هاشمی طبا: سفر اینفانتینو به ایران غیرعادی و غیرطبیعی است

به گزارش تایمر سرگرمی، مصطفی هاشمی طبا در مصاحبه با ایران ورزشی: بارها گفته ام که زنان همانطور که در دیگر مکان های اجتماعی به راحتی حاضر می شوند، باید بتوانند به راحتی به استادیوم هم بروند.

هاشمی طبا: سفر اینفانتینو به ایران غیرعادی و غیرطبیعی است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لوکس کانادا هستید با ما همراه شوید

موضوع سفر جیانی اینفانتینو به عنوان رئیس فدراسیون جهانی فوتبال به ایران، به خاطر تحقق حضور زنان در استادیوم ها برای بازی های لیگ، چند روزی است که به صورت جدی تر مطرح شده است. او البته پیش از این هم از احتمال سفرش به ایران گفته بود اما این بار دیدارش با مهدی تاج در قطر، بهانه ای شد تا بار دیگر این موضوع را یادآوری کند و خبرش را هم یاهو اسپورت روی خروجی اش قرار داد. این سفر و اصرارهای اینفانتینو کم کم دارد به رفتاری سؤال برانگیز تبدیل می گردد. چرا شخص اینفانتینو باید برای این منظور به ایران سفر کند؟ چرا راه های دیگری را برای تحقق این موضوع انتخاب نمی نماید؟ آیا رئیس فیفا درباره مسائل دیگر فوتبال ایران هم تا این اندازه پیگیر و مصر است؟ آیا فدراسیون فوتبال ایران بعد از صدور مجوز حضور زنان در استادیوم ها برای بازی ایران-کامبوج، برای حضور زنان در بازی های لیگ همچنان در راستای سیاست های فیفا حرکت خواهد نمود؟

مصطفی هاشمی طبا، رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی همواره حامی حضور زنان در استادیوم های کشور بوده و جزو نخستین افرادی به حساب می آید که پیشنهاد این موضوع را به طور جدی مطرح نموده است. با این حال اما او هم با تردید به سفر تازه رئیس فدراسیون جهانی فوتبال نگاه می نماید و این سفر را سفری غیرطبیعی می داند.

سفر اینفانتینو برای تحقق موضوع حضور زنان در استادیوم ها برای لیگ را چطور ارزیابی می کنید؟

من اطلاعی از رابطه فدراسیون و فیفا ندارم. اینکه رئیس فیفا به خاطر حضور زنان در استادیوم برای لیگ داخلی به ایران سفر کند، یک موضوع غیرطبیعی و غیرعادی است. می توانست نماینده اش را برای این منظور به ایران بفرستد یا به وسیله دیگر عمل کند. به هرحال چنین سفرهایی هیچ وقت سابقه نداشته است.

شاید این موضوع انگیزه های شخصی برای رئیس فیفا داشته باشد و او به خاطر همین انگیزه های شخصی به ایران سفر می نماید.

بعید هم نیست. برخی افراد در تظاهرات صلح آمیز شرکت می نمایند تا اسم شان در کتاب حقوق بشر آورده گردد. من از اهداف اینفانتینو اطلاع دقیقی ندارم اما معتقدم که این سفر کاملاً غیرطبیعی و غیر عادی است. تا کنون برای هیچ کشوری اتفاقی مشابه این رخ نداده است. به همین دلیل شاید انگیزه های شخصی عامل اصلی اش باشد.

گذشته از سفر اینفانتینو و انگیزه های شخصی او، آیا برای حضور زنان در استادیوم ها و تماشای لیگ زیرساخت های لازم فراهم است؟

به نظر من این مسأله نباید اینقدر بزرگ گردد. موضوع حضور زنان در استادیوم ها موضوعی نیست که این همه سال بخواهیم آن را ادامه دهیم. از اول هم مخالف بزرگ شدن این موضوع بودم. بارها گفته ام که زنان همانطور که در دیگر مکان های اجتماعی به راحتی حاضر می شوند، باید بتوانند به راحتی به استادیوم هم بروند.

بله، شما پیش از این بارها به این نکته اشاره نموده بودید که نباید این موضوع را بزرگ نمایند.

زنان می توانند هرجا که دل شان خواست بروند و هرجا که دل شان نخواست نروند.

همین موضوع ساده البته مخالف های زیادی هم داشته است.

بله، می گویند زنان نباید به استادیوم بروند، چون محیط استادیوم برای حضور زنان مناسب نیست چون در استادیوم ها ناسزا می دهند و این برای زنان مناسب نیست. خب این موضوع خیلی ساده است! کسانی که اینطور فکر می نمایند و محیط استادیوم ها را مناسب نمی بینند می توانند نروند و کسانی که با این موضوع مسئله ای ندارند، بروند. قرار نیست زنان را به زور به استادیوم ببرند یا اجبار نمایند! به همین سادگی مشکل حضور زنان در استادیوم ها حل می گردد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 608

به "هاشمی طبا: سفر اینفانتینو به ایران غیرعادی و غیرطبیعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاشمی طبا: سفر اینفانتینو به ایران غیرعادی و غیرطبیعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید