فراوری واکسن کرونا در انستیتو پاستور ، شرکت 24 هزار ایرانی در کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا

به گزارش تایمر سرگرمی، عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران از تزریق واکسن کرونای فراوری مشترک ایران و کوبا در 8 شهر کشور اطلاع داد و گفت: تزریق مرحله دوم واکسن از چهارم خرداد ماه آغاز شده و تا کنون حدود 12 هزار نفر واکسن را دریافت نموده اند.

فراوری واکسن کرونا در انستیتو پاستور ، شرکت 24 هزار ایرانی در کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا

احسان مصطفوی عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران و مدیر پروژه کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونای مشترک کوبا و ایران در مصاحبه با خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، اظهار کرد: فاز یک و دوی کارآزمایی بالینی واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا، روی 1000 نفر از افراد داوطلب در کشور کوبا انجام شد و کارآزمایی بالینی در فاز سوم به طور مشترک در ایران و کوبا در حال اجرا است.

وی توضیح داد: در کشور ما آمار افرادی که در فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا قرار می گیرند 24 هزار نفر است و این آمار در کشور کوبا حدود 44 هزار نفر است.

اپیدمیولوژیست انستیتو پاستور ایران افزود: اولین تزریق واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا ششم اردیبهشت ماه انجام شد و در 8 شهر اصفهان، زنجان، همدان، بندرعباس، کرمان، یزد، بابل و ساری اجرایی شد.

مصطفوی همچنین یادآور شد: تزریق مرحله دوم واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا از چهارم خرداد ماه شروع شده و تا به امروز تمام 8 شهر مورد مطالعه، تزریق واکسن کرونا شروع شده است و تا کنون حدود 12 هزار نفر واکسن را دریافت نموده اند.

وی گفت: برنامه ریزی ما این است که به امید خدا تا خاتمه خرداد ماه تزریق مرحله دوم واکسن کرونا، برای همه داوطلبان انجام گردد و دو هفته پس از تزریق دوم ارزیابی اثربخشی واکسن شروع خواهد شد.

جامعه هدف واکسن مشترک ایرانی کوبایی چند ساله هستند؟

عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران تاکید نمود: در یک بازه زمانی 3 ماهه افرادی که واکسن کرونا فراوری مشترک ایران و کوبا را دریافت نموده اند مورد پایش و ارزیابی قرار خواهند گرفت.

مصطفوی همچنین یادآور شد: در کارآزمایی بالینی فاز سوم در عین حال عوارض جانبی احتمالی نیز مورد سنجش قرار می گیرد و البته تا کنون واکسن کرونای فوق عارضه جدی ای را برای دریافت نمایندگان به جا نگذاشته است و به نظر می رسد واکسن بی خطری باشد.

وی افزود: ظرفیت پیش بینی شده برای فراوری واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا در حال حاضر ماهانه 1 میلیون دوز است و پیش بینی ما این است که با افزایش زیرساخت های لازم از اوایل پاییز پیش رو ماهانه به حدود 3 میلیون دوز افزایش پیدا کند.

مدیر روابط عمومی انستیتو پاستور ایران گفت: گروه سنی که در حال حاضر در مطالعه کارآزمایی بالینی واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا در ایران، واکسن را دریافت می نمایند، گروه سنی 18 تا 80 سال هستند و پس از تایید مراجع ذیصلاح با این واکسن واکسینه می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1660

به "فراوری واکسن کرونا در انستیتو پاستور ، شرکت 24 هزار ایرانی در کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری واکسن کرونا در انستیتو پاستور ، شرکت 24 هزار ایرانی در کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید