دو سامانه بارشی در راه است

به گزارش تایمر سرگرمی، مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از شنبه 30 فروردین در اغلب مناطق کشور افزایش نسبی دما خواهیم داشت، گفت: بعد از ظهر آدینه 29 فروردین اغلب مناطق کشور بارش خواهیم داشت.

دو سامانه بارشی در راه است

صادق ضیائیان در گفت وگو با فارس، در تشریح آخرین شرایط جوی کشور اعلام کرد: امروز در مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و جزایر آن، بارش باران و وزش باد شدید موقت داریم.

وی اضافه نمود: همچنین امروز در استان های سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، فارس، بوشهر، هرمزگان، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد و در نواحی مستعد هم بارش تگرگ داریم.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا 29 فروردین سامانه بارشی از غرب وارد کشور می گردد و موجب رگبار و رعد و برق و باران همچنین وزش باد شدید موقت در شمال غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی، و جنوبی، دامنه های جنوبی البرز، مرکز، جنوب شرق و شرق کشور می گردد که این شرایط بعد از ظهر فردا تشدید خواهد شد.

ضیائیان اضافه نمود: روز شنبه 30 فروردین در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، جنوب کشور، مرکز کشور دامنه های جنوبی البرز و شرق و جنوب شرق بارش داریم و روز یکشنبه فقط در دامنه های جنوبی زاگرس ارتفاعات البرز و جنوب شرق کشور بارش ها ادامه دارد.

وی گفت: بعد از ظهر دوشنبه اول اردیبهشت سامانه بارشی جدیدی از جنوب وارد کشور می گردد که این سامانه روزهای دوم و سوم اردیبهشت تقویت می گردد و گستره سامانه تقویت می گردد که موجب بارش باران، رگبار و رعد و برق در نیمه جنوبی این کشور خواهد شد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی تاکید نمود: از روز شنبه در اغلب مناطق کشور افزایش نسبی دما پیش بینی می گردد.

ضیائیان گفت: بعد از ظهر امروز و فردا دریای خزر مواج است.

وی اعلام کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 32 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 2 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری در بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار باران با وزش باد پیش بینی می گردد. بیشینه و کمینه دما روز آدینه 29 فروردین در پایتخت 20 و 13 درجه خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 949

به "دو سامانه بارشی در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو سامانه بارشی در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید