برخورد با انسداد و شخصی سازی معابر، توصیه پلیس برای استفاده از نگهبان محله

به گزارش تایمر سرگرمی، رئیس پلیس پیشگیری تهران عظیم از برخورد با افرادی اطلاع داد که به شخصی سازی و انسداد کوچه ها و معابر اقدام می نمایند.

برخورد با انسداد و شخصی سازی معابر، توصیه پلیس برای استفاده از نگهبان محله

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ جلیل موقوفه ای در حاشیه نشست خبری که برای تشریح جزئیات طرح امنیت و آرامش برگزار گردید در پاسخ به فعالیت نگهبانان محله اظهار کرد: قدیمی تر ها حتما به خاطر دارند که در گذشته افراد شبگردی در محلات بودند که با مشارکت ساکنان محله مبلغی به شکل ماهانه به آن ها داده می شد تا با گشت زنی شبانه در آن نسبت به ایجاد امنیت اقدام نمایند. این یک الگوی پیروز بود که انصافا تاثیر زیادی هم داشت. حالا این طرح در قالب نگهبان محله وجود دارد و شهروندان می توانند با مراجعه به مراکز انتظام و دفاتر مربوط به آن نسبت به تقاضای فعالیت نگهبان محله در کوچه یا محله خود درخواست نمایند.

وی با بیان اینکه در بعضی از این موارد مشاهده شده که شهروندان از افراد غیر و ناشناس برای حفاظت از محلات خود استفاده می نمایند گفت: ما این موضوع را به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم و پیشنهاد ما این است که شهروندان از نگهبانان محله که به واسطه مراکز انتظام به آنان معرفی می گردد استفاده نمایند. چرا که این موضوع در بحث تامین امنیت بسیار اثرگذار است.

وی همچنین به مراکز اداری، تجاری و ... که ارباب رجوع بالایی دارند توصیه کرد که حتما برای تامین امنیت ارباب رجوع خود در اطراف این مراکز تمهیدات کافی را اتخاذ نمایند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران عظیم در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص مسدود کردن بعضی از کوچه ها از سوی ساکنان و اجازه ندادن به دیگر افراد برای ورود به کوچه، گفت: هیچ کس حق ندارد کوچه و خیابانی را ببندد. گشتی های ما نیز بر این موضوع نظارت دارند و اگر با موردی روبرو شوند که جهت ورود به کوچه معبری بسته شده باشد با آن برخورد می گردد. حالا می خواهد این جهت با طناب و زنجیر بسته شده باشد یا با دیگر اشیا و وسایل نظیر چهارپایه و ...

موقوفه ای درباره اینکه در مواردی دیده شده که افرادی تحت عنوان نگهبان به خودرو هایی که در اطراف مراکز اداری و تجاری پارک می نمایند مراجعه نموده و درخواست وجه نقد می نمایند، گفت: در صورت بروز چنین مسئله ای مردم می توانند موضوع را به پلیس اطلاع دهند و با آنان برخورد می گردد. این اقدام از سوی همان نگهبان های غیررسمی و ناشناس انجام می گردد و نگهبانان محله با توجه به آموزش هایی که دیده اند حق چنین کاری را ندارند.

به گفته موقوفه ای بزودی طرح هایی برای برخورد با شخصی سازی معابر و انسداد آن ها اجرا خواهد شد و مردم نیز می توانند این موارد را به پلیس گزارش نمایند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران عظیم در پاسخ به پرسشی در خصوص شرایط تجهیزات خودرویی پلیس پیشگیری گفت: شرایط پلیس پیشگیری به لحاظ موتورسیکلت و خودرو خوب است و مشکل خاصی در این زمینه نداریم. البته ما ماموریت های سنگینی داریم و بعضا چندین کیلومتر عملیات تعقیب و گریز در شهر داریم.

وی در خصوص فعالیت ماموران پلیس زن نیز گفت: ماموران پلیس زن در کلانتری ها و همچنین مراکز مشاوره ما حضور فعالی دارند و اتفاقا دستاورد های خیلی خوبی نیز داشته اند. طبق تدبیر سردار فرمانده انتظامی تهران عظیم تمامی پرونده ها که به کلانتری وارد می گردد ابتدا باید در مراکز مشاوره مورد آنالیز قرار بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1295

به "برخورد با انسداد و شخصی سازی معابر، توصیه پلیس برای استفاده از نگهبان محله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد با انسداد و شخصی سازی معابر، توصیه پلیس برای استفاده از نگهبان محله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید