام بدهم !؟ کجا می توانم یک فروشگاه یا نقطه معین را پیدا کنم!؟ سوال های دیگری هم وجود دارند که می توانند باعث شوند صحبت محبت آمیز شما با دیگران آغاز شود. سوالاتی مانند: جالب ترین چیزی که تا به امروز در سفر دیده ای چه بوده است!؟ آیا دوستی در سفر را تجربه نموده ای!؟ (اگر هم می خواهید سوالتان بامزه تر باشد، می توانید در آخر آن اضافه کنید: البته به جز من!) هیچ توصیه یا نصیحتی برای بازدید از این شهر یا این نقطه ندارید !؟ هیچ نقطه اسرار آمیز و فوق العاده ای برای خریدن یک ... پیدا نموده ای !؟ و بسیاری از سوالات کلی و جزئی دیگر.

به شما توصیه می شود از گوگل استفاده نکنید؛ درست است که کار آسان تری است؛ اما به جای آن می توانید این سوالات را از مردم محلی و گردشگرانی که در اطراف شما هستند بپرسید و با آنها ارتباط برقرار کنید. این آسان ترین روش برای دریافت کردن توصیه های خوب، بهتر کردن تجربه دوستیابی در سفر و آشنایی با آدم های تازه است. بعلاوه تحقیقات نشان می دهند کسانی که از دیگران سوال می نمایند و درخواست توصیه یا نصیحت دارند، انسان های دوست داشتنی تر و شایسته تری هستند. دلایل آن هم به این صورت است: با سوال کردن به هوش و شعور شخص مقابل اعتبار می دهید و انگار قبول می کنید که آنها از شما اطلاعات بیشتری دارند. بیشتر مردم از این که به دیگران یاری نمایند احساس خوشایندی پیدا می نمایند. انسان ها یک میل درونی به تحسین شدن و مورد قدردانی قرار گرفتن دارند و وقتی شما از آنها بخاطر نصیحت یا توصیه شان تشکر می کنید، این احتیاج آنها را ارضا می نمایید. وقتی از آنها درخواست توصیه و نصیحت می کنید، روی آنها تاثیر خوب و مثبتی می گذارید و پیشنهاد یا توصیه ای که آنها به شما می دهند، می تواند آغاز یک مکالمه عالی و محبت آمیز در فرایند دوستی در سفر باشد.

برای آشنایی با دیگران در سفر، مانند یک روزنامه نگار سفر فکر کنید

برای دوستیابی در سفر، مانند یک روزنامه نگار سفر فکر کنید. وقتی روزنامه نگاران سفر از جاهای تازه تماشا می نمایند، به خود ماموریت می دهند که تا آنجایی که می توانند در خصوص آن شهر و مردم آن یاد بگیرند و اطلاعات کسب نمایند. آنها به دقت مشاهده می نمایند و تمرکز مکالمات آنها روی سوال کردن از مردم است. این کار نه تنها اطلاعاتی که احتیاج دارند را برای آنها فراهم می نماید، بلکه به آنها یاری می نماید با دوستی در سفر پیدا نمایند. این تاکتیک دقیقا مانند تاکتیک قبلی جواب می دهد؛ چرا که روی صحبت های شخص مقابل تمرکز دارد تا صحبت های شما. تحقیقات نشان می دهند که مرکز لذت در مغز انسان ها به همان میزان که در زمان دریافت غذا یا پول روشن می شود، هنگامی که در خصوص خودشان یا اطلاعاتشان حرف می زنند نیز روشن می شود. وقتی که در هواپیما هستید یا در سالن های نشیمن میهمان خانه ها یا مکان های عمومی دیگر وقت می گذرانید، مکالمه با دیگران را با پرسیدن سوالاتی این گونه آغاز کنید: نظر شما در خصوص ..... (یک شهر یا نقطه) چیست !؟ شما اهل کجا هستید !؟ چرا انتخاب کردید که به این شهر یا کشور بیایید !؟ چه چیز اینجا را دوست دارید !؟ رستوران مورد علاقه شما کدام بوده است و چرا !؟ با آغاز مکالماتی که از دیگران دعوت می نماید در خصوص خودشان یا اطلاعاتشان صحبت نمایند و دوستی در سفر را آغاز کنید!در این حالت شما در سطح بالایی با آنها ارتباط برقرار می کنید، اطلاعات جالبی یاد می گیرید و به شخصی تبدیل می شوید که آنها می خواهند به صحبت کردن با او ادامه دهند.

برای دوستیابی در سفر با دیگران غذا بخورید

از ساده ترین روش های دوستیابی در سفر این است که با دیگران غذا بخورید! اگر آشنایی با دیگران در سفر را دوست دارید؛ اما فکر نزدیک شدن به هر غریبه ای که نمی شناسید، اضطراب اجتماعی شما را تحریک می نماید، بهتر است از اپلیکیشن های مسافرتی بهره ببرید تا افرادی که در اطراف شما هستند را به شما نشان دهد. سایر گردشگرانی که از این اپلیکیشن ها استفاده می نمایند نیز می خواهند دوستیابی در سفر را تجربه نمایند و در نتیجه با استفاده از این اپلیکیشن ها و رفتن به جاهای یکسان و شرکت کردن در فعالیت های یکسان، باعث می شود شما به طور اتوماتیک با آنها بیشتر آشنا و وارد رابطه دوستی شوید. اپلیکیشن هایی مانند Vizeat، Eat With و Flip the Trip از جمله اپلیکیشن های ذکر شده هستند. با استفاده از این امکانات بی نظیر، می توانید در مراسم های خاص مثل شام با لباس سفید Le Diner en Blanc که در ده ها کشور در سرتاسر جهان برگزار می شود شرکت کنید. بسیار ساده است. لباس سفید می پوشید، با آدم های تازه آشنا می شوید، شام می خورید و لحظات فوق العاده ای را می گذرانید.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2165

به "روش های دوستیابی و آشنایی با دیگران در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های دوستیابی و آشنایی با دیگران در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید