انتقاد کیهان از عروس سریال پدر

به گزارش تایمر سرگرمی، روزنامه کیهان ریحانه پارسا بازیگر نقش عروس در سریال پدر را به انتقاد از رفتارهای نامتعارف پرداخت.

انتقاد کیهان از عروس سریال پدر

به گزارش خبرنگاران، کیهان نوشت: بازیگری که با اولین تجربه نقش آفرینی اش در صداوسیما به شهرت رسیده، این روزها در فضای مجازی رفتارهای نامتعارفی را در پیش گرفته است. البته این اولین بار نیست که یک بازیگر، این گونه از شهرت به دست آمده از طریق رسانه ملی سوءاستفاده می نماید. اما سؤال این است که چگونه می توان این گونه رفتارها را کنترل کرد؟

میکائیل دیانی، مستندساز و پژوهشگر عرصه رسانه در گفت وگو با خبرنگار کیهان گفت: مسئله اصلی این است که بازیگران و چهره های مشهور در کشور ما هیچ نسبت سازمانی با جایی که برای آن فعالیت می نمایند ندارند. در صداوسیما روال این است که بازیگران با تهیه نمایندگان قرارداد می بندند و صداوسیما نیز با تهیه نمایندگان سر و کار دارد. این درحالی است که در بسیاری از کشورهای دنیا، خود سازمان ها، شبکه های تلویزیونی یا شرکت های فراوری فیلم و سریال با بازیگران قرارداد می بندند و نکات اصلی و الزامات ضروری در حوزه ستاره سازی در این قراردادها لحاظ می گردد. ازجمله مواردی که لحاظ می گردد این است که حق شهرت، حق مالکیت معنوی، حق تصویر، حق تجارت و... از آن بازیگر سلب می گردد و در اختیار آن سازمان یا شرکت قرار می گیرد. به طور مثال، وقتی حق تصویر یک بازیگر در اختیار یک سازمان باشد، رفتارهای آن بازیگر در شبکه های اجتماعی نیز کنترل می گردد و دیگر یک بازیگر نمی تواند هر طور که خواست در فضای مجازی فعالیت کند. وی اضافه کرد: این مسئله درباره فوتبالیست ها و همه چهره های مشهور حاکم است. به طور مثال، کریستیانو رونالدو تا وقتی در باشگاه رئال مادرید فعالیت می کرد، حق شهرت و حق تصویر او در اختیار آن باشگاه بود و برخلاف مقررات باشگاه نمی توانست تصویری از خود در فضای مجازی منتشر کند و امروز که به باشگاه یوونتوس رفته، این باشگاه درباره او تصمیم می گیرد. در سینما نیز همین طور است. مثلا وقتی یک بازیگر مطرح، با شرکت یا سازمانی قرارداد همکاری می بندد، تا زمان قرارداد، نمی تواند خارج از قوانین آن شرکت از شهرت خودش استفاده کند. دیانی ادامه داد: متأسفانه در کشور ما این مسئله رعایت نمی گردد و می بینیم که یک فرد با حضور خود در تلویزیون که برای هر دقیقه آن میلیاردها تومان هزینه می گردد، هیچ تعهدی ندارد؛ نه در حوزه تجاری و اقتصادی کنترل مالی می گردد، نه در زمینه تبلیغات و نه در حوزه فرهنگی. به همین دلیل هم یک فرد به خودش اجازه می دهد با اولین حضور خود در یک سریال و شهرتی که از این طریق به دست می آورد، هر طور خواست رفتار کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 12

به "انتقاد کیهان از عروس سریال پدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد کیهان از عروس سریال پدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید