تبدیل جسد انسان به کود به جای خاکسپاری؛ کمپوست انسانی در نیویورک قانونی شد

به گزارش تایمر سرگرمی، کتی هوکول، فرماندار نیویورک روز شنبه فرایند کاهش آلی که با عنوان کمپوست انسانی مشهور است را قانونی اعلام نمود. نیویورک ششمین استانی است که از سال 2019 تا کنون این اقدام را قانونی نموده است. کمپوست انسانی به شهروندان این استان اجازه می دهدد که از یک روش سبز و سازگار با محیط زیست برای کفن و دفن استفاده نمایند.

تبدیل جسد انسان به کود به جای خاکسپاری؛ کمپوست انسانی در نیویورک قانونی شد

به گزارش یورو نیوز، واشنگتن نخستین استانی بود که این فرآیند را در سال 2019 قانونی دانست. پس از آن کولورادو و اورگان در سال 2021 و سپس ورمونت و کالیفورنیا در سال 2022 این موضوع را قانونی کردند. هر دو مجلس استانی نیویورک قانون A 382 مبنی بر قانونی کردن کمپوست انسانی را در تابستان تصویب کردند.

در این فرآیند، در بیشتر موارد، جسد متوفی درون یک محفظه قابل استفاده مجدد نیمه باز حاوی بستر مناسب برای فعالیت میکروب ها شامل خرده چوب و کاه و یونجه قرار می گیرد. در انتهای فرآیند، 1 یارد مکعب (764.6 لیتر) خاک مملو از مواد معدنی متراکم معادل 36 کیسه خاک فراوری می گردد که از آن می توان به عنوان کود استفاده کرد.

یک محفظه قابل استفاده مجدد اجساد که به وسیله خانواده متوفی تزئین شده است

میشل منتر، مدیر قبرستان طبیعی حفاظت شده گرین اسپرینگز در مرکز نیویورک با اشاره به این که کسب و کارش به صورت جدی این روش را در نظر خواهد داشت می گوید: هرکاری که بتوانیم انجام می دهیم تا مردم را از قبر های بتنی، تابوت های فانتزی و مومیایی شدن منصرف کنیم. ما برای این کار از هر روشی حمایت می کنیم.

هوکول در تصویب این طرح بر سر یک دوراهی سیاسی قرار گرفته بود. او که خود را یک ایرلندی آمریکایی می داند، همواره به اصالت ایرلندی خود بالیده است. وی بار ها گفته که دیدگاه سیاسی او بسیار متاثر از ریشه های ایرلندی کاتولیکیش است.

کنفرانس کاتولیک استان نیویورک پیروان کلیسا را به تحت فشار قراردادن خانم هوکول برای وتوی این لایحه تشویق نموده بود. به گزارش روزنامه کاتولیک کوریر (The Catholic Courier)، این سازمان معتقد است فرآیند کمپوست انسانی، به بقایای بدن احترام نمی گذارد.

دنیس پوست، مدیر عامل کنفرانس کاتولیک استان نیویورک در بیانیه ای می گوید: فرآیندی که برای بازگرداندن به جای مانده سبزیجات به خاک مناسب است، لزوما برای بدن انسان مناسب نیست.

از سوی دیگر، گروه هنری دستور مرگ خوب (Order of the Good Death) از فرماندار برای امضای این لایحه حمایت کرد و به او مجموعه ای از کارت های تزئینی و رنگی با مضامین من را کمپوست کنید و من می خواهم به یک دخت بدل شوم ارائه کرد.

بعضی دیگر می گویند مردم خواستار روشی هستند که با زندگی آن ها همخوانی داشته باشد. کاترینا اسپاد، موسس خدمات خاکسپاری سبز ریکامپوز (Recompose) در سیاتل که ارائه نماینده خدمات کمپوست انسانی است می گوید: برای سوزاندن اجساد از سوخت های فسیلی استفاده می گردد. تدفین باعث استفاده از زمین های وسیعی شده و ردپای کربن به جای می گذارد. برای بسیار از مردم تبدیل شدن به خاکی که بعدا می تواند به برای رشد گیاهان و درختان استفاده گردد بسیار بامعنی است.

برای بسیار از مردم تبدیل شدن به خاکی که بعدا می تواند به برای رشد گیاهان و درختان استفاده گردد بسیار بامعنی است.

دیگر پیشگامان عرصه کاهش آلی طبیعی غیر از کمپوست انسانی روش های دیگری همانند خاکسپاری سبز و تجزیه جسد با استفاده از آب و سود سوزآور را ارائه می نمایند.

طرفداران کمپوست انسانی این فرآیند که در آن جسد انسان طی مدت 6 تا 8 هفته تجزیه می گردد را مالی و سازگار با محیط زیست می دانند.

منبع: فرارو
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2164

به "تبدیل جسد انسان به کود به جای خاکسپاری؛ کمپوست انسانی در نیویورک قانونی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل جسد انسان به کود به جای خاکسپاری؛ کمپوست انسانی در نیویورک قانونی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید