راهنمای خرید انواع جایگاه راحتی

به گزارش تایمر سرگرمی، جایگاه راحتی، همانطور که از نام آن هم پیدا است، راحتی و آرامش را برای شما به ارمغان می آورد می توانید خستگی های خود را با نشستن بر روی این جایگاه ها از بین ببرید. این جایگاه ها برخلاف نیمکت های دونفره یا کاناپه ها، تک نفره هستند. با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ما با ما همراه باشید تا با انواع مدل های جایگاه راحتی آشنا شوید.

راهنمای خرید انواع جایگاه راحتی

خرید اینترنتی جایگاه راحتی

انواع جایگاه راحتی

  • جایگاه راحتی ریلکسی

این جایگاه ها از دید بعضی افراد، نوعی مبل مردن و لوکس محسوب می شود. بعضی متعقدند اولین صاحب این نوع جایگاه، ناپلئون بناپارت بوده است. امروزه وجود این نوع جایگاه در خانه نمادی از آرامش تلقی می شود.

این جایگاه ها در مدل های مختلفی از جمله پارچه ای یا چرمی و با مکاهمم های برقی، مکانیکی یا ساده و در انواع رنگ ها موجود می باشند. جایگاه های راحتی ریلکسی برای افرادی که مدام باید بر روی جایگاه بنشینند یا بعضی ناتوانایی های فیزیکی از جمله کمردرد یا پادرد دارند، گزینه بسیار مناسبی برای انتخاب می باشد.

  • جایگاه راحتی مدور یا دایره ای

اگر احتیاج دارید محیط سنتی خانه خود را مدرن کنید یا به فضای مدرن خود، المانی از این سبک بیافزایید، برترین کار، خرید یک جایگاه راحتی مدور می باشد. این جایگاه ها معمولا سایز عظیمی دارند و برای استراحت کردن و لم دادن بسیار مناسب اند.

شکل ظاهری این جایگاه ها، آن ها را از طریق ای شیک و خاص در دکوراسیون داخلی خانه تبدیل نموده است. شما می توانید برای تزئین این جایگاه راحتی، از اکسسوری هایی مانند بالشتک یا کوسن استفاده نمایید. این نوع جایگاه ها در انواع رنگ های خنثی و یا براق و نیمه براق قابل طراحی و سفارش اند.

  • جایگاه راحتی شاخص

جایگاه های شاخص از آن دسته جایگاه هایی می باشند که در هر خانه ای باشند، در کانون توجهات افراد قرار می گیرند. ظاهر این جایگاه ها به گونه ای است که کمتر کسی به کارایی و راحتی آن ها اهمیت می دهد. جایگاه هایی چون چرم کلاب، وینگ بک، دسته انگلیسی، برژه، بارل، لاوسون و … در دسته جایگاه های شاخص قرار می گیرند.

  • جایگاه راحتی اتومان

تاریخچه ساخت و استفاده از جایگاه های راحتی اتومان به دوران پادشاهی عثمانی ها (سال 1700) برمی شود. از آن موقع تا به امروز استفاده از این نوع جایگاه هنوز ادامه دارد و به عضوی زیبا، مقرون بصرفه و چند منظوره تبدیل شده است.

این مدل جایگاه های راحتی دارای صندوقچه هم می باشند که می توانید برای قرار دادن اشیاء از آن استفاده نمایید. بعلاوه بعضی از مدل های جک دار این نوع جایگاه ها هم مناسب میز قهوه خوری هستند که اغلب از چوب یا پلاستیک ساخته می شوند.

فضای خالی که در داخل این نوع جایگاه راحتی وجود دارد، مکان مناسبی را برای قرار دادن پتو یا بالش فراهم می نماید. حتی زمانی که مهمان دارید و به یک مبل اضافی احتیاج پیدا می کنید، می توانید از جایگاه راحتی اتومان بدین منظور استفاده نمایید.

  • جایگاه راحتی مطالعه

جایگاه های مطالعه معمولا در دسته جایگاه های راحتی قرار می گیرند، به همین علت اگر روزانه زمانی را برای مطالعه صرف می کنید، بهتر است یک جایگاه را مناسب این کار خریداری نمایید تا به مقدار کافی راحت باشد و از نشستن طولانی مدت بر روی آن خسته نشوید.

  • جایگاه راحتی اداری

جایگاه اداری معمولا به صورت راحتی ساخته می شود. تا کارمندانی که صبح تا عصر بر روی آن ها می نشینند احساس راحتی داشته باشند. جایگاه های اداری مدیریتی بسیار راحت هستند و نشستن بر روی آن ها حس خوبی به شما می دهد.

جایگاه های ارگونومیک اداری هم که متناسب با فیزیک بدن ساخته می شوند و بسیار راحت اند. بعلاوه جایگاه های اداری منعطف هم وجود دارند که آن ها هم حرکت پذیری و انعطاف بالایی دارند و در دسته جایگاه های اداری راحتی قرار می گیرند.

  • جایگاه راحتی ساحلی

این مدل جایگاه های راحتی برای آفتاب گرفتن در کنار استخرها مناسب می باشند. بعضی ای این مدل جایگاه ها دارای بالشتک های نرم هم می باشند که بر راحتی آن ها می افزاید. جایگاه های ساحلی معمولا از جنس چوب، پلاستیک یا فلز ساخته می شوند.

  • جایگاه راحتی تاشو

جایگاه های تاشو راحتی برای فضای باز بسیار مناسب اند و با حمل آسانی که دارند، به راحتی می توانید آن را در هر جایی که خواستید قرار دهید. این جایگاه ها معمولا از جنس حصیر یا پارچه های برزنتی ساخته می شوند. قرار دادن یک بالشتک بر روی آن ها می تواند جایگاهی راحت را برای نشستن شما فراهم کند.

  • جایگاه کمپینگ

این جایگاه ها برای گشت و گذار و استراحت در طبیعت بسیار مناسب اند. جایگاه های کمپینگ به راحتی جمع می شوند و فضای کمی را به خود اختصاص می دهند. حمل و نقل آن ها ساده است و از تنوع زیادی در طرح و رنگ برخوردار می باشند.

  • جایگاه تابی

جایگاه های تابی همانطور که از نامشان پیداست، مانند تاب هستند. از این رو با آویزان کردن آن ها در محل مورد نظر می توانید یک تاب زیبا داشته باشید و هنگام خستگی، بر روی آن به استراحت بپردازید.

  • جایگاه راک یا گهواره ای

جایگاه راک برترین و راحت ترین انواع جایگاه های راحتی محسوب می شود. این جایگاه ها به گونه ای طراحی شده که هنگام نشستن بر روی آن ها، به طور کامل احساس راحتی و آرامش می کنید. بیشتر جایگاه های راک یا گهواره ای چوبی هستند که این سبب شده تا ظاهری زیباتر و شیک تر داشته باشند.

جایگاه های راحتی راک که با نام جایگاه راکینگ چر هم شناخته می شوند، دارای انوع مختلفی می باشند که در ادامه به معرفی انواع این نوع جایگاه راحتی می پردازیم:

  1. جایگاه راک مدرن: این نوع جایگاه از جمله پرطرفدارترین انواع جایگاه راک محسوب می شود و تفاوت آن با سایر جایگاه های راک در سادگی و ظرافت آن می باشد. این جایگاه ها معمولا در ساده ترین شکل ممکن طراحی می شوند و ظاهری مینیمال دارند. استفاده از جایگاه های راک مدرن در آپارتملن های امروزی کوچک بسیار مناسب می باشد.
  2. جایگاه راک کلاسیک: جایگاه های راک کلاسیک جزو قدیمی ترین انواع این نوع جایگاه راحتی محسوب می شوند که عمدتا از جنس چوب ساخته می شوند و مقدار ای عظیم و جاگیر دارند. چوب این جایگاه ها منبت کاری شده می باشد و قیمت بالایی دارند.
  3. جایگاه راک مبلی: این جایگاه ها که با نام جایگاه راک راحتی هم شناخته می شوند، همچون مبل هستند و در قسمت نشیمنگاه و تکیه گاه آن ها از الیاف، پارچه و فوم استفاده شده است. این جایگاه ها ظاهری رسمی تر دارند و به صورت جفت یا تک در کنار مبلمان قرار می گیرند.

کلام پایانی

ما در این نوشته از ما به معرفی انواع جایگاه های راحتی پرداختیم. امیدواریم که از مطالعه این نوشته لذت کافی را برده و با انواع جایگاه راحتی به خوبی آشنا شده باشید. در صورت تمایل می توانید نظرات، نقدها و پیشنهادات خود را با ما اهالی ما در میان بگذارید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1729

به "راهنمای خرید انواع جایگاه راحتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید انواع جایگاه راحتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید