آبشارهای هفتگانه دهلران؛ مکانی توریستی برای گردشگران

به گزارش تایمر سرگرمی، در شمال این روستا آبشارهای هفتگانه و زیبایی قرار گرفته اند. این روستا که طبیعتی کوهستانی دارد و دارای جنگل های بلوط و بنه و … است، دارای توپوگرافی منحصر به فردی است که گردشگران فراوانی را جذب خود نموده است.

آبشارهای هفتگانه دهلران؛ مکانی توریستی برای گردشگران

مهم ترین مکان گردشگری روستای آبشاران، آبشارهای هفتگانه آن است که به صورت پلکانی در شمال روستا و در جهت رودخانه ای که از کبیرکوه سرچشمه می گیرد و از این روستا می گذرد، قرار گرفته اند.

چهار آبشار از این مجموعه زیبا از بقیه عظیم تر هستند و بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. اگر از پایین دست رودخانه به بالا حرکت کنید به ترتیب با این آبشارها روبه رو خواهید شد: آبشار (طاف) دارولی اول، آبشار (طاف) دارولی دوم، بعد از گذشتن از پیچ رودخانه و پیمودن جهتی کوتاه به یک آبشار کوچک زیبا می رسید که سومین آبشار (طاف) است و بعد از آن با فاصله ای اندک آبشار (طاف) سلیمان شاه را می بینید که بلندترین و زیباترین آبشار است و در کنار آن بیشه زار زیبایی قرار گرفته است.

حوضچه این آبشار (طاف) دارای عمق زیادی هستند و مکان بسیار مناسبی جهت شنا و ماهیگیری محسوب می شوند. در فاصله بین آبشار سلیمان شاه تا آبشار بزه ول، آبشارهای کوچک زیادی دیده می گردد که در زبان محلی به آنها طافیلک (آبشار کوچک) می گویند که دو آبشار از بقیه بلندتر و در این تقسیم بندی آبشارهای پنجم و ششم نامیده می شوند.

شایان ذکر است در گذشته آسیابی در کنار این آبشار وجود داشته که آثار آن کماکان پابرجاست. آب آن از این آبشار تهیه می شده و در حال حاضر اثر جویی که آب را از بالای این آبشار به آسیاب می رساند دیده می گردد. آسیابی که گفته شد به آسیاب (مه می) معروفیت دارد.

آبشار آبتاف در جهت میمه به پهله زرین آباد شهرستان دهلران و در نزدیکی روستای زرآب واقع شده است. آبشار آبتاف در زمره آبشارهای زیبای استان ایلام است که از پیرامون آن به اسم تفرجگاه استفاده می گردد.

آبشار محوطه وسیعی را اشغال نموده و از جمله آبشارهای عظیم کشور است.

پَهله شهری است در استان ایلام که مرکز بخش زرین آباد شهرستان دهلران در این استان است. پهله در 122 کیلومتری جنوب خاوری شهر ایلام واقع شده است.

روستای زراب از توابع بخش زرین آباد است که در حد فاصل دو منطقه شهری به نام های میمه و پهله زرین آباد واقع شده است.

فاصله این روستا تا مرکز بخش 11 کیلومتر است و در کنار جاده ارتباطی مربوطه که مرکز بخش را به مرکز استان ارتباط می دهد واقع شده است.

روستای زرآب از ناحیه شمال با آبادی موسوم به گوراب و از ناحیه شرقی به ارتفاعات موسوم به گل زرد و کله ونی در حواشی روستای خربزان و از ضلع غربی با حواشی سادات سید ناصرالدین (ع) و از سمت جنوب با روستای هفتکده و طایفه گوران همسایه است.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1739

به "آبشارهای هفتگانه دهلران؛ مکانی توریستی برای گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشارهای هفتگانه دهلران؛ مکانی توریستی برای گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید