بورس، در گیر و دار یک رخداد

به گزارش تایمر سرگرمی، در پنج روز کاری این هفته بورس تهران، گروه خودرو از خبرسازترین ها بود؛ چراکه بعد از مدت ها حاشیه درباره افزایش قیمت خودروها بالاخره این رخ داد، اما بر خلاف انتظار، سهام خودرویی ها در بورس فقط یک روز افزایشی بود.

بورس، در گیر و دار یک رخداد

به گزارش خبرنگاران، در هفته اخیر یکی از مهمترین اخبار برای بورس به صنعت خودرو مربوط بود، چراکه با صدور مجوز برای افزایش قیمت خودروها قیمت سهام این گروه به یکباره رشد کرد و در ادامه با افت روبرو شد؛ به طوری که در روزهایی از هفته جاری شاهد فشار شدید عرضه و صف های فروش این شرکت ها بودیم.

علت این کاهش قیمت به چند موضوع مختلف برمی گردد که یکی از آن ها ساختار زیان ده صنعت خودروسازی در ایران است. در عین حال از هفته ها و ماه های گذشته خبر افزایش نرخ خودرو جسته و گریخته شنیده و سبب شد که سهم های این گروه قبل از اعلام خبر رسمی تا حدودی پیش خور گردد؛ هر چند که بسیاری از کارشناسان معتقدند ساختار کلی خودروسازی در کشور بیشتر به کاهش قیمت ها دامن زده و عامل پر رنگ تری است.

در عین حال با نزدیک شدن به ماه بهمن و ماه شمار شدن سود سپرده های بانکی، بانک ها برای کم کردن هزینه های خود خیز برداشتند و این موضوع سبب شد که قیمت سهم های بانکی در بورس با اقبال روبرو گردد.

در 19 دی ماه امسال شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در تراز 164 هزار و 829 واحدی قرار داشت، اما با گذشت پنج روز کاری، این شاخص 766 واحد رشد کرد و به رقم 165 هزار و 595 واحدی رسید.

در تاریخ مذکور شاخص آزاد شناور در نیمه کانال 179 هزار واحدی قرار داشت اما تا آخرین روز معاملاتی هفته اخیر این شاخص با 1292 واحد افزایش تا رقم 180 هزار و 856 بالا رفت.

شاخص بازار اول در این مدت هر یک به ترتیب 1090 واحد رشد کرد، اما شاخص بازار دوم با افت 1034 واحدی روبرو شد. در عین حال شاخص صنعت با 219 واحد رشد رقم 147 هزار و 836 را تجربه کرد.

خبرنگار: محمدرضا چراغی دبیر خبر: مریم طاووسی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 117

به "بورس، در گیر و دار یک رخداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس، در گیر و دار یک رخداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید