جانمایی مراکز امن اضطراری بر روی نقشه پایتخت

به گزارش تایمر سرگرمی، خبرنگاران آنلاین:معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از جانمایی مراکز امن اضطراری شهر تهران بر روی نقشه پایتخت اطلاع داد.

جانمایی مراکز امن اضطراری بر روی نقشه پایتخت

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، حیدر کلهری، معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: مراکز امن اضطراری به منظور ارتقای توانمندی واکنش اضطراری شهر تهران در سطح محلات طی 72 ساعت اولیه بعد از وقوع زلزله مشخص شده است. تخلیه امن بخشی از مرحله پاسخگویی و واکنش اضطراری در چرخه مدیریت بحران محسوب می گردد که طی آن افراد یک منطقه یا محله که در معرض خطر قرار دارند یا حادثه ای برای آنان اتفاق افتاده است، در نقاط امنی که از قبل مشخص و معرفی شده و امکانات و خدمات مورد احتیاج افراد پناهجو در آنها آماده شده، مستقر می شوند.

کلهری ادامه داد: بر همین اساس، تاکنون بر روی نقشه شهر تهران حدود 2400 نقطه به عنوان مراکز امن اضطراری شهر تهران شناسایی و جانمایی شده که با توجه به آن که شهر پویا و در حال تغییر و تحول است، طبیعی است که به روز رسانی این مراکز به صورت مستمر انجام خواهد شد.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران هدف از تهیه نقشه تخلیه امن اضطراری محلات شهر تهران را شناسایی و انتخاب مکان های امن و در دسترس برای تخلیه و استقرار شهروندان برای 72 ساعت پس از بحران خاطرنشان کرد و گفت: شهروندان باید بدانند در ساعت های اولیه زلزله در کدام مکان عمومی مثل بوستان ها، مساجد، مدارس و مجموعه های ورزشی می توانند حضور یابند تا اضطراب و استرس کمتری داشته باشند. خانواده ها هم باید بدانند دست کم در کجا یکدیگر را پیدا نموده و از سلامت هم با خبر شوند.

به گفته کلهری، این مراکز حتی می تواند مورد استفاده امدادگران رسمی برای ثبت نام و ارائه اقلام اضطراری در صورت استمرار وضعیت بحرانی قرار گیرد.

او گفت: آشنایی با این نقشه ها بخشی از فرآیند آموزش، اطلاع رسانی و مانور مردمی در محلات است. در این نقشه ها فضاهای امن و قابل اتکا از قبل توسط کارشناسان شناسایی شده است. اولویت اول پارک ها و فضاهای روباز موجود است و در صورت کمبود این فضاها اولویت دوم فضاهای باز یا بسته مجموعه های ورزشی، مدارس یا اماکن عمومی دیگر است. در واقع امتیاز اصلی این نقشه ها شناسایی و معرفی مکان هایی است که برای تخلیه امن در 72 ساعت اول می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص دلایلی که می تواند منجر به تخلیه امن گردد گفت: مواردی همچون وقوع زلزله منجر به آسیب دیدگی ساختمان ها و منازل مردم، خطر بالقوه ای مانند احتمال وقوع آتش سوزی، نشت مواد خطرناک یا وقوع مخاطرات زمین شناختی نظیر زمین لغزش که توسط مقامات و افراد مسئول اعلام گردد از جمله این موارد است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 388

به "جانمایی مراکز امن اضطراری بر روی نقشه پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانمایی مراکز امن اضطراری بر روی نقشه پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید