تور مالزی: با آگاهی از این نکات، به مالزی سفر کنید

به گزارش تایمر سرگرمی، نکات سفر به مالزی

مالزی از آن دست کشورهایی است که سفر به آن به خاطر راحت بودن گرفتن ویزا بسیار برای ما ایرانیان بسیار محبوب است. شما می توانید در مالزی از دیدنی های بیشمار آن بازدید کنید، به کشف طبیعت بپردازید و با مردم مهمان نواز آن ارتباط برقرار کنید. چیزی که در این مطلب، خبرنگاران برایتان آورده است، نکات سفر به مالزی است. برای مثال اینکه در این کشور افراد محلی زیاد به زبان انگلیسی صحبت نمی نمایند و یا قوانینی که در خصوص نپرداختن مالیات وجود دارد. بعلاوه این موضوع که هوای مالزی به چه صورتی می باشد از نکات سفر با تور مالزی است که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

تور مالزی: با آگاهی از این نکات، به مالزی سفر کنید

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

کمی با زبان محلی آشنا شوید

در کشور مالزی با اینکه زبان انگلیسی بسیار کاربردی می باشد اما هنوز هم تمام افراد محلی نمی توانند به این زبان صحبت نمایند. مخصوصا زمانی که شما در منطقه ها روستایی و یا شهرهای کوچک تر هستید با اینکه مردم بومی اصطلاح انگلیسی مانند How are you? و یا Thank you را متوجه می شوند اما برای اینکه بتوانید بیشتر با آن ها ارتباط برقرار کنید، خوب است که کمی از اصلاحات روزمره را به زبان مالایایی، چینی و یا تامیل از بر کنید.

البته شما همواره می توانید از زبان بدن استفاده کنید (لبخند فراموش نگردد)، پس از این طریق آن ها می فهمند که چه چیزی می خواهید. مردم بعلاوه زمانی که متوجه می شوند زبان محلی شان برای شما مهم است قدردان شما خواهند بود و حتی برخی از آن ها شاید بخواهند که شما را به صرف یک ناهار به خانه شان دعوت نمایند.

خودتان را برای گرم و مرطوب آماده کنید

در بیشتر مواقع سال، مالزی هوای استوایی مرطوبی دارد که درجه دمای آن تقریبا بین 29 تا 31 درجه سانتی گراد می باشد. هوا در برخی روزها بسیار گرم است و در روزهای بارانی مرطوب تر از مواقع عادی خواهد شد. جاذبه های مالزی را طوری برنامه ریزی کنید که چندین جاذبه در فضای باز پشت سر هم قرار نگیرد که بتوانید هم از هوای آزاد استفاده کنید و هم در مواقعی که گرما آزاردهنده می گردد به مراکز سرپوشیده بروید. از دیگر نکات سفر به مالزی این است که ضد آفتاب را نباید فراموش کنید و به خاطر داشته باشید که بیشتر از زمان معمولی در خانه تان آب بنوشید.

دانستن قوانین معاف از مالیات

یکی دیگر از نکات سفر به مالزی این است که بدانید این کشور در خصوص مالیات بسیار سختگیر است. در مالزی برخی از اجناس را تا حد محدودی می توانید بخرید و زمانی که از کشور در حال خروج هستید اگر جنس هایی که خریداری نموده اید بیش از آن چه قانون معین نموده باشد، احتمالا مجبور به پرداخت مالیات میزان اضافه خواهید شد.

در میان فروشنده های خیابانی، به ماجراجویی بپردازید

فروشنده های خیابانی شاید در میان ازدحام مردم کمی نامطلوب به نظر برسند، اما غذاهای خوشمزه ای که ارائه می دهند ارزش بسیاری دارد. این غذاها معمولا قبل از اینکه سرو شوند در همان جا پخته و آماده می شوند. هرچقدر که می توانید غذاهای محلی را مخصوصا از فروشنده های خیابانی تجربه کنید، زیرا هم خوشمزه هستند و هم نسبت به رستوران های مجلل بسیار مقرون به صرفه ترند. شما بعلاوه می توانید یک غذای بزرگ را با همسفرتان قسمت کنید که این مورد نیز باعث هزینه های کمتر می گردد. برخی از این غذاهای خیابانی در فروشگاه هایی که در بازارهای محلی وجود دارند عرضه می شوند که می توانید چند میز و جایگاه نیز کنارشان پیدا کنید.

قبل از اینکه به مالزی بروید، عضو یک باشگاه اجتماعی شوید

در کشور مالزی که صنعت گردشگری بسیار خوبی دارد، مسافران و مردم محلی بسیاری هستند که علاقه دارند داستان ها و تجربیاتشان را در رویدادها و برنامه های مختلف به اشتراک بگذارند. ما پیشنهاد می کنیم که در میان برنامه های مختلفی که به وسیله سازمان ها، مردم، هاستل ها و … برگذار می شوند چند مورد را که در زمان سفرتان در حال رخ دادن می باشد انتخاب کنید و در آن ها شرکت نمایید.

برای مثال می توانید در تورهای غذایی، تورهای پیاده روی در شهر، طبیعت گردی و تفریحات متفاوت دیگری شرکت کنید و سفرتان را ارزشمندتر نمایید. اگر به هنر و فرهنگ علاقه دارد، پیشنهاد می کنیم که در صفحات مجازی مختلفی که در خصوص بازارهای هنری و گالری های بزرگ و کوچک وجود دارد، عضو شوید و زمانی که به این کشور می آیید، آن ها را جزو برنامه سفرتان بگذارید.

از حمل و نقل عمومی استفاده کنید

کشور مالزی هر روز بیشتر به حمل و نقل عمومی خود توجه می نماید و امروزه این مورد برای افرادی که به این کشور سفر می نمایند، بسیار کاربردی شده است. خطوط زیادی برای حمل و نقل، برای مثال LRT، مترو و مونوریل در اینجا وجود دارند که می توانید به وسیله آن ها در کوالالامپور بچرخید و حتی به بیرون از شهر بروید. بعلاوه اتوبوس های زیادی برای راستاهای مختلف در مالزی وجود دارند که می توانید برای رسیدن به مقصد خاصی از آن ها نیز استفاده کنید. نکته دیگر اینکه مسافت های بین جاذبه هایی که قصد بازدید دارید را چک کنید و اگر راستا زیادی نبود می توانید بین آن ها پیاده روی کنید و به همین صورت هزینه هایتان را به میزان زیادی کاهش دهید. بهتر است در سفر به مالزی از کیوسک های اطلاعاتی نقشه راستاهای حمل و نقل عمومی را دریافت کنید که به وسیله آن ها بتوانید راحت تر، برترین وسیله را انتخاب کنید.

خودتان را برای یک طبیعت گردی عالی آماده کنید

کشور مالزی کوه ها و جنگل های بارانی و در خلاصه طبیعت بسیار زیبایی دارد که می توانید در آن طبیعت گردی کنید. یکی دیگر از نکات سفر به مالزی همین طبیعت گردی اما با لباس مناسب است! پس پیشنهاد می گردد که لباس راحت و البته کفش مناسب طبیعت گردی به همراه داشته باشید و بعلاوه پمادهای ضد حشره، غذا و خوراکی های مقوی و … را نیز با خود به همراه ببرید و از همه مهم تر این است که برای طبیعت گردی در مالزی نوشیدن مداوم آب فراموش نگردد.

در مالزی، دادن انعام نیازی نیست

در بیشتر شهر های مالزی نیازی نیست که انعام دهید. می توانید ببینید که در رسید شما در بسیاری از کافه ها، رستوران ها و … 10% حق سرویس، 6% برای مالیات حساب شده است که البته در منوی غذا نیز ذکر شده اند. زمانی که سوار تاکسی می شوید و یا یکی از کارکنان هتل چمدانتان را برایتان می آورد، نیز لازم نیست که به آن ها انعام بدهید. اگر می خواهید که از خدمات خوب آن ها تشکر کنید و به آن ها انعام بدهید، حتما قبل از اینکار از او این قضیه را بپرسید.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1923

به "تور مالزی: با آگاهی از این نکات، به مالزی سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مالزی: با آگاهی از این نکات، به مالزی سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید