امکان پیش بینی آلودگی هوای مشهد از 4 روز قبل فراهم می گردد

به گزارش تایمر سرگرمی، معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: طرح پژوهشی فهرست انتشار آلاینده ها و طرح مطالعات هواشناسی شهری را در دست اجرا داریم؛ با اجرای این طرح ها این امکان فراهم می گردد تا از 4 روز قبل، وضعیت هوا را پیش بینی کنیم و اقدامات لازم را انجام دهیم تا در وضعیت هشدار قرار نگیریم.

امکان پیش بینی آلودگی هوای مشهد از 4 روز قبل فراهم می گردد

به گزارش خبرنگاران، خلیل الله کاظمی امروز در چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار گردید، ضمن اشاره به عملکرد 14 ماهه معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد اظهار کرد: در این مدت 43 پارک در مشهد افتتاح شده که اغلب آنها در نقاط کم برخوردار بوده است و 50 هکتار به مساحت فضای پارکی شهر اضافه نموده شده است.

وی با بیان اینکه تا سرانجام سال 28 پارک با مساحت 40 هکتار به بهره برداری خواهیم رساند، مطرح نمود: در حال حاضر سرانه فضای سبزمان را به 16 متر رسانده ایم. کمربند سبز مشهد نیز حدود 503 هکتار توسعه یافته است.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه احتیاج آبی شهرداری برای آبیاری فضای سبز شهر مشهد 21 میلیون متر مکعب است،گفت: 10 میلیون متر مکعب را خومان و بقیه را از سایر منابع تامین می کنیم. 123 کیلومتر از خط انتقال جداسازی آب شرب از خام اجرا شده است و با تکمیل این شبکه، حمل تانکری آب به سرانجام خواهد رسید.

وی درخصوص استفاده از گونه های کم نهاده اظهار کرد: استفاده از این گونه ها و چمن ها در دستور کار قرار گرفته است. این گونه ها یک سوم دیگر گیاهان آب مصرف می نمایند.

کاظمی اضافه نمود: ایستگاه های سنجش آلودگی صوتی، سنجش الکترومغناطیس، سنجش اشعه UV در مشهد داریم. سنجش الکترومغناطیس جزو خواست شهروندان بوده و آنها دراین زمینه نگرانی هایی داشته اند.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: دو دستگاه پلتفرم 72 متری با اعتبار 18 میلیارد تومان در اتریش در حال ساخت است که تا سرانجام سال به ناوگان آتش نشانی اضافه خواهد شد. این پلتفرم ها بلندترین نوع پلتفرم هستند.

وی گفت: ساختمان جدید غسالخانه بهشت رضا با 13 میلیارد تومان اعتبار و ب52 درصد پیشرفت در حال اجراست و سال آینده بهره برداری می گردد. مسیر دسترسی باغ رضوان هم با اعتبار 6 میلیارد تومان در حال اجراست.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه بیلبوردهای کوچک سطح شهر را جمع آوری و 400 استرابورد در سطح شهر نصب می گردد، مطرح نمود: به جای تابلوهای کوچک مغازه ها تابلوهای یکسان حروف برجسته با مشارکت اصناف اجرایی خواهد شد. بیش از 600 مورد تابلوهای بانک ها و موسسات مالی جمع آوری شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 89

به "امکان پیش بینی آلودگی هوای مشهد از 4 روز قبل فراهم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان پیش بینی آلودگی هوای مشهد از 4 روز قبل فراهم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید