باران و برف در راه 31 استان کشور

به گزارش تایمر سرگرمی، سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا سه شنبه اطلاع داد و پیش بینی کرد بارش باران، برف و وزش باد شدید تمام منطقه ها کشور را در بر خواهد گرفت.

باران و برف در راه 31 استان کشور

خبرنگاران: بر اساس پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در استان های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارندگی، رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

به گزارش تسنیم ،فردا در شمال غرب، چهارشنبه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بعضی منطقه ها جنوب، استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران و پنجشنبه در بیشتر منطقه ها کشور بارش باران، رعدوبرق و در منطقه ها سردسیر بارش برف و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد.

روز آدینه در شمال شرق و نوار شرقی کشور ابرناکی و بارش پراکنده روی می دهد. شدت فعالیت سامانه بارشی طی روز چهارشنبه برای استان های واقع در غرب، جنوب غرب و شمال غرب است.

به گزارش تسنیم، چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه شرقی و جنوب غرب کشور وزش باد شدید است و طی 3 روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود، بیشینه دمای امروز تهران نیز 16 درجه پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع موج

زمان خاتمه: اواخر وقت آدینه 1402/09/24

نوع مخاطره: وزش باد به نسبت شدید (بیشینه سرعت وزش باد 24 نات) و افزایش بیشینه ارتفاع موج بیش از 1 متر در سواحل و بیش از 1.5 متر در منطقه ها دور از ساحل.

منطقه اثر: دوشنبه 1402/09/20؛ منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های بوشهر و غرب هرمزگان در خلیج فارس.

چهارشنبه 1402/09/22: منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های خوزستان و بوشهر.

پنج شنبه 1402/09/23: آدینه 1402/09/24؛ منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های خوزستان و بوشهر و غرب هرمزگان در خلیج فارس

اثر مخاطره: احتمال آسیب به شناورها به خصوص شناورهای سبک، اختلال در ترددها و فعالیت های دریایی، احتمال خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی و اختلال موقت در فعالیت های ساحلی و فراساحلی و سکوهای نفتی.

توصیه: ممانعت از فعالیت های تفریحی، منع تردد شناورهای سبک و قایق های صیادی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های دریایی ساحلی و فراساحلی به ویژه فعالیت سکوهای نفتی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع موج

زمان آغاز: پیش ازظهر دوشنبه 1402/09/20

زمان خاتمه: ظهر چهارشنبه 1402/09/22

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا 22 نات و افزایش ارتفاع موج در منطقه ها ساحلی بیش از 1.2 متر و در منطقه ها دور از ساحل بیش از 1.5 متر.

منطقه اثر: دوشنبه 1402/09/20؛ سه شنبه 1402/09/21؛ چهارشنبه 1402/09/22؛ منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان های گیلان و مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگران و آسیب به تورهای صیادی، احتمال آسیب به شناورهای سبک و تفریحی، اختلال در فعالیت های ساحلی و فراساحلی.

توصیه: منع شنا و غواصی، محدودیت در تردد شناورهای سبک و تفریحی، منع فعالیت های شیلاتی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی ها به بنادر و پشتیبانی صنایع فراساحلی.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 22 آذر 1402 بروزرسانی: 22 آذر 1402 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2277

به "باران و برف در راه 31 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باران و برف در راه 31 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید