خبرنگاران 2 هزار هکتار جنگل کاری در استان مرکزی آغاز شده است

به گزارش تایمر سرگرمی، اراک - خبرنگاران - استاندار مرکزی گفت: 2 هزار هکتار جنگل کاری شامل کاشت یک هزار هکتار در شرق نیروگاه شازند و بقیه سایر نقاط این استان آغاز شده است.

خبرنگاران 2 هزار هکتار جنگل کاری در استان مرکزی آغاز شده است

سید علی آقازاده شامگاه یکشنبه در آیین بهره برداری از طرح جنگل کاری 400 هکتاری سرسختی شهرستان شازند از شناسنامه دار شدن دره گردو اراک در سال جاری خبرداد و افزود: 250 میلیارد ریال اعتبار توسط استانداری مرکزی و شهرداری به این منطقه اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: هزاران نهال بلوط و بادامچه کوهی در منطقه سرسختی شازند کشت شده که با کمک مردم و جوامع محلی این منطقه در سال های آینده به منطقه جنگلی تبدیل می شود.

استاندار مرکزی با یادآوری بهره برداری از طرح جنگل کاری 400 هکتاری سرسختی شهرستان شازند گفت: نیاز است این طرح در مرحله نخست با همکاری استانداری و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به یک هزار هکتار افزایش یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: یک هزار و 800 هکتار جنگل کاری از 2 سال گذشته تا به امروز در این استان اجرا شده است.

عبدالحسین محمدی افزود: 2 هزار و 696 هکتار پارک جنگلی نیز در 2 سال گذشته در استان مرکزی ایجاد شده بود.

وی ادامه داد: 330 میلیارد ریال اعتبار سال گذشته برای اجرای طرح های آبخیزداری و جنگل کاری به استان مرکزی اختصاص یافت که با پیگیری های اجرا شده این اعتبار به 500 میلیارد ریال افزایش یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: 80 میلیارد ریال این اعتبارات برای اجرای طرح های آبخیزداری و جنگل کاری به شهرستان شازند اختصاص یافت.

محمدی با یادآوری دبی آب مناسب دره بزرگه شهرستان شازند گفت: اجرای طرح های آبخیزداری همانند دره گردو اراک در این منطقه در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی قرار گرفته است.

استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

استاندار مرکزی همچنین در سفر یکروزه به شهرستان شازند پروژه های عمرانی و فرهنگی روستای بصری شامل مدرسه 6 کلاسه، زیرسازی، آسفالت و جدول گذاری معابر و پروژه برق رسانی به مشترکان جدید را افتتاح کرد.

برای بهره برداری از پروژه مدرسه 6 کلاسه بصری 25 میلیارد ریال و برای پروژه زیرسازی و آسفالت معابر و بلوار ورودی این روستا نیز در مجموع 12 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

استاندار مرکزی همچنین از محور خاکی مهاجران - کزاز و پروژه عمرانی راهدارخانه 2 راهی شازند نیز بازدید کرد.

دیدار با امام جمعه شهرستان شازند و خانواده شهید امین سربندی از دیگر برنامه های سفر استاندار مرکزی به شازند بود.

استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

ذخیره گاه جنگلی بلوط سرسختی علیا در 10 کیلومتری شهر شازند و در کنار محور اصلی شهر آستانه به هندودر واقع شده است.

ذخیره گاه جنگلی بلوط با مساحت 210 هکتار، حدود 33 و نیم هکتار پوشش جنگلی بلوط دارد.

شهرستان شازند با جمعیت بیش از 117 نفر در 33 کیلومتری اراک واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1014

به "خبرنگاران 2 هزار هکتار جنگل کاری در استان مرکزی آغاز شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 هزار هکتار جنگل کاری در استان مرکزی آغاز شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید