درباره الهام ؛ فوتسالیستی که قربانی کرونا شد ، ویروس چینی به ورزش ایران هم رسید

به گزارش تایمر سرگرمی، ویروس کرونا به ورزش ایران هم رسید! این شاید استرس زاترین خبری است که در دو، سه روز اخیر در رسانه ها منتشر شده؛ چراکه پیش تر اعلام شده بود شیوع این ویروس بین جوانان و ورزشکاران آن طور که باید تأثیر ندارد؛ اما حالا با گذشت 10 روز از اعلام رسمی وجود این ویروس در ایران، ثابت شده خطر برای ورزشکاران نیز وجود دارد.

درباره الهام ؛ فوتسالیستی که قربانی کرونا شد ، ویروس چینی به ورزش ایران هم رسید

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از شرق، الهام شیخی، فوتسالیست اهل استان قم، در واقع اولین قربانی ویروس کروناست که عصر پنجشنبه خبر درگذشت او منتشر شد. انتشار این خبر در ابتدا برآورد های مختلفی را دربر داشت؛ چراکه همگان تصور می کردند الهام شیخی، بازیکن تیم ملی فوتسال ایران بوده است و خبر آن به همین صورت در رسانه ها بازنشر می شد. ماجرا از این قرار بود که بعد از اعلام خبر درگذشت فوتسالیست قمی، رسانه ها با تصور اینکه بازیکن سابق تیم ملی این رشته درگذشته است، خبر را کار می کردند؛ اما به مرور تعیین شد این طور نبوده است. بعد از یک روز از انتشار خبر درگذشت الهام شیخی، از قم ویدئوی دیگری منتشر شد که بازیکن سابق فوتسال با همان نام در حال تکذیب درگذشت خودش است. این بازیکن سابق فوتسال که الهام شیخی نام داشت، از استان اصفهان بود که با انتشار این ویدئو، اعلام نمود به دلیل تشابه اسمی با فرد متوفی، بیشتر اقوام و آشنایان او تصور نموده اند فوت شده است؛ اما این طور نیست و در کمال سلامت به زندگی خود ادامه می دهد. روایت ها آن قدر عجیب و پیچیده شده بود که بعضی سایت ها حتی خبر درگذشت شخصی به اسم الهام شیخی را به طورکل و از اساس تکذیب کردند و ماجرا پیچیده تر از قبل شد.

  • خاتمه یک ابهام بزرگ؛ یکی در قید حیات و دیگری متوفی

بعد از خبر درگذشت الهام شیخی، بازیکن اهل قم، یکباره ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که شخصی به اسم الهام شیخی، بازیکن اهل اصفهان در حال تکذیب خبر درگذشت خودش است. او که سابقا به صورت حرفه ای در تیم های استانی بازی می نموده، اعلام نمود زنده است و صرفا به خاطر تشابه اسمی است که او را با فرد متوفی اشتباه گرفته اند.

اما حقیقت ماجرا این است که شیخی (فرد متوفی) در شهر قم فوتسال بازی می نموده، ولی هیچ وقت در تیم های رده بالای استانی، ملی و باشگاهی سابقه بازی نداشته و بیشتر به صورت تفریحی به این رشته می پرداخته است. این موضوع از سوی الهام باباطاهری مربی الهام شیخی، بازیکن قمی به صورت دقیق تری شرح داده شده است: ببینید، الهام شیخی، بازیکن فوتسال اهل قم پنجشنبه عصر در بیمارستان درگذشت و این خبر صحت دارد؛ اما نوع بازتاب آن به شکلی بود که بعضی را دچار شک وشبهه کرد. ماجرا از این قرار بود که الهام دو سال شاگرد من در فوتسال بود و بازیکن خیلی خوبی هم بود؛ اما خب هیچ وقت به تیم های اصلی استان برای باشگاه های کشور راه پیدا نکرد؛ چون هدفش از فوتسال بازی کردن، تفریحی بود نه جدی. من مربی تیم استانی قم در دسته یک جوانان کشوری هستم، ولی الهام شیخی هیچ وقت به رده استانی و کشوری نیامد.

خانم باباطاهری، مربی الهام شیخی، درباره اینکه آخرین ملاقات او با فرد متوفی چه تاریخی بوده و آیا علائمی از بیماری را در چهره بازیکن خود دیده یا خیر نیز گفت: آخرین باری که او را دیدم، حدود دو ماه پیش بود که به تمرین آمد و کاملا هم سرحال بود. تمرین مختصری کرد و به منزل برگشت. من حتی وقتی خبر درگذشت ایشان را شنیدم، شوکه شدم و به بچه ها گفتم خبر را پیگیری نمایند که شاید اشتباه باشد؛ اما متأسفانه خبر صحت داشت و بازیکنی که تحت نظر من تمرین می کرد، فوت شده بود. باید خدمت شما عرض کنم یکی از دلایلی که او تمایل نداشت به صورت منظم به تمرینات تیم ملحق گردد، مسافت دور سالن ما از داخل شهر قم بود و البته این مشکل بیشتر بازیکنان است؛ چراکه واقعا فاصله زیادی از شهر تا سالن نیروگاه است. در هر صورت، الهام متأهل بود و شاید برای او سخت بود که زندگی خود را به صورت کامل در اختیار فوتسال قرار دهد. البته باید عرض کنم الهام سه، چهار سال پیش با تیم استان قم در مسابقات کشوری شرکت داشته است؛ اما باید تأکید کنم او هیچ گاه به رده باشگاهی در سطح حرفه ای نرسید و حضور نداشت. به این خاطر این مورد را تأکید می کنم، چون شائبه های زیادی ایجاد شد.

  • رئیس هیئت فوتبال استان قم: شیخی از یک ماه پیش در بیمارستان بستری شد

کریم بهرامی، رئیس هیئت فوتبال استان قم درخصوص اینکه آیا الهام شیخی بازیکن حرفه ای فوتسال بوده یا خیر و همچنین آیا واقعا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشته است، شرح داد: این موضوع را که خانم الهام شیخی آیا واقعا به دلیل ویروس کرونا فوت شده، باید پزشکی قانونی به صورت رسمی اعلام کند؛ اما در صحبتی که با خانواده و دخترخاله ایشان داشتم، خانم شیخی از یک ماه پیش به دلیل مسائل تنفسی در بیمارستانی به اسم کامکار در شهر قم بستری می گردد؛ اما پزشکان نمی توانستند نوع بیماری اش را تشخیص دهند. به مرور با عفونت ریه که برای او ایجاد می گردد، خانم شیخی را به بخش مراقبت های ویژه می برند و متأسفانه با حادشدن شرایط جسمانی اش، از جهان می رود. آن طور که من از خانواده ایشان شنیدم، خانم شیخی چند ماه بود که به خاطر مسائل شخصی، تمرینات منظمی نداشتند و سر تمرین نمی رفتند. او بازیکن حرفه ای در سطح استانی یا ملی نبود؛ اما تأکید می کنم که اجازه دهیم پزشکان خبر دقیق را منتشر نمایند تا خودمان نسبت به بعضی مسائل درباره کرونا حاشیه ساز نشویم.

خاتمه ماجرا اما تلخ است؛ اینکه در هر صورت شخصی به اسم الهام شیخی 23 ساله از قم که فوتسال بازی می نموده، بعد از یک ماه بستری شدن در بیمارستان کامکار و به دلیل عفونت ریه که مشکوک به ویروس کرونا بوده، فوت شده است؛ اما بازتاب خبرهای اشتباه دراین باره موجب شد تا مطالب ضدونقیضی از درگذشت این چهره ورزشی منتشر گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 822

به "درباره الهام ؛ فوتسالیستی که قربانی کرونا شد ، ویروس چینی به ورزش ایران هم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره الهام ؛ فوتسالیستی که قربانی کرونا شد ، ویروس چینی به ورزش ایران هم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید