رمان شکار هیولا در قم نقد و آنالیز شد

به گزارش تایمر سرگرمی، خبرنگاران/قم بیست و نهمین عصرانه های داستان با موضوع نقد و آنالیز رمان شکار هیولا با حضور سمیه عالمی داستان نویس و منتقد ادبی و محمد سرشار نویسنده رمان شکار هیولا و مدیر شبکه کودک سیما در قم برگزار گردید.

رمان شکار هیولا در قم نقد و آنالیز شد

سمیه عالمی در ابتدای این نشست که شب گذشته به همت حوزه هنری قم و همکاری دفتر نشر معارف برگزار گردید، جمله بندی های کتاب شکار هیولا را مورد پسند قشر نوجوان دانست و گفت: رمان شکار هیولا علاوه بر فرم داستانی یک سند تاریخی به حساب می آید که حفظ هویّت ایرانی در آن به وضوح دیده می گردد. در آثار نویسندگان معاصر تقلید و تکرار زیاد دیده شده با این حال نویسنده این کتاب، شیوه ای متفاوت و مناسبِ مخاطب امروزی انتخاب نموده است.

نویسنده رمان مسافر آدینه بیان نمود: نویسنده کوشش نموده به مخاطب انرژی ببخشد، روحیه او را بازیابی کند و او را امیدوار نگه دارد. باید بگویم بهتر بود مقدمه ای که در ابتدای کتاب آمده در سرانجام آن می آمد چرا که این کار اگر بعد از داستان انجام می شد به قانع کردن مخاطب بیشتر یاری می کرد.

عالمی با اشاره به مطرح شدن مضامینی چون عزّت نفس و اعتماد به نفس در کتاب شکار هیولا یادآور شد: این کتاب التیام بخشِ دردها و رنج های این روزهای مردم کشور است و موضوع کتاب می تواند به خوبی با قشر نوجوان ارتباط برقرار کند.

سرشار: به دنبال این بودم که تصویرسازی جزئی تر و دقیق تری در ذهن مخاطب ایجاد کنم

در بخش دیگری از این محفل ادبی محمد سرشار با اشاره به آثارش گفت: درآثاری که تا به امروز داشته ام، بیشتر به دنبال این بودم که تصویرسازی جزئی تر و دقیق تری در ذهن مخاطب ایجاد کنم. من در طول فعالیت ادبی ام کتاب های مختلفی نوشته ام، دلیل این امر، دغدغه های متفاوتی است که با من بوده و همین امر باعث شده دست روی سوژه های متنوعی بگذارم.

سرشار با اشاره به کتاب شکار هیولا گفت: در این اثر رده سنی نوجوان مدنظر بوده، اما این کتاب به شکلی نوشته شده که بزرگسالان هم بتوانند از خواندن آن لذّت ببرند. برای من از همان اول مهم بود که مخاطب نوجوان بداند داستانی که می خواند بر اساس یک اتفاق واقعی است.

وی در خصوص مراحل خلق آثار داستانی اش توضیح داد: برای نوشتن یک اثر، پس از تمام شدن نوشتار اولیه و طرح کلی داستان، از اول آن را مورد بازنگری، ویرایش و پرداختن به جزئیات، قرار می دهم. حقیقت این است که در سنین نوجوانی، یک آرمانگرایی در افراد به وجود می آید و ما باید این آرمانگرایی نوجوان ها را مهم بدانیم و به آن پروبال بدهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1097

به "رمان شکار هیولا در قم نقد و آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمان شکار هیولا در قم نقد و آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید