تور اروپا ارزان: اتحادیه اروپا ادعای اپل را مبنی بر مضر بودن USB، C رد کرد

به گزارش تایمر سرگرمی، اتحادیه اروپا طرحی را در ماه گذشته پیشنهاد داد که بر اساس آن همه سازندگان گجت ها را مجبور می نماید تا از USB-C به عنوان پورت استاندارد شارژ در محصولاتشان استفاده نمایند. این طرح برای تولیدنمایندگان محصولات اندرویدی مسئله ای ایجاد نمی نماید زیرا آن ها در حال حاضر از پورت USB-C در بیشتر گجت های هوشمند خود استفاده می نمایند. از طرف دیگر، اپل که از یک درگاه لایتنینگ برای شارژ آیفون استفاده می نماید با مضر دانستن استفاده از USB-C به عنوان پورت استاندارد، ادعا نموده که این طرح جلوی پیشرفت تکنولوژی و فناوری را خواهد گرفت.

تور اروپا ارزان: اتحادیه اروپا ادعای اپل را مبنی بر مضر بودن USB، C رد کرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

اکنون اتحادیه اروپا آب سردی بر ادعاهای اپل ریخته و اعلام نموده که این طرح استانداردهای بهتری را هم در نظر می گیرد. آنا کاوازینی، نماینده مجلس اروپا و رییس کمیته حمایت از حقوق مصرف نمایندگان در این رابطه گفت: من این طرح را مانع نوآوری و تکنولوژی نمی بینم. در این طرح آمده است که اگر جایگزین بهتری نسبت به USB-C پیدا گردد، می توانیم از آن استفاده کنیم.

هنوز تعیین نیست که چگونه یک جایگزین بهتر لزوما استاندارد بهتری را هم در نظر می گیرد، اما تغییر همه سازندگان گجت ها به سمت یک استاندارد واحد در استفاده از USB-C به نظر منطقی می رسد. ماه گذشته یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که گجت هایی که به طور انحصاری از فناوری شارژ بی سیم بهره می برند نیازی به استفاده از پورت USB-C ندارند.

بد نیست بدانید که دستورالعمل پیشنهادی اجرایی اتحادیه اروپا که باید به وسیله نمایندگان مجلس اروپا و کشورهای عضو تأیید گردد، با هدف هماهنگ سازی درگاه های شارژ تلفن های هوشمند، تبلت، دوربین، هدفون، بلندگو و کنسول های بازی است. این لایحه در سال 2009 به وسیله کمیسیون ارائه شده و مجلس اروپا در ژانویه 2020 هم آن را در قطعنامه ای عنوان نمود، اما این خواسته تا به امروز با بی میلی شدید صنعتگران حوزه فناوری روبه رو بوده است.

اتحادیه اروپا اکنون می خواهد که پورت USB-C بر روی تمام دستگاه های الکترونیکی گذاشته گردد، به طوری که بتوان از هر شارژری برای دستگاه های مختلف بدون توجه به مدل و مارک آن استفاده کرد. این کار باعث هماهنگی فناوری های استفاده شده و تضمین سرعت یکسان برای شارژ دستگاه می گردد. منطقی که اتحادیه اروپا در پی آن است بر این مبناست که تجارت دستگاه های الکترونیکی باید جدای از شارژرها در نظر گرفته گردد. مارگارت وستاگر کمیسر امور رقابت تجاری اتحادیه اروپا در بیانیه ای در این زمینه گفته است: این یک پیروزی برای مصرف نمایندگان و هم برای محیط زیست است. اروپایی ها از انباشته شدن شارژرهای متفاوت در کشوهایشان خسته شده اند.

شرکت اپل که مدعی است فناوری لایتنینگ خود را روی بیش از یک میلیارد دستگاه موجود در سراسر دنیا نصب نموده، بار دیگر بی درنگ مخالفت خود را با این طرح اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد. این شرکت در بیانیه ای که به خبرگزاری فرانسه فرستاده، گفته است: این مقررات به جای تشویق به خلاقیت و نوآوری، آن را از بین می برد و به مصرف نمایندگان در اروپا و سایر نقاط دنیا آسیب می رساند. این شرکت درباره پیشنهاد مدت زمان 24 ماهه برای عملی شدن طرح اروپا ابراز نگرانی نموده گفته است که زیرمجموعه های این شرکت که در زمینه بازیافت فعالیت دارند با طرح نو به شدت آسیب خواهند دید.

کمیسیون اروپا چنین شرح داده که مصرف نمایندگان اروپایی که سالانه 2.4 میلیارد یورو صرف خرید شارژر می نمایند، با این طرح خواهند توانست سالانه دست کم 250 میلیون یورو پس انداز نمایند و ضایعات ناشی از شارژرهای بلااستفاده که بالغ بر 11 هزار تن در سال تخمین زده می گردد، تنها به حدود هزار تن در سال کاهش خواهد یافت. مقامات بروکسل بعلاوه می گویند که با قانون پیشنهادی آن ها، نوآوری های فناورانه به ویژه درباره شارژرهای بی سیم حفظ و تضمین می گردد، چیزی که در پیش نویس این قانون نیامده زیرا هنوز در بازار در حال توسعه است.

بر اساس گزارش های اخیر، این قانون هنوز به تأیید مجلس اروپا نرسیده و برای اینکه بتواند اجرایی گردد، باید رأی لازم را کسب کند. البته با توجه به سابقه مجلس اروپا، به نظر می رسد تصویب شدن این قانون، تقریبا قطعی باشد. چرا که این مجلس قبل از این قانون سازگار بودن شارژر همه گوشی ها را تصویب نموده بود. در صورت تصویب، شرکت هایی مانند اپل تنها دو سال برای اجرای آن فرصت خواهند داشت. بدون شک برای اینکه اپل بتواند بدون هیچ مسئله ای به کارش در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ادامه دهد، باید از این قانون پیروی کند. بعلاوه با توجه به اینکه این قانون برای حفاظت از محیط زیست اجرا خواهد شد و اپل هم دقیقا به همین علت آداپتور شارژ گوشی های آیفون را حذف کرد، به نظر می رسد اپل راهی برای عمل نکردن به این قانون نداشته باشد.

منبع: AndroidAuthority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1828

به "تور اروپا ارزان: اتحادیه اروپا ادعای اپل را مبنی بر مضر بودن USB، C رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: اتحادیه اروپا ادعای اپل را مبنی بر مضر بودن USB، C رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید