مشخص تکلیف طرح مرمت و مقاوم سازی مجموعه مفخم بجنورد

به گزارش تایمر سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به مشخص تکلیف طرح مرمت و مقاوم سازی مجموعه عمارت مفخم، گفت: این طرح در کمیته فنی مربوطه تصویب شده است.

مشخص تکلیف طرح مرمت و مقاوم سازی مجموعه مفخم بجنورد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه اظهار کرد: برای طرح مرمت و مقاوم سازی عمارت و آیینه خانه مفخم بجنورد که بر اثر زلزله اردیبهشت ماه سال گذشته آسیب دیده بود، پیمانکار انتخاب و عملیات اجرایی آن نیز شروع شده است.

وی اعتبار مورد احتیاج برای اجرای این طرح را 5 میلیارد و 500 میلیون ریال برشمرد و اضافه کرد: یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته است و مابقی باید از محل استانی تأمین گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی توضیح داد: از آنجایی که میزان خسارت های وارد شده به عمارت مفخم بیشتر است ابتدا این عمارت مرمت می گردد و بعد از آن به مرمت آینه خانه مفخم پرداخته می گردد.

یزدان پناه با اشاره به طرح ساماندهی و احیای عمارت مفخم نیز گفت: تحویل بخشی از بیمارستان به این مجموعه تاریخی و بازآفرینی آن به شکل قدیم و اولیه از جمله آرزوهای دیرینه مردم بود که این موضوع با پیگیری های اجرا شده و مساعدت مسئولان استان در حال تحقق است.

وی توضیح داد: بیمارستان امام رضا(ع) بخشی از عرصه مجموعه مفخم است و طی چشم اندازی که تعریف کردیم باید تخلیه گردد و در اختیار میراث فرهنگی قرار بگیرد که در آینده نزدیک نقطه گردشگری و میراث فرهنگی و بازار صنایع دستی استان خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 80

به "مشخص تکلیف طرح مرمت و مقاوم سازی مجموعه مفخم بجنورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص تکلیف طرح مرمت و مقاوم سازی مجموعه مفخم بجنورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید