انتقاد شدید چین از اظهارات مقامات آمریکایی در مورد اختلافات ارضی در دریای چین

به گزارش تایمر سرگرمی، خبرنگاران: خبرگزاری رسمی چین در پاسخ به اظهارات اخیر مقام های آمریکایی که نگرانی خود را نسبت به ادعاهای ارضی چین در دریای جنوبی چین اعلام نموده بودند، آمریکا را به ایجاد حس ناامنی به روش دزدان دریایی متهم کرد.

انتقاد شدید چین از اظهارات مقامات آمریکایی در مورد اختلافات ارضی در دریای چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رسمی چین شینهوا در پاسخ به اظهارات جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که مقام های آمریکایی به دنبال ایجاد حس ناامنی به روش دزدان دریایی هستند.

جن ساکی روز دوشنبه گذشته گفته بود که احیای اراضی چینی و کار ساخت و ساز در جزایر مورد اختلاف در دریای جنوبی چین، موجب نگرانی و اضطراب بیشتر در منطقه نسبت به تمایلات پکن شده است.

واشنگتن اعلام نموده است که نگرانی های خود را با چین همچنان در میان خواهد گذاشت و از همه طرف ها در منطقه می خواهد تا از هرگونه فعالیت بی ثبات نماینده، اجتناب نمایند.

ساکی در جمع خبرنگاران اضافه نمود: همان طور که بارها گفته ایم، ما از همه مدعیان می خواهیم تا روینمودهای دیپلماتیک و صلح آمیز را برای اختلافات دریانوردی و مناقشه های ارضی در دریای جنوبی چین، دنبال نمایند.

در پاسخ به این اظهارات، خبرگزاری شینهوا اعلام نموده است که سخنان ساکی، کاملا مغرضانه بوده و به هیچ وجه موجب حل و فصل اختلافات و تقویت صلح و ثبات در منطقه نمی گردد.

شینهوا در ادامه اضافه نمود: واشنگتن یک بار دیگر تعهدات خود را در زمینه موضع نگرفتن یا جانبداری از طرف ها را در مساله دریای جنوبی چین، نقض نموده است و نگرانی های آمریکا در تهدید دانستن چین، تنها نشانگر حس ناامنی به روش دزدان دریایی است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 523

به "انتقاد شدید چین از اظهارات مقامات آمریکایی در مورد اختلافات ارضی در دریای چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید چین از اظهارات مقامات آمریکایی در مورد اختلافات ارضی در دریای چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید