راز داشتن شکم صاف و کوچک؛ برترین زمان برای صرف شام و ناهار

به گزارش تایمر سرگرمی، مردم چین برخی اصول را در تغذیه خود به طور جدی رعایت می نمایند که هدف آن توانایی تغییر شکل و جذب مواد غذایی است تا سطح انرژی افزایش پیدا کند و اندازه مواد زائد کمتر گردد. این اصول زمینه ساز حفظ تناسب اندام خواهند بود.

راز داشتن شکم صاف و کوچک؛ برترین زمان برای صرف شام و ناهار

غذا های سرد و خام احتیاج مصرف انرژی بیشتری را به طحال و کلیه ها تحمیل می نمایند تا این ترکیبات غذایی تغییر شکل پیدا نمایند. در نتیجه این اندام ها دچار خستگی می شوند و احتمال تجمع مواد نیز افزایش پیدا می نماید.

مردم چین برخی اصول را در تغذیه خود به طور جدی رعایت می نمایند که هدف آن توانایی تغییر شکل و جذب مواد غذایی است تا سطح انرژی افزایش پیدا کند و اندازه مواد زائد کمتر گردد. این اصول زمینه ساز حفظ تناسب اندام خواهند بود.

در ادامه این مطلب، به 8 اصل در تغذیه چینی پرداخته ایم که هدف از به کار بستن آنها، حفظ تناسب اندام است. این اصول عبارتند از:

1. جویدن کامل غذا

هضم غذا از دهان شروع می گردد. هر ماده غذایی که به خوبی جویده گردد، فشار و کار کمتری به سیستم گوارش وارد می نماید و در نتیجه میزان انرژی بیشتری در معده و طحال ذخیره می گردد.

2. مصرف غذا های گرم و پخته

غذا های سرد و خام احتیاج مصرف انرژی بیشتری را به طحال و کلیه ها تحمیل می نمایند تا این ترکیبات غذایی تغییر شکل پیدا نمایند. در نتیجه این اندام ها دچار خستگی می شوند و احتمال تجمع مواد نیز افزایش پیدا می نماید.

3. غذا خوردن در کمال آرامش

مردم چین هنگام صرف غذا در خصوص مسائل ناراحت نماینده و استرس آور صحبت نمی نمایند. برای اینکه مواد غذایی به خوبی هضم شوند، لازم است غذا خوردن در محیط آرام و به دور از تلویزیون، استرس، سروصدا و دیگر مسائل ناراحت نماینده باشد.

4. رعایت نظم غذایی

صرف سه وعده غذای کامل و در ساعت تعیین برای جلوگیری از تمایل به تنقلات بسیار مهم است. در فواصل بین وعده های غذا، معده و روده ها هضم را به سرانجام رسانده و برای وعده بعدی آماده می شوند.

5. دست کشیدن از غذا پیش از سیری

مسلما زمانی که معده کاملا پر گردد به سختی می تواند فرایند هضم را انجام دهد. همیشه توصیه می گردد پیش از احساس سیری کامل و زمانی که تقریبا سه چهارم معده پر می گردد، دست از غذا خوردن بکشید. چینی ها به رعایت این اصل پایبند هستند.

6. اهمیت به صرف صبحانه

پس از چند ساعت گرسنگی شبانه، صرف صبحانه کامل برای تامین انرژی مورد احتیاج بدن لازم است تا ریزمغذی های مورد احتیاج بدن تامین و از احساس ضعف نزدیک ظهر جلوگیری گردد. افرادی که تمایل به صرف صبحانه ندارند در وهله اول باید توجه نمایند که شام سنگین و دیروقت میل نگردد. اگر باز هم بی اشت هایی در ساعات اول صبح وجود دارد باید میان وعده سالم و مغذی برای زمانی که احساس گرسنگی ایجاد می گردد، در نظر گرفته گردد.

7. ناهار زودهنگام و سبک

ناهار یکی از وعده های مهم غذایی است که نباید خیلی دیروقت میل گردد، زیرا توانایی گوارش طی ساعات صبح و نزدیک ظهر بهتر و قوی تر است. ناهار باید کامل، مغذی و نسبتا سبک باشد، زیرا غذای سنگین فشار زیادی به سیستم گوارش وارد می نماید و باعث احساس خستگی در هنگام بعدازظهر خواهد شد.

8. شام مغذی و سرشب

برای اینکه سیستم گوارش فرصت هضم غذا را داشته باشد باید شام نهایت در ساعت 8 شب میل گردد. البته شام نباید خیلی سنگین باشد، زیرا مصرف انرژی در شب کم است و انرژی اضافی در بدن ذخیره می گردد. شام مختصر نیز توصیه نمی گردد چراکه احتمال گرسنگی نیمه شب و تمایل به ریزه خوری افزایش پیدا می نماید.

منبع: سلامت

منبع: فرادید
انتشار: 27 آذر 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2152

به "راز داشتن شکم صاف و کوچک؛ برترین زمان برای صرف شام و ناهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز داشتن شکم صاف و کوچک؛ برترین زمان برای صرف شام و ناهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید