ناسا ادغام دو کهکشان را به تصویر کشید

به گزارش تایمر سرگرمی، دیجیاتو نوشت: دو کهکشان درحال ادغام که با نام Arp 274 شناخته می شوند، وسعتی در حدود 200 هزار سال نوری دارند.

ناسا ادغام دو کهکشان را به تصویر کشید

در صورت فلکی سنبله دو کهکشان درحال ادغام شدن هستند. عکس امروز ناسا آخرین تغییرات این رویداد باشکوه را به تصویر می کشد.

در تصویر امروز ناسا چه می بینیم؟

دو کهکشان درحال ادغام که با نام Arp 274 شناخته می شوند، وسعتی در حدود 200 هزار سال نوری دارند و در فاصله 400 میلیون سال نوری به سمت صورت فلکی سنبله قرار گرفته اند.

علاوه بر دو کهکشان مارپیچی بزرگ، سومین کهکشان کوچک تر در سمت چپ تصویر روز ناسا که به نام NGC 5679 نیز شناخته می شود، قابل مشاهده است.

کهکشان ها چگونه ادغام می شوند؟

هنگامی که دو کهکشان ادغام می شوند، ستاره های آن ها معمولاً برخوردی ندارند؛ به این دلیل که درصد زیادی از کهکشان ها را فضای خالی تشکیل می دهد. هرچند به نظر می رسد ستاره ها با درخشندگی بالا بیشترین فضا را درون کهکشان اشغال می کنند، اما این گونه نیست.

حین ادغام، یک کهکشان با برهم کنش گرانشی می تواند کهکشان دیگر را از هم جدا سازد. علی رغم ستاره ها، گردوغبار مشترک مابین هر دو کهکشان ترکیب می شوند.

اگر دو کهکشان با هم ترکیب شوند، درنهایت سیاه چاله هایی که احتمالاً در مرکز آن ها قرار دارند نیز ادغام خواهند شد. به دلیل مقیاس بزرگ و فواصل زیاد، به نظر می رسد این رویداد خیلی آهسته رخ می دهد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2175

به "ناسا ادغام دو کهکشان را به تصویر کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا ادغام دو کهکشان را به تصویر کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید